W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 21 okt 2018, 17:30

124 300TE blijft startproblemen geven.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Mafkees

124 300TE blijft startproblemen geven.

Berichtdoor MINI70 » 17 jun 2018, 17:25

Op 13 mei aangeschaft van een particulier na een proefrit van ongeveer 50 km, deze wagen thuis neergezet en als eerste begonnen het geblindeerde achteruit schoon te maken om hem daarna mijn werkplaats in te zetten maar wilde niet starten.De startmotor draaide, motor startte na een paar seconde stopte deze om niet meer aan te branden. Omdat de onderhoud geschiedenis duister was, begonnen met de benzinetank af te tappen, maar geen verontreiniging. Daarna het volgende vervangen: brandstoffilter, luchtfilter, oliefilter, bougies, stroomverdeler, stroomverdeler achterdeksel, accu maar als enig resultaat dat de motor ongeveer 30 seconden onregelmatig loopt, maar wel weer meteen start voor 30 seconden. Ook heb ik niet de beschikking over de correcte schema"s van deze wagen van dat bouwjaar. Ik heb 3 schema"s maar ze zijn niet zoals mijn wagen. In de zekering kast zitten ook zekeringen gemerkt A t/m H, waarbij en niet juiste draad zit aangesloten tussen D en E, waar een dikke rood/gele draad aan vast zit. Ik heb nieuwe Bosch bougie kabels en een OVR relais in bestelling. zijn er nog suggesties
MINI70
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 27 mei 2018, 06:55
Woonplaats: Graauw (Zeeuws-Vlaanderen)
Roepnaam: Rob
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: 124 300TE blijft startproblemen geven.

Berichtdoor MINI70 » 18 jun 2018, 05:41

Ook heb ik als eerste de krukassensor vervangen.
MINI70
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 27 mei 2018, 06:55
Woonplaats: Graauw (Zeeuws-Vlaanderen)
Roepnaam: Rob
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: 124 300TE blijft startproblemen geven.

Berichtdoor RD500sec » 19 jun 2018, 00:22

eerst de kabels en het OVP monteren, die heb je toch al besteld, helpt dat niet, dan zou je kunnen zoeken naar vacuumlekken, dus gescheurde of loszittende slangen in het inlaattraject, de afdichting van de injectoren, spuit met remmenreiniger om te testen. Is dat goed, zou je de luchtmassameter door kunnen meten, de temperatuursensor ook en kijken of de drukaccumulator nog dicht is en zijn druk vasthoud.
Ben je er dan nog niet, meet dan de weerstand van de stationair regelklep en de EHA, kijk of de regelklep reageert op 12volt, klikt en beweegt.

ook is het interessant om uit te zoeken wat die draad in de zekeringkast doet, het lijkt mij niet met dit probleem te maken te hebben.
vervang ook gelijk de zekeringen, dat voorkomt veel spookstoringen.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 572
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: 124 300TE blijft startproblemen geven.

Berichtdoor Vlim » 19 jun 2018, 00:54

Vergeet de brandstofpomp zelf ook niet.
Vlim
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 28 okt 2012, 08:26
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL 1983
W126 500SE 1980
W126 280SE 1984
W140 400SE 1993
W215 CL500 2000


Re: 124 300TE blijft startproblemen geven.

Berichtdoor RD500sec » 19 jun 2018, 09:54

Inderdaad, Vlim, brandstofpomp en zijn relais zijn misschien dingen om het eerste na te kijken.
Ik ging er mogelijk ten onrechte vanuit dat dat met het schoon spoelen van de tank en vervangen van het brandstoffilter al gebeurd was.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 572
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: 124 300TE blijft startproblemen geven.

Berichtdoor MINI70 » 28 jul 2018, 08:17

De bougiekabels zijn intussen vervangen door Bosch, de OVP, Vacuümlek opgespoord, alle vacuumslangen vervangen. Vacuum geeft constant 18 inch aan Afdichting injectoren vervangen, alsmede de injectoren van Bosch, bobine en torpedozekeringen. Motor start goed en draait alleen met losgehaalde Vacuümslang van de ontstekingsunit, maar heeft geen power. Wanneer ik de Vacuümslang weer aansluit op de onstekingsunit stopt de motor . Deze vervangen
zonder succes.Tevens is het mij duidelijk waar de Vacuümslang ven de motorontluchting naar het luchtfilter op aangesloten moet worden, Zijner nog tips.
MINI70
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 27 mei 2018, 06:55
Woonplaats: Graauw (Zeeuws-Vlaanderen)
Roepnaam: Rob
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: 124 300TE blijft startproblemen geven.

Berichtdoor MINI70 » 28 jul 2018, 13:13

Massa gecontroleerd en KE computer vervangen
MINI70
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 27 mei 2018, 06:55
Woonplaats: Graauw (Zeeuws-Vlaanderen)
Roepnaam: Rob
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: 124 300TE blijft startproblemen geven.

Berichtdoor RD500sec » 29 jul 2018, 13:18

Tevens is het mij duidelijk waar de Vacuümslang ven de motorontluchting naar het luchtfilter op aangesloten moet worden, Zijner nog tips.


De carterventilatieslang tussen kleppendeksel en bovenkant luchtfilter heeft een aansluiting voor een vacuum slang.
Deze witte plastic slang gaat naar de systeemdrukregelaar, daar zit een zwart slangetje achterop waar dit witte kunststoffen slangetje op hoort. Deze aansluiting dient eigenlijk alleen ervoor, als de systeemdrukregelaar lek zou raken, dat de brandstof wordt afgezogen en verbrand.

Heb je de potmeter van de luchtmassameter al doorgemeten?
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 572
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: 124 300TE blijft startproblemen geven.

Berichtdoor MINI70 » 01 sep 2018, 12:46

Deze luchtmassameter 34370221015 vervangen door een verbeterde type 3437224035 maar ik kreeg deze niet goed afgesteld. Toen bleek op de aansluitpunten 1 en 4 1,7 K ohm te staan. Contact opgenomen met de leverancier en die controleerde zijn voorraad en deze bleken alle deze fout te hebben. Toen via Ebay Duitsland er een besteld en deze bleek dezelfde fout te hebben. Weet iemand een adres waar ik een goede kan bestellen.
MINI70
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 27 mei 2018, 06:55
Woonplaats: Graauw (Zeeuws-Vlaanderen)
Roepnaam: Rob
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: 124 300TE blijft startproblemen geven.

Berichtdoor Herman280TE » 01 sep 2018, 17:14

Al bij de dealer geïnformeerd?
Herman280TE
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 01 mei 2013, 13:19
Woonplaats: Leeuwarden
Roepnaam: Herman
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W123 250 aut. 1980
W204 180 combi
R170 320


Re: 124 300TE blijft startproblemen geven.

Berichtdoor Micha12345 » 01 sep 2018, 18:01

Die aftermarket troep zou ik niet monteren als je de m103 hebt dan heb je F 026 T03 024 nodig https://www.kfzteile24.de/artikeldetail ... lsrc=aw.ds

Ja hij is duur maar het instellen is zo gebeurd bij deze

Wat je ook nog kan doen mocht dit niet helpen is kijken of de bougies zwart zijn

Kan ook zijn dat de benzineschroef tever open staat
Avatar gebruiker
Micha12345
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 946
Geregistreerd: 05 jan 2016, 20:46
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Michael
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Nissan Micra 1989 1.2 k10
Lancia Lybra SW 2.0 20v Comfortronic 2000


Re: 124 300TE blijft startproblemen geven.

Berichtdoor MINI70 » 07 okt 2018, 18:38

Het probleem is opgelost. De door mij vervangen krukassensor bleek de boosdoener te zijn. De wagen rijdt intussen voortreffelijk en is intussen getaxeerd op 8500 euro. Ook de luchtmassameter heeft ook veel problemen gegeven. Meerdere via ebay verkregen voldeden niet aan de standaard specificaties en die van Bosch was niet geschikt voor mijn motor. Uiteindelijk de juiste gevonden van Engels fabrikaat.
MINI70
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 27 mei 2018, 06:55
Woonplaats: Graauw (Zeeuws-Vlaanderen)
Roepnaam: Rob
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten