W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 10 dec 2019, 14:17

De gouden combinatie

Hier kun je reisverhalen met foto's kwijt die je met je W124 hebt gemaakt.

Moderator: Mafkees

Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Hans230ce » 17 nov 2016, 08:04

Tja Swede, ik raak tegenwoordig niet verder meer dan St Valery s/ Somme, en al helemaal niet meer met een caravan. Reed vroeger wel met dat ding naar de Algarve en heb heel Fr er mee gezien. Nu 1km van thuis het vliegtuig op en hoppa.

Er is een tijd geweest dat je met de caravan op sommige dagen gratis op de peage reed, enkel je auto betalen, tis idd lang geleden.
Hans230ce
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 13 jan 2011, 15:05
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Hiemhoff » 17 nov 2016, 13:33

Alles valt en staat met de juiste gewichtsverdeling, reminrichting van de kar en of de banden van de kar het gewicht kunnen dragen. Als deze dingen goed zijn kan er elk gewicht achter de auto hangen en zijn er helemaal geen anti slinger koppelingen nodig. Is mijn ervaring althans.

DSC02150.JPG
DSC02150.JPG (67.94 KiB) 1244 keer bekeken
Hiemhoff
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 183
Geregistreerd: 17 nov 2009, 19:26
Woonplaats: Frankrijk
Roepnaam: Herman
Type wagen: 300TD Turbo
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes Vario 613


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Bram Jansen » 17 nov 2016, 20:56

Leuke berekeningen voor die "gouden combinatie's", en de stabilisatoren staan

hier
Avatar gebruiker
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 04 okt 2013, 10:13
Woonplaats: Dit forum
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
W211 CDI 320E Turbo 2006


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor the swede » 20 nov 2016, 11:06

Hiemhoff schreef:Alles valt en staat met de juiste gewichtsverdeling, reminrichting van de kar en of de banden van de kar het gewicht kunnen dragen. Als deze dingen goed zijn kan er elk gewicht achter de auto hangen en zijn er helemaal geen anti slinger koppelingen nodig. Is mijn ervaring althans.

DSC02150.JPG


Je ziet een kleinigheid over het hoofd, Hiemhoff: een autotrailer of boottrailer is geen caravan.

Wanneer ik mijn boot trek, zelfs zonder stabilisator, dan blijft dat ding mooi achter de auto, zelfs bij niet publiceerbare snelheden.
Ding is nl nog niet half zo windgevoelig als een caravan.
Zo een sleurhut is een lompe doos op wielen die HEEL veel zijwindgevoelig is. Bovendien zit het zwaartepunt een stuk hoger dan bij bvb een boot.

Vergeleken met een autotrailer komt daarbij dat een caravan een stuk lichter is. Met die Volvo op je trailer zit je al snel aan 1800-2000kg. Daar ga je geen 120-130 mee rijden terwijl je dat met een caravan die is 500kg lichter is wel kan... Tot er een scheutje zijwind roet in het eten komt gooien. Aan 90km/u rijdt zo een caravan zonder antislingerinstallatie ook makkelijk achter je ;)
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Woonplaats: London & Frankfurt
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, Range Rover TDV8, Mitsubishi Evo IX, Citroën AX (87)


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Bram Jansen » 11 maart 2017, 17:09

8331.jpg
8331.jpg (16.33 KiB) 1130 keer bekeken


Toch maar een stabilisator gekocht.
Avatar gebruiker
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 04 okt 2013, 10:13
Woonplaats: Dit forum
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
W211 CDI 320E Turbo 2006


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor the swede » 11 maart 2017, 18:10

[quote="Bram Jansen"][/quote]

Wijze investering. ;)


volgens the Swede heb ik hier niet gewaarschuwd voor onnodig quoten
Laatst bijgewerkt door Bram Jansen op 18 nov 2019, 09:09, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: Vanwege het niet hebben van onbeperkte ruimte op de forums, niet quoten met een direct er boven staand bericht.
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Woonplaats: London & Frankfurt
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, Range Rover TDV8, Mitsubishi Evo IX, Citroën AX (87)


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Bram Jansen » 11 maart 2017, 23:05

Ben erg benieuwd! Hij is vandaag binnen gekomen dus zal hem er komende week eens opzetten.
Avatar gebruiker
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 04 okt 2013, 10:13
Woonplaats: Dit forum
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
W211 CDI 320E Turbo 2006


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor the swede » 12 nov 2019, 11:37

En? :P Je hebt em nu al twee zomers kunnen testen.
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Woonplaats: London & Frankfurt
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, Range Rover TDV8, Mitsubishi Evo IX, Citroën AX (87)


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Bram Jansen » 12 nov 2019, 15:22

Ja is een aanrader, bevalt prima. Gebruik hem alleen bij een zware lading. Bij kleinere en lichtere ladingen hoef je die hendel niet naar beneden te doen.
Avatar gebruiker
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 04 okt 2013, 10:13
Woonplaats: Dit forum
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
W211 CDI 320E Turbo 2006


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor the swede » 12 nov 2019, 17:33

? Que? Wat win je erbij van die hendel niet naar beneden te doen behalve dat je die extra veiligheid kwijt bent?
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Woonplaats: London & Frankfurt
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, Range Rover TDV8, Mitsubishi Evo IX, Citroën AX (87)


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Bram Jansen » 12 nov 2019, 18:03

Met de hendel naar beneden heb je alleen die extra veiligheid. Hendel omhoog is alleen aangehaakt.
Je hebt dus twee hendels.
Avatar gebruiker
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 04 okt 2013, 10:13
Woonplaats: Dit forum
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
W211 CDI 320E Turbo 2006


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor the swede » 12 nov 2019, 19:09

Dat begrijp ik. Ik ga al sinds mijn geboorte camperen en heb zelf al sinds 20 jaar een caravan. Maar waarom zou je die hendel niet naar beneden doen? Is toch maar 1 beweging eens je aanhaakt.
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Woonplaats: London & Frankfurt
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, Range Rover TDV8, Mitsubishi Evo IX, Citroën AX (87)


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Bram Jansen » 12 nov 2019, 20:23

In de kom zitten schijven. Met een lege aanhanger of met een klein beetje vracht is het nogal zinloos die schijven onnodig te belasten. Met een goeie aanhanger wel te verstaan. Als die schijven versleten zijn zie je dat niet, dus stel zo de slijtage zoveel mogelijk uit.
Mijn dubbelassige aanhanger ligt als een dijk achter de auto. De stabilisator is voor mij meer voor een belaste aanhanger.

Maar als jij al 20 jaar een caravan hebt dan heb je toch ook een stabilisator.
Avatar gebruiker
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 04 okt 2013, 10:13
Woonplaats: Dit forum
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
W211 CDI 320E Turbo 2006


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor the swede » 12 nov 2019, 21:51

Bram Jansen schreef:In de kom zitten schijven. Met een lege aanhanger of met een klein beetje vracht is het nogal zinloos die schijven onnodig te belasten. Met een goeie aanhanger wel te verstaan. Als die schijven versleten zijn zie je dat niet, dus stel zo de slijtage zoveel mogelijk uit.
Mijn dubbelassige aanhanger ligt als een dijk achter de auto. De stabilisator is voor mij meer voor een belaste aanhanger.

Maar als jij al 20 jaar een caravan hebt dan heb je toch ook een stabilisator.



Bericht geheel verwijderd i.v.m het onophoudelijk quoten. Zie de waarschuwingen onder je berichten met quotes!
(Beheer)
volgens the Swede heb ik hem hier niet voor de zoveelste keer gewaarschuwd voor onnodig quoten
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Woonplaats: London & Frankfurt
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, Range Rover TDV8, Mitsubishi Evo IX, Citroën AX (87)

Vorige

Keer terug naar Op reis met mijn W124

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast