[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
aanschaf W124 : Algemene vragen over jouw auto

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 9:46 pm

aanschaf W124

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

aanschaf W124

Berichtdoor discoghia » za jul 10, 2010 3:13 pm

Hoi, ik loop er over te denken om op comfortabel te gaan met de oldtimer, mijn serie 3 landrover is er niet meer dus de gedachten gaan uit naar een 6 cylinder W124. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een 260E of 300E. Wat zijn de gevoelige punten, roest , techniek enz.
Wat is beter de 260 of 300 op LPG Uiteraard ga ik voor de automaat en airco, de rest bouw ik er zelf wel in.
Tot zover bedankt en misschien tot ziens op een 124 treffen.
grt Henk
discoghia
 


Re: aanschaf W124

Berichtdoor W124500E » zo jul 11, 2010 11:26 am

260 of 300 zijn beide oke
roest in wielranden, voorschemen en krikpunten
rustig stationair lopen
geen blauwe of witte walmen wanneer de motor heet is (100 graden)
werkende airco (niet laten afschepen met "ach hij moet alleen gevuld worden")
droge bak en motor
automaat direct oppakt en soepel schakeld

zeg gewoon dat je anwb wil laten keuren gaat de verkoper sputteren dan laten staan en trap niet in gebakken lucht verhalen ;)
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
Avatar gebruiker
W124500E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 689
Geregistreerd: ma jul 05, 2010 1:42 pm
Woonplaats: Scheveningen
Roepnaam:
Type wagen: 500E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: aanschaf W124

Berichtdoor MB260E » za aug 14, 2010 11:07 pm

Roest onderkant deuren
Getik van nokkenas M103 6 cil 300E en 260E en M102 230E.( niet verwarren met tikkende hydraulische klepjes in het begin bij starten en enkele SEC daarna wat niet erg is).
vocht in kofferbak door slechte oude rubbers .
Draagarmen voor.
ophangrubbers , hardy-schijven , deurvangers , deurgrepen.
soepele automaatbak.
Goed werkende ruitenwisser ( zonder traag te zijn)
Electrische ramen controleren indien aanwezig.
Hang en sluitwerk.

tja , eigenlijk moet alles zich vloeiend , soepel , en correct gedragen en een proefrit wijst al heel wat uit.
Zoek ze ook zo orgnineel mogelijk.
Als hij zich dan gedraagd als een echte Benz en er zit nog history ( boekjes enz ) bij de auto dan heb je grote kans dat je een goede te pakken hebt.
Een hoge km-stand is niet zo erg mits de wagen aantoonbaar redelijk goed onderhouden is.
Succes.

Overigens maakt het verschil tussen een W124 260E of W124 300E qua rijden niet zoveel uit.
Wel is mijn 260E een stuk zuiniger als de 300E van een kennis en mijn eigen 300E in het verleden.
Avatar gebruiker
MB260E
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 139
Geregistreerd: do feb 04, 2010 5:29 pm
Woonplaats: Cuijk
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast