Sinds een paar weken merk ik dat mijn Mercedes 300 turbo diesel M603 flink rookt als ik gas geef. Nader inspectie bleek dat er olie uit de carterventilatie wordt geblazen en dit mengt zich direct via de tussenslang door de Turbo.
Motor loopt prima oliedruk, tempratuur, prestatie alles is perfect.
Ik heb een speciale custom made filter gemaakt met staalwol erin, zodat de carterventilatie uitgang niet direct in de turbo wordt geblazen. Filter heeft twee flensen eentje onder ingang en eentje boven uitgang naar turbo (tussenstuk).
(Tussenstuk die op de turbo zit heb ik ook van ijzer laten maken zodat deze niet meer kan scheuren.)
Door toepassing van deze techniek ben ik van mijn rook probleem af en er komt geen olie meer in de turbo.
De hoeveelheid olie wat uit de carterventilatie wordt geblazen is minimaal (vaak als ik hoge toeren maak). Nu wordt deze olie opgevangen in mijn eigen gemaakte filter.
Mijn grote vraag waar kan dit aan liggen dat mijn carterventilatie olie uitblaast....???? Weet iemand een oplossing hoe ik dit definitief kan oplossen.
Olie en filters zijn 5 maanden geleden verwisseld nog net 70000KM gelopen op deze olie. Olieverbruik is minimaal ?