[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Cruise Controle Conrad ?? : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do apr 25, 2024 6:18 pm

Cruise Controle Conrad ??

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Cruise Controle Conrad ??

Berichtdoor kinky8043 » wo sep 30, 2009 7:36 pm

Hallo

Na jarenlang een golfje tdi met CC te hebben gereden mis ik de CC wel.

Heeft iemand van jullie naderhand een CC (Cruise Controle) ingebouwd ? Op de sloop staan nog geregeld W124 modellen met een CC.

Op de site van conrad staat een algemeen ding wat je later in kan bouwen, auto dient wel aan een paar voorwaarden te voldoen, echter dat lijkt me voor een Benz geen probleem.

Is er dus iemand die een dergelijk apparaat heeft ingebouwd???????
kinky8043
 


Re:Cruise Controle Conrad ??

Berichtdoor Bemerbenz » wo sep 30, 2009 10:09 pm

Ja, twee keer. Eentje in een 190 2.0 benzine met Pierburg carburateur en eentje in een W124 E300D. Beide waren een John Gold AP-50 met een CM19 als bedieningshandel.
Het meeste gepuzzel is om een goede aansluiting te maken met de gaskabel. Bij de E300D was dat nog het eenvoudigst. De gaskabel loopt horizontaal over het blok.
De bedieningshandel aan de linkerkant onder de hendel. De draden voor de rem kun je eenvoudig aan de bestaande schakelaardraden vastmaken. Bij de 190 benzine kon ik het toerentalsignaal van de bobine halen. Bij de E300D heb ik een magneet gemonteerd (is bijgeleverd) op de as. Dit is ook goed te doen. Dichtbij de versnellingsbak loopt een steun onder de as door, daar kun je de beugel met de magneetopnemer op vastmaken. De magneet zelf zet je vast met een tyrap op de as zelf. De 12Volt voor de stuureenheid kun je van de continue 12V van de remdraad halen en een massa-aansluiting vind je wel ergens onder het dashboard.
De Ap-50 is nog wel verkrijgbaar. Ik zou wel de CM-19 bestellen ipv de CM-7. In beide gevallen was de werking perfect. Beetje pielen met de instellingen (de stuureenheid dan ook niet direct wegbouwen) en daarna een fijne cruise control. Binnenkort bouw ik er weer eentje in mijn E320 Coupe.
Bemerbenz
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron