[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Aanjager (ventilatie/verw.) blijft lopen... : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 9:22 am

Aanjager (ventilatie/verw.) blijft lopen...

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Aanjager (ventilatie/verw.) blijft lopen...

Berichtdoor NL300TE » wo dec 17, 2008 4:34 pm

Mijn ventilatie, airco en kachel werken prima maar het probleem is dat de aanjager niet uitgaat als ik het contact op '0' zet (sleutel eruit etc.).

Heel irritant, want die aanjager hoort gewoon over het contact-gestuurd te zijn en nu komt het regelmatig voor dat ik met startkabels in de weer ben...

Ik moet wel zeggen dat ik het contactslot eens heb vervangen en toen behoorlijk heb lopen rommelen met de grote stekker die achterop het contactslot gaat. (Verder niets kapot ofzo, en ook de cilinder er netjes uitgekregen met de truuk van de metalen pennetjes.)

Iemand?
NL300TE
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 29
Geregistreerd: do nov 12, 2009 9:50 am
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Aanjager (ventilatie/verw.) blijft lopen...

Berichtdoor Thing » do dec 18, 2008 7:50 pm

Werkt de draai-schakelaar nog wel gewoon?

Dan kan je hem daarmee in ieder geval uitzetten. Zo niet dan is misschien de schakelaar defect.
Of gaat de ventilator weer aan als deze op "0" staat en dan het contact uitzet.

De zekering verwijderen helpt natuurlijk ook tegen een lege accu, deze kunnen niet tegen volledige ontlading.
Als het goed is, is deze in een seperate houder gemonteerd, net voor de normale zekeringkast.

Helaas heb ik ook geen volledig schema van de auto.

Edit: Welk type heb je 124.... en uit welk jaar. Heb wel een paar schema's gevonden.

Groeten,

Thing
Thing
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten