[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Antenne : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 12:55 pm

Antenne

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Antenne

Berichtdoor mas » wo mei 14, 2008 10:45 am

Als ik de wagen afzet dat hoor ik het mechanisme voor mijn antenne wel draaien maar mij antenne gaat niet in of uit? wat zou er mis zijn en hoe kan ik dit bekijken en verhelpen?

Alvast bedankt
mas
 


Re:Antenne

Berichtdoor Rikus » wo mei 14, 2008 4:44 pm

Hi, Ik weet niet of je een originele Hirschmann antenne hebt maar in de meeste gevallen weken ze allemaal hetzelfde. Door je hele antenne loopt een kunstof getande band, meestal gaan hier de tanden vanaf na verloop van tijd. (goed smeren nu en dan, zorgt voor langer plezier....)

Je kunt de antenne helemaal uit elkaar halen en kijken of dit inderdaad zo is, mijn ervaring is dat je hem er vaak net zo goed uit kunt halen om er een nieuwe in te monteren. Oplappen van zo'n antenne loont vaan niet zo.

succes en gr,

Rikus
Avatar gebruiker
Rikus
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: zo maart 23, 2008 8:24 pm
Woonplaats: Haarlem
Type wagen: 300D Turbo
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:Antenne

Berichtdoor mas » do mei 15, 2008 7:25 am

bedankt voor je snelle antwoord en ik was al van plan om een nieuwe antenne te steken, wat zou dit ongeveer kosten zo'n antenne?
mas
 


Re:Antenne

Berichtdoor Rikus » do mei 15, 2008 9:33 am

Dat is een beetje afhankelijk van wat je wilt. Ik heb bij de lokale automat een gekocht van ongeveer 50 euro meen ik. Dit is wel een echte Hirschman antenne (zou ik willen aanraden) Je kunt ook een exemplaar ophalen bij een sloop met het risico dat deze ook niet meer helemaal fris is. Of je kunt er en bij een dealer bestellen (zal in ieder geval het juiste merk zijn, maar ook stukken duurder).

Succes en gr. rikus
Avatar gebruiker
Rikus
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: zo maart 23, 2008 8:24 pm
Woonplaats: Haarlem
Type wagen: 300D Turbo
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast