W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 20 nov 2018, 09:18

centrale vergrendeling / ortopedische zetel / geen druk

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Mafkees

Re: centrale vergrendeling / ortopedische zetel / geen druk

Berichtdoor Shostakovich124 » 26 okt 2018, 17:08

Dat klopt idd en de CV werkt ook anders dan de orthopedie, dat kan je eenvoudig testen:
De (CV) activeren door de auto te sluiten of te openen via een voordeur, de pomp moet gaan draaien.
Dan het (CV!) pilaartje afdichten: de pomp moet dan stoppen.
(bij + of - 0,45 bar schakelt een drukschakelaar de pomp uit)
Blijft de pomp draaien heb je een inwendige lekkage, een defecte drukschakelaar of is de pomp stuk (verbrand?) en
kan deze die 0,45 bar onder- of bovendruk niet meer bereiken. Haal je je vinger weg, moet de pomp trouwens uit blijven.

Voor het orthopedie deel moet de sleutel eerst 'op contact' gedraaid worden.
De pomp moet dan gaan draaien en als je het orthopedie pilaartje met een vinger afdicht moet de pomp stoppen.
Haal je je vinger weg moet de pomp weer beginnen te draaien enz enz..
Er is ook nog een orthopedisch-voorraadtankje verstopt, onder de achterbank links, voor het komfortrelais.

mvg
Geert
Shostakovich124
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 25 mei 2013, 18:42
Woonplaats: prov. Groningen
Roepnaam: Geert
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1995
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: centrale vergrendeling / ortopedische zetel / geen druk

Berichtdoor Jbenz » 26 okt 2018, 20:34

Hoi Geert,

Uw uitleg klopt 100%, heb dit alles uitgetest. Dank voor het delen!!! Zelfs de orthopedische stoel heb ik op druk gezet en doen functioneren.

Als ik de ZV (CV) afdicht tijdens het bedienen blijft deze vrolijk doordraaien, ook indien afgekoppeld. (drukloos)
Op mijn manometer kan ik deze niet aansluiten, dus geen check. Maar ik vermoed dat de pomp niet meer geeft... . Morgen demonteren en bekijken. Hierna heb ik met de manuele pomp terug het systeem getest, werkt vanaf 200mbar en behoud in beide richtingen (druk - onderdruk) zijn positie op de manometer.
Jbenz
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 30 jan 2017, 21:27
Roepnaam: Jurgen
Type wagen: 280TE
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 - 500SEC W207 - 220CDI

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten