[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
automaat 4 of 5 bak? : W124 - Van alles wat....

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu wo apr 17, 2024 12:29 am

automaat 4 of 5 bak?

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W124.
Leuk filmpje met een W124? Of met de W124 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W124)

automaat 4 of 5 bak?

Berichtdoor Sander124 » do jun 27, 2013 10:17 pm

Heeft er iemand ervaringen met de 5 bak automaat? Het lijkt mij op zich ideaal, een 124 met zo'n automaat. De 4 bak automaat vind ik toch vaak wat hoog in de toeren lopen. Maar ik meen ook wel eens gehoord te hebben dat de 5 bak minder betrouwbaar is? Ik lees hier op het forum een paar dingen erover, maar wat zou jullie advies zijn?

gr Sander
Sander124
 


Re: automaat 4 of 5 bak?

Berichtdoor Jadystana » do jun 27, 2013 10:48 pm

Is net een hele discussie over geweest. Wat je al aangeeft is inderdaad een mooie samenvatting.

5-bak automaat is wel het lekkerst, maar is alleen gekoppeld aan m104 motoren (300-24, 280, 320). Zowel de 5-bak automaat als de m104 is niet de goedkoopste keus, maar (zeker in een S124) wel de leukste.

Zelf heb ik een 4-bak overigens, maar dat was toen ik hem kocht geen bewuste keus.
Avatar gebruiker
Jadystana
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 474
Geregistreerd: zo jan 17, 2010 10:20 pm
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 300TE-24
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: automaat 4 of 5 bak?

Berichtdoor Combi-Power » do jun 27, 2013 11:22 pm

Hoi Sander, zelf heb ik ook een 4traps automaat in me E320T en ben er erg te vreden over :D .
Ik weet inmiddels van wat verschillende forum leden dat de 5 traps fijn is maar wel een helse klus is om er op te klussen, niet zo zeer de bak plaatsen maar wel alle electonica en daar bij behorende tussen en achteras.
Dus als mijn 4 traps het lekker fijn blijft doen en ik onderhoud 'm goed blijf ik er fijn mee rijden hoor Sander, niks mis mee.
Kijk ik ging voor deze fijne maar best wel lustende auto, maar dat alleen omdat ik het graag eens wilde en kan rijden.
En een 5 traps rijd wel s waar iets zuiniger maar dat vind ik geen reden om de heerlijk soepel rijdende 4 bak te vervangen voor een 5!
Snuffel het forum even af naar de ervaringen en vergelijkingen over 4 en 5 traps en doe er jou voordeel mee :!:

Gr, mars
Combi-Power
 


Re: automaat 4 of 5 bak?

Berichtdoor DonLuciano » vr jun 28, 2013 7:40 am

...
Laatst bijgewerkt door DonLuciano op vr jun 28, 2013 11:22 am, in totaal 1 keer bewerkt.
DonLuciano
 


Re: automaat 4 of 5 bak?

Berichtdoor Jadystana » vr jun 28, 2013 7:54 am

Het gaat hier, in tegenstelling tot een ander topic hierover, niet om een 5 bak erachter bouwen maar om de verkoop van de 200TE en dan de koop van een andere S124, en dan met 4-bak of 5-bak.

Een goede S124 met m104 kost over het algemeen al flink geld (ook met 4aut, en die zijn ook prima), heeft ie opties als een 5-bak aut dan nog meer. Een goede m103 (met dus 4-bak aut) kost je de helft, is goedkoper in onderhoud, en rijdt volgens mij ook lekker.

Gewoon kwestie van zelf afwegen :P
Avatar gebruiker
Jadystana
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 474
Geregistreerd: zo jan 17, 2010 10:20 pm
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 300TE-24
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar W124 - Van alles wat....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten