door ismael_2000 » do feb 02, 2023 8:53 pm
Hallo allemaal,
Ik zit op dit moment met een probleem. Mijn auto reageert heel traag bij het gas geven en dat verergerd bij het bereiken van het bedrijfstempratuur. Als ik gas geef of het nou koude of warme motor is reageert de auto niet direct, alhoewel bij koude motor wel veel sneller dan warm. Ook bij volgas reageert die niet dit alles is overigens onder 1500rpm daarboven reageert de auto goed en trekt die ook zeer snel op.
Waar kan dit aan liggen?
Ik heb alles van bobine tot aan bougies, dus ook rotor, rotor kap en dat behuizing die tegen de motor aanzit allemaal vervangen ook de kabels met Nieuwe Bosch onderdelen. daarnaast heb ik de luchttempratuur sensor die vast zit aan de luchtfilter behuizing vervangen en ook de 4 polige waterkoelingsensor die dus aangeeft wat het tempratuur is van de motor.
Brandstof druk is ook getest. systeemdruk is net maar dan ook net minimaal op 6.19 bar als ik het aflees dus heel dichtbij de 6.2 let wel op dat er klein beetje brandstof lekte tusssen de koppeling die ik gebruikte. Mercedes geeft aan 6.2-6.4 is waar die tussen in moet zitten. als ik onderdruk test dan was die 0.5 bar verschil in plaats van de 0.4 bar
Ik heb dus dat terug gezet naar 0.4 bar verschil maar toen ik de duty cycle testte gaf die regelmatig een 100% duty cycle wat inhoudt dat de EHA valve niet de brandstof kan verrijken dus teruggezet naar wat die was toen ik hem gekocht heb en geeft die weer een duty cycle om en nabij 50%.
Het probleem wordt dus erger hoe dichter bij de motor op bedrijfstempratuur komt. nu gebeurt dat zelden en zit die meestal rond de 80 omdat ik best wel kan doorrijden en niet echt in files kom (visco koppeling waarschijnlijk niet goed gezien de ventilator harder draait naarmate ik meer toeren maken ookal is de motor koud.) ik heb om te kijken of de ECU etc niet van slag raakt als de auto op bedrijfstempratuur zit de kabel van de 4 polige waterkoelingsensor eruit gehaald maar resultaat blijft hetzelfde dus erge hapering of maakt het erger (als de auto rond de 80 graden is reageert die nog zo dat het te rijden is met de sensor kabel van de 4 polige eraf hapert die net als de auto op 90 graden zit en dus heel erg wat ik zelf super irritant rijden vindt).
Heb ook geen Vacuümlek gevonden en heb dat ook goed onderzocht maar alles ziet er goed uit.
Heb wel last van lage toerental stationair na paar seconden. (De auto start netjes op 1000 toeren en gaat naar 500 na enkele tientallen seconden maar slaat niet af auto voelt wel wat responsiver aan.) dit toerental gaat daarna pas weer naar 650 a 700 wat die moet zijn en dit gebeurt alleen bij de eerste koude start van de dag.
Voordat ik dure onderdelen ga bestellen. (P.S. ik vindt het niet erg om onderdelen te kopen en koop dan meestal ook origineel of Bosch of dergelijke maar heb dan wel het liefst dat het probleem wordt opgelost in plaats van duizenden euros uitgeven aan iets waar het niet aan licht vandaar dat ik ook niet meer naar garages wil gaan die dit altijd flikken.)
Wat kan ik nog controleren?