door Shostakovich124 » do feb 25, 2021 2:08 pm
Er is al veel geschreven over CV problemen maar vooruit...
Het doordraaien van de pomp bij het openen van de auto zit waarschijnlijk in het pneumatische deel van de CV.
Bij openen bouwt de pomp druk op en bij het bereiken van + 0,42 Bar stopt de pomp.
Als die + 0,4 Bar niet wordt bereikt, door bv een lek ergens in het systeem, blijft de pomp draaien.
Het sluiten werkt zo te lezen wel, waarschijnlijk wordt dan door het vacuüm diezelfde lek "dicht gezogen".
De werking/aansturing van de CV pomp kan je makkelijk testen.
Het leiding verdeelstuk er af halen, wel eerst de borgpen uittrekken, en dan de auto een paar keer openen/sluiten.
Bij een sluiting of opening moet de pomp gaan draaien en dan sluit je het tuitje af met een vinger.
Stopt telkens de pomp, is deze iig goed en zal er ergens een lek in het systeem zitten.
Alles wat geschreven wordt, hoe goed bedoeld ook, hoeft geen waarheid te bevatten.