Voordat de je armen verwijderd markeer dande stand van de 4 bouten aan de binnenzijde. Deze hebben excenters en bepalen je uitlijning. Als je ze goed markeert staat het zaakje met de nieuwe armen al bijna weer goed. Zo staat het ook op de cd van Mercedes zelf.
Als de bouten nog goed zijn kun je ze hergebruiken, zoniet een paar nieuwe bij de dealer halen, kosten wat losse euro's het stuk.
Boven je schokdemper zit geen lager maar idd zoals al geschreven een metalen plaat in rubber. En als ik me niet vergis omdat jij een cabrio hebt ook aan 1 of allebei de kanten een soort gewicht er boven op.
Hier verslijt weinig aan of het rubber moet gescheurd of verdroogd zijn.
Schokdempers is moeilijk als ze nog wel gewoon dempen, had bij mij dat bij induwen hij netjes terug kwam en nog een kleine deining na deed, bijna te verwaarlozen. Heb toen toch mijn schokdempers vervangen door jongere exemplaren uit mijn vorige Benz en het is een wereld van verschil. Qua rijden wat stugger en iets meer trillingen binnen, qua induwen geen nadeinen.
Ook na demontage komt de zuigerstang gewoon terug bij indrukken dus zo kan ik niets aan de dempers zien. Bij de 300D kwamen de zuigerstangen na demontage niet terug omhoog, als ik harder dan honderd ging rijden gingen mijn voorwielen stuiteren dus dan zijn ze echt versleten
.