[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
250D down on power : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 20, 2024 2:54 pm

250D down on power

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

250D down on power

Berichtdoor Stefan1969 » zo feb 28, 2016 3:22 pm

Beste,

Ik heb al 15jaar een 250D OM602 uit 1992, een 5bak.
Geen opties. behalve elektrisch schuifdak,ABS,cv en servo.
Ik merk toch wel dat er paar paarden door de jaren heen weg gaan lopen zijn want de 250 is zo tam bij het doortrekken.
Hij roet niet tenzij je op 4500 toeren zit komt er een klein wolkje vrij. maar meer ook niet.
Hij nagelt alleen een klein beetje op de koude start, maar dat is normaal aangezien de verstuivers nooit vervangen zijn.
Op warme motor draait hij soepel en rustig.

Ik heb er een halfjaar geleden een flesje van bardahl diesel purge door het systeem geflusht. de diesel die uit de retour kwam was zwart geworden. Merkte ik dat hij zuiniger is gaan lopen. 1000km nadat ik het systeem had geflusht waren mijn brandstof O ringen beginnen lekken. deze heb ik toen laten vervangen.

Maar ik mis toch wel het koppel/pk van wat hij toen eerst had.
Ketting is gecontroleerd geweest op rek, maar deze voldoet nog prima.
Ook heb ik olie verbruik, mijn olie lampje heeft deze week nog gebrand nadat ik 5000km met mijn huidige olie gereden heb. Ik zie geen olie lekkages, roet niet, rookt niet blauw, en heb ook geen koelvloeistof verbruik, of oliekleur in de koelvloeistof.

Bij mij heb ik de laatste 15 jaren altijd minerale 15w40 olie in gedaan. winter-zomer maakt niet uit. 2x per jaar.
De motor heeft wel bijna 4 ton achter de rug.
Ook moet ik erbij vermelden dat ik sinds een paar weken een slechte gloeibougie heb, ik denk dat eentje verrot is. want aanslaan doet ie wel op vries temperaturen als ik naar het werk vertrek, maar dan stottert hij de eerste 10seconden omdat hij de diesel niet verbrand krijgt. Heeft niks met olie gaan verbruiken, toch?
Stefan1969
 


Re: 250D down on power

Berichtdoor John.M » zo feb 28, 2016 5:23 pm

Zit er een EGR klep op?
Sloop die er maar uit scheelt een stuk!
Avatar gebruiker
John.M
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1746
Geregistreerd: ma okt 08, 2012 1:29 pm
Woonplaats: Prov. Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: 250D down on power

Berichtdoor Groen200D » zo feb 28, 2016 6:35 pm

ja en de vlinderklep in het inlaatspruitstuk eruit beuken ! dat maakte bij mij een wereld van verschil.

Zit er een heb je een oxykat ? ook vervangen door normale doorloop demper.

Ik heb het inlaatspruit stuk eraf geschroefd en alle aangekoekte carbon eruit gebrand(had ook een egr) nou dat was aardig wat zwarte aangekoekte zooi kan je je vertellen.

Liqui moly diesel spulung gebruiken voor diesel purge werkt echt wonderen !!


ik heb ook het groffilter in de tank vervangen en de tank schoongespoeld met benzine.

ook het prefilter en gewone diesel filter vervangen.

Liqui moly ceratec olie additief is tuv Germany goedgekeurd en word zelf door de sceptische tribologisten in Amerika inmiddels geprezen. gooi dat er ook maar in 2 flesjes.


Dat allemaal doen en ik ben zeker dat je verbetering gaat noteren.
Groen200D
 


Re: 250D down on power

Berichtdoor Stefan1969 » zo feb 28, 2016 6:56 pm

Mijn model OM602 heeft geen oxykat en heeft oook geen EGR systeem op de uitlaat spruitstuk.
Ik vind het vreemd dat hij ''lui'' is. ik trap hem af en toe op zn staart als ie warm is. maar dat duurt eeuwigheid voor hij echt op gang komt en de 140kmh bereik. precies een 200D zeg maar.

Alles functioneert prima. ik hoor geen rare tik geluiden, alleen dat olieverbruik wat ik niet begrijp als het winter is.
In de zomer heb ik nooit olie hoeven bij vullen. is nu de 2e keer op 3jaar dat ik een half litertje extra heb bij moeten doen. Ik vermoed dat ik misschien niet op de juiste manier de dieselspulung gebruikt heb. want na 1 flesje van dat spul, had ik nog steeds zwarte troep wat jaren in de brandstofpomp aangekoekt zat. waarschijnlijk moest ik 2 flessen gebruiken om 100% zeker te zijn. :hand:
Voor de rest een prima auto eigenlijk voor zijn leeftijd en kilometerstand; 393,620 momenteel.
Goede compressie heeft die nog wel, start na 1 slag bij warm. nu met 1 defecte gloeibougie op koude start krijg ik hem nogsteeds gestart. maar moet wel de sleutel langer vast houden. zeg maar 3seconden.
Stefan1969
 


Re: 250D down on power

Berichtdoor Groen200D » ma feb 29, 2016 11:07 am

Ja als je zoekt op liqui moly diesel spoeling,word aanbevolen de eerste keer minimaal 2 flacons can 500 ml te gebruiken 1 liter dus.

ik zuig het aan achter het voor filter naar de injectie pomp en vul ook het diesel filter eerst helemaal met lm diesel spoeling. en de retour laat ik in een aparte fles lopen over een prop watten heen dan de wat vervuilde vloeistof wat onder die watten zit later in de tank pleuren en zorgen dat je 1 liter schone diesel purge erdoorheen jakkert af en toe beetje hoger in toeren dan het echt reinigt.

Er zijn meer middelen van liqui moly (in Amerika lubro moly genoemd) die echt werken je kunt is kijken op bob is the oil guy (bitog) forum in Amerika daar zitten ook mensen die voor hun beroep bezig zijn met smeerchemie en die opjectief kunnen meten en testen ect.

Na de purge alle filters vervangen,ik lees niks over je tank filter ? ik had geen last maar het oude filter en de tank zaten ZOOO vol met zwarte kleverige smurrie dat het me verbaasde dat de auto nog reed !!

die gloeibougie begin maar vast in te spuiten met kruipolie enzo en dan een keer vervangen,is niet zo goed voor de motor lijkt me waneer de andere cylinders er 1 omhoog moeten douwe die pas later begint mee te werken.

Maar als het nog de eerste injectors zijn zou ik daar ook maar is gaan kijken.
Groen200D
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten