W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 25 jun 2018, 03:01

De gouden combinatie

Hier kun je reisverhalen met foto's kwijt die je met je W124 hebt gemaakt.

Moderator: Mafkees

De gouden combinatie

Berichtdoor scooterrijder » 23 okt 2016, 07:34

Dit was de combinatie van de jaren 80: een dikke W124 met daarachter de meest luxe caravan die je kon kopen, de goudkleurige TABBERT.
Deze foto is echter niet uit de jaren 80, maar gewoon van de week. Deze combi gaat me as voorjaar naar zuid frankrijk - spanje brengen. Eenmalig; de caravan blijft de komende jaren daar in de stalling staan.
Bijlagen
IMG_3761.JPG
we gaan naar frankrijjk
IMG_3761.JPG (657.19 KiB) 1642 keer bekeken
Avatar gebruiker
scooterrijder
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 12 aug 2016, 15:38
Woonplaats: heeze
Roepnaam: mr scooter
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 500SL
slk
c klasse
mg b


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Semrick » 23 okt 2016, 10:55

Succes met de reis...
Ben alleen bang dat die 230 het zwaar gaat krijgen....
Heel zwaar... :blink:
Avatar gebruiker
Semrick
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 291
Geregistreerd: 02 mei 2011, 16:33
Roepnaam: Rick
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor the swede » 23 okt 2016, 11:09

Super ! Vooral met die wieldoppen :P stukken charmanter dan de zoveelste aftermarket velg erop.

Die 230E gaat dat gezwind trekken. Is een gemiddelde caravan uit die tijd en de 230E was toen een dikke auto (nu nog).
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, BMW 750i (E65), Pajero 3.5 V6, Mitsubishi Evo IX, Mercedes 300SL-24, Citroën AX (87)


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor scooterrijder » 23 okt 2016, 12:47

dit zegt " caravantrekker.nl" van deze combi:

(Kortom: de auto kan het ( met gemak) aan; blijft natuurlijk wel een zware combi waarbij geen enkel risico onderweg moet worden genomen. Dat geldt voor de auto zelf trouwens ook. Krijgt een beurt vooraf, remmerij moet in orde zijn, en zekere voor onzekere; radiateur goed nakijken en een nieuwe waterpomp erop. DAn moet hij die 1500 km toch wel kunnen overbruggen. Vergeet niet dat beleid, anticiperen, rustig aan doen zo ie zo een must zijn met zo'n combinatie.)

Sterke punten:
Geen opvallende punten
Zwakke punten:
Caravan is zwaar t.o.v. auto
Gevaar bij slingeren is groot
Vervoer van fietsen achterop de caravan is niet goed mogelijk
Goede belading is essentieel
Maximale prestaties bij hogere toerentallen
Hogere toerentallen bergop soms nodig
Conclusie

De Mercedes-Benz E - 230 aut. [W124] met een Tabbert Comtesse 540 van beladen 1500 kg is een combinatie waarmee (soms met enige beperkingen) in binnen- en buitenland gereden kan worden.

De kans is vrij groot dat de caravan onbeheersbaar wordt als deze gaat slingeren bij hogere snelheden en een windvlaag of bijvoorbeeld een uitwijk manoeuvre. Ook als de combinatie normaal stabiel aanvoelt kunnen de krachten tijdens het slingeren opeens (te) groot worden. Alleen als de chauffeur heel veel kennis heeft over, en ervaring heeft in het rijden met een caravan kan met een dergelijke combinatie zeer allert en vooral niet te snel gereden worden. Een goede en zorgvuldige belading is essentieel! Een elektronisch stabiliteitssysteem in de auto en/of op de caravan is zeker aanbevolen.

De motorische prestaties zijn over het algemeen voldoende. Op snelwegen kan goed gereden worden in de 3e versnelling met 90 km/u, sneller is zeker niet verstandig! De motor maakt dan zo'n 3700 toeren (dit geeft misschien iets meer lawaai dan u gewend bent). Bij tegenwind of bijvoorbeeld een viaduct hoeft niet direct terug geschakeld te worden.

Op autobaanhellingen zoals in het buitenland bijvoorbeeld bij Luik, zakt de snelheid terug en is de 2e versnelling een maximale snelheid van 79 km/u nog mogelijk.
Wegrijden vanuit stilstand lukt zelfs op steile hellingen (tot zo'n 23%). Maar omdat de auto bij lage snelheid en weinig toeren niet krachtig genoeg is, raden we helling van meer dan 17% niet aan om te rijden.

Om met deze combinatie te mogen rijden is een B-rijbewijs voldoende.

Let op: Deze auto kan heel gemakkelijk en ongemerkt veel harder met de caravan rijden dan veilig is. Houd dus altijd de snelheid goed in de gaten, niet voor niets is het bijna nergens toegestaan om harder dan 80 of 90 km/u te rijden!
Avatar gebruiker
scooterrijder
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 12 aug 2016, 15:38
Woonplaats: heeze
Roepnaam: mr scooter
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 500SL
slk
c klasse
mg b


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor the swede » 23 okt 2016, 15:48

Wat een kwakkeljournalistiek in die plus en minpunten van dat blad.

1. Je caravan moet je altijd erg zorgvuldig laden. (iets wat blijkbaar geen kat nog kan)
PS: Die van jou hangt achterover, dus je bent al slecht bezig. ;)
2. Stabilisator heb je altijd best erop staan en die electronische rommel heb je ook vandaag de dag nog altijd niet nodig.
3. Maximale prestaties bij hogere toerentallen... Daarvoor moeten we een autoblad kopen om dat te weten? :huh:

Nu, 90km/u in 3de constant met zijn caravan erachter? Dan moeten de wiellagers van die caravan of de auto es nagekeken worden want hier klopt iets niet :lol:

Het is alsof we in de jaren 80-90 niet met een caravan zouden kunnen rijden hebben aan redelijke snelheid.

Wij hadden toen een dubbelasser (Hobby 610) en hebben die jaren getrokken met een W124 (we hebben tussen 86 en 96 geen andere wagens gehad). D'r hingen serieuze Tunisi stabilisatoren tussen en dat bolde stabiel 120km/u.
Vijfde versnelling kon je maar weinig gebruiken, maar derde kwam er echt maar bergop bij kijken.

Vandaag is het plots alsof je een oud hok zou hebben dat al zijn trekkwaliteiten kwijt is gespeeld.

En nee, het is niet "bijna nergens toegestaan meer dan 80 of 90 te rijden met de caravan". In België en Frankrijk ligt de toegelaten snelheid op hetzelfde niveau als voor een wagen, i.e. resp 120 / 130km/u. Bergaf staan er inderdaad borden dat je maar 90 mag. En voor een beetje ervaren caravanner hoeft dat bord er niet te staan want bergaf hou je zowieso de boel rustig.
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, BMW 750i (E65), Pajero 3.5 V6, Mitsubishi Evo IX, Mercedes 300SL-24, Citroën AX (87)


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor scooterrijder » 23 okt 2016, 19:44

ach je moet die tekst niet te letterlijk nemen. Blijft staat dat wel een beetje de max is kwa gewicht. Wat dan wel opvalt is dat de motor er geen moeite mee zal hebben, dus de eerder genoemde opmerking dat de 124 het zeer zwaar zal krijgen zal wel meevallen. Iedereen die vroeger een 124 had, weet dat deze auto zo'n beetje alles mee trekt wat er maar kan. max 1500 staat op het kenteken voor een 230. Ga je echter naar een 6 cilinder dan zit je vaak snel in de 1800 tot 1900 te kijken. De koets en de remmen kunnen het allemaal prima aan. Maar ja, het is nu eenmaal geen Mercedes Gelande wagen met een kipje van 800 kg.Daar moet je natuurlijk wel rekening mee houden

Volgens mij ga ik er redelijk serieus mee om; ik vervang ook zeker de waterpomp. Omdat het gewicht erg tegen de max zit altijd goed de kogeldruk en de belading van auto en caravan in de gaten houden. Enne.. op foto is even gemaakt bij het ophalen. De caravan is dan leeg. Maar als je echt goed op de foto kijkt zie dat er nagenoeg geen kogeldruk is en dat de achterkant van de auto en de voorkant van de caravan omhoog staat. Overigens heb ik verzwaarde veren erop

Maar het ging me meer om de combi kwa uitstraling... het was zo jaren 80. De top van wat er toen op de wegen reed, en op de camping te vinden was. Maar eerlijk is eerlijk, mening eigenaar van zo'n span enige jaren later kreeg snel te horen dat de camping complet was en de mensen liepen dan in een boog om je heen...
Avatar gebruiker
scooterrijder
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 12 aug 2016, 15:38
Woonplaats: heeze
Roepnaam: mr scooter
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 500SL
slk
c klasse
mg b


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor the swede » 23 okt 2016, 22:08

Combi was inderdaad zalig in de jaren 80 en 90.

De Comtesse was ook mooier dan de Baronesse die iets teveel "zigeuner" was.

Dikke Benz met een Tabbert of Wilk erachter is nog steeds de max.

Probeer op jouw caravan die kogeldruk juist te krijgen, evenals de bandenspanning, stabilisator en natuurlijk de koeling van de motor.
Als alles wat onderhoud kreeg, gaat dat perfect lopen.

Ga ook even de kogellagers van je caravan vervangen en smeren. IS geen moeilijke klus om dat zelf te doen en na zoveel jaar, is dat geen overbodige luxe ;)

Qua uitstraling hing het wat af met welke nummerplaten je aankwam. Met Duitse nummerplaten was het geen probleem. Met Franse waren het zowieso zigeuners.

Dat gezegd zijnde, ik krijg met mijn combo ook wel es rare blikken. Hun probleem, niet het mijne. Ik geniet :D
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, BMW 750i (E65), Pajero 3.5 V6, Mitsubishi Evo IX, Mercedes 300SL-24, Citroën AX (87)


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor scooterrijder » 24 okt 2016, 08:20

precies.. daarom laat ik hem even zo zien, en die derde versnelling: ik kon alleen de keuze invoeren op die site voor automaat. dan is het logisch dat ze spreken over de derde versnelling
Avatar gebruiker
scooterrijder
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 12 aug 2016, 15:38
Woonplaats: heeze
Roepnaam: mr scooter
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 500SL
slk
c klasse
mg b


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Bram Jansen » 24 okt 2016, 09:37

Ik begrijp de look uit die jaren :o prachtig!
Wij rijden met een zekere regelmaat, met onze combi E300 van Frankrijk naar ons vakantiehuis in Nederland. Meestal met een TE volle tandemasser. Tussen de 1500 en 2000kg komt eerst, als het niet meer is. Zonder stabilisator o.i.d. De kogeldruk controleer ik op gevoel, mag niet meer zijn dan ik met veel moeite kan tillen met 70 kg achterin, die 70 kg hang ik achter aan de klep en haal ik er weer af. Dan heb ik naar schatting 75 a 85 kg op de kogel.

Het blijft oppassen en boven de 100km per uur is ronduit gevaarlijk! Dus je doet er wat langer over :sick:
Avatar gebruiker
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 1499
Geregistreerd: 04 okt 2013, 10:13
Woonplaats: Dit forum
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor peterjori » 25 okt 2016, 09:50

anders zal ik wel meegaan voor te duwen :D
mijn naam is peter en at ter nie hingk dan steet ter !
peterjori
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 27 jul 2016, 13:22
Woonplaats: bilzen limburg
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: peugeot 406 coupe 1998
opel corsa 011 1.2


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Henk Lith » 25 okt 2016, 10:40

Ik zou er angstig van worden van deze verhalen :oops:
Groet, Henk
Avatar gebruiker
Henk Lith
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 565
Geregistreerd: 30 apr 2015, 18:47
Woonplaats: Utrecht
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: w111,1964
w110,1966
W115, 1972.
W124, 1985


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor scooterrijder » 25 okt 2016, 11:19

in principe zou ik liever helemaal niet gaan met een caravan achter welke auto dan ook. Dit is gewoon een goed alternatief en dus gaat ie 1 keer mee de reis maken.

:auto-camptrailer:
Avatar gebruiker
scooterrijder
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 12 aug 2016, 15:38
Woonplaats: heeze
Roepnaam: mr scooter
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 500SL
slk
c klasse
mg b


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Hans230ce » 25 okt 2016, 19:28

Mooie combinatie en ik ben zeker dat je geen problemen zal hebben om die te trekken, schakelen zal je soms wel manueel moeten doen.

Je zal me niet veel zien reageren hier op het W124, ben een W123 mens, of beter gezegd, ik was, want denk over de verkoop.

Maar dit is niet relevant. Scooterke, 1 vraag, heb je ervaring om met een caravan te rijden????? Neen, 1 goede raad, ga voor je vertrek, neem zeker een paar weekendjes vrij en ga kamperen, zorg dat je een paar honderd, liefst een honderden of veel meer ervaring hebt, of stel de verhuis een jaar uit. Zorg voor een goede slinger-bedwinger, want dat is je veiligheid. Hou de snelheid op 90/95, mooie snelheid, en vertrek in het weekend, peage was/ is goedkoper en het verkeer rustiger. Zorg ook dat de caravan tiptop is voor het vertrek, deze worden veel gebruikt om weinig km te doen op dezelfde camping ieder jaar, check lagers, banden, remmen!!

Heb ik ervaring, denk het wel, heb 25 jaar caravans gehad en gesleept en 13 jaar op de vrachtwagen gezeten met alle maten achter me. Plu "Hans heeft toch een grote wagen, reed toen met 6-cyl Volvo en Rangerover, wil je mijn caravan naar ???? slepen", geen probleem, de kosten voor jouw en ik een paar dagen vakantie :laugh: Ik sleep ook bijna ieder jaar een boot met trailer met een gewicht van ongeveer 3.2 Ton naar havens in de buurt (max 200/300km), wel met een degelijke UK 4x4 met veel luxe

Neem eens contact met The Withe Rider, die heeft ongeveer dezelfde combi.

Stalling : Zorg voor een goed geventileerde, overdekte stalling. Die zon en hitte zijn dodelijk voor je caravan. Iets dat ik heb geleerd in Portugal is een zeil spannen erover wanneer hij buiten staat, zorgt voor een lucht circulatie.

Gekke vraag, hoelang ben je van plan om er te verblijven op jaarbasis? Bekijk dat is, ik weet uit ervaring dat een appartementje op mandbasis goedkoper is om te overwinteren, weliswaar in Portugal, dan een camping!

Laat vooral je kop niet gek maken, het @ heeft veel antwoorden :laugh:


Wij rijden met een zekere regelmaat, met onze combi E300 van Frankrijk naar ons vakantiehuis in Nederland. Meestal met een TE volle tandemasser. Tussen de 1500 en 2000kg komt eerst, als het niet meer is. Zonder stabilisator o.i.d. De kogeldruk controleer ik op gevoel, mag niet meer zijn dan ik met veel moeite kan tillen met 70 kg achterin, die 70 kg hang ik achter aan de klep en haal ik er weer af. Dan heb ik naar schatting 75 a 85 kg op de kogel.

Het blijft oppassen en boven de 100km per uur is ronduit gevaarlijk!



Manman, wat een uitspraak, sorry Bram, of hoe je ook heet, ik zou me schamen!!!! Passeer een langs OST :laugh: B) B) B) B) en geef me een belletje :whistle: :whistle: :silly:
Hans230ce
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 13 jan 2011, 15:05
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Bram Jansen » 25 okt 2016, 19:40

Ja, schaam me dood, maar het helpt niets :dance: De spullen komen van A naar B en terug
Bijlagen
Aanhanger 27 mei 16.jpg
Aanhanger 27 mei 16.jpg (282.92 KiB) 1330 keer bekeken
Aanhanger dec..jpg
Aanhanger dec..jpg (260.17 KiB) 1330 keer bekeken
Avatar gebruiker
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 1499
Geregistreerd: 04 okt 2013, 10:13
Woonplaats: Dit forum
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor Hans230ce » 25 okt 2016, 20:39

Ik had zo'n maat, ex-trucker, ototje vol, vertrekken in de Algarve, stoppen voor te tanken, snack en WC. Dan een uur of 2 in Gent om te eten en dan hoppa naar Groningen. We hebben hem verleden jaar begraven. Was op een 50 km van de Algarve op de terugweg gecrasht. Best impressionant, een begrafenis met 2 lijkwagens en dan wetende dat er ook 3 honden het leven hebben gelaten en een andere wegggebruiker zwaar gewond. Snelheid, oververmoeidheid en overladen was de uitspraak van het onderzoek. RIP. En nee, hij huurde een nieuwe auto voor de vakantie in NL en B.


Snapjum???? :S :S :S
Hans230ce
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 13 jan 2011, 15:05
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor koun » 25 okt 2016, 20:50

1500 kg is voor een 124 tog een peuleschilletje?

Ik kreeg met mijn 1.8 190E nog een aanhanger van 2650kg getrokken zonder helemaal door te hangen

Dus dan moet die 230E hier tog helemaal geen moeite mee hebben, helpt alleen als je de motor vaker hard hebt later werken dan hebje minder slijtage als je het doet met veel gewicht erachter.

Gr koun
koun
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 02 sep 2015, 18:57
Roepnaam: Koun
Type wagen: E320 Coupé
Bouwjaar: 1993
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mazda MX5


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor scooterrijder » 26 okt 2016, 16:17

De strekking van het verhaal van caravantrekker.nl kan ik me wel in vinden. Er zit genoeg vermogen in de auto om hem mee te nemen. De motor en remmen kunnen het makkelijk aan. Neemt niet weg dat het samen een combinatie is die tegen de max aan komt te zitten. Dan zijn zaken belangrijk, zoals neem de tijd, overhaast nooit, ga niet inhalen, berg af versnelling terug, zo veel mogelijk binnendoor vermijden, liefste op niet drukke dagen over de tolwegen en noem maar op. Ook geeft dat aanpassingen aan de combinatie zelf zoals anti slinger koppeling, goede banden op de carvavan, en alles moet gewoon top in orde zijn, remmen koeling en noem allemaal maar op.

en ja, ondanks dat mijn naam anders doet vermoeden rijdt ik echt al auto sinds je gewoon je E rijbewijs bij B " kreeg" op een roze papiertje... Dat zegt in theorie niks over je vaardigheden natuurlijk, maar ik denk dat op zijn minst wel bovengemiddeld zijn, zowel met als zonder aanhanger heb ik zo;n beetje alles gereden wat je je maar kunt bedenken.

Het ging me meer om de combi van auto en caravan. het roept in ieder geval bij meerdere mensen ( ook thuis hier) emoties op en gevoelens van nostalgie. Laat dat nou net het begin zijn van het feit dat onze W124's klassiekers gaan worden !
Avatar gebruiker
scooterrijder
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 12 aug 2016, 15:38
Woonplaats: heeze
Roepnaam: mr scooter
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 500SL
slk
c klasse
mg b


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor -SK- » 26 okt 2016, 16:33

leuke combi! :auto-camptrailer:

Caravan zo beladen dat het zich niet als pendule gaat gedragen, dan komt het wel goed.

@Bram Jansen: Zo te lezen heb je veel profijt van de niveauregeling op de achteras :)
-SK-
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1056
Geregistreerd: 21 jan 2012, 23:48
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor the swede » 16 nov 2016, 18:27

Bram Jansen schreef:Ik begrijp de look uit die jaren :o prachtig!
Wij rijden met een zekere regelmaat, met onze combi E300 van Frankrijk naar ons vakantiehuis in Nederland. Meestal met een TE volle tandemasser. Tussen de 1500 en 2000kg komt eerst, als het niet meer is. Zonder stabilisator o.i.d. De kogeldruk controleer ik op gevoel, mag niet meer zijn dan ik met veel moeite kan tillen met 70 kg achterin, die 70 kg hang ik achter aan de klep en haal ik er weer af. Dan heb ik naar schatting 75 a 85 kg op de kogel.

Het blijft oppassen en boven de 100km per uur is ronduit gevaarlijk! Dus je doet er wat langer over :sick:


Zonder stabilisator rijden, is echt wel gevaarlijk. Waarom voor 300 euro het risico lopen?
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, BMW 750i (E65), Pajero 3.5 V6, Mitsubishi Evo IX, Mercedes 300SL-24, Citroën AX (87)


Re: De gouden combinatie

Berichtdoor the swede » 16 nov 2016, 18:32

Hans230ce schreef:
(...) en vertrek in het weekend, peage was/ is goedkoper en het verkeer rustiger. (...)


Met je ganse uitleg akkoord, Hans, tot je hier kwam.

Ik woon in Frankrijk en peage is niet goedkoper in het weekend, althans niet voor wagens/caravans.

En dat "rustig" laat er dat ook maar af. Integendeel. Als ik tijdens de zomer naar het noorden moet, dan rij ik liever in de week wanneer er een stuk minder toeristen van/naar hun vakantiebestemming rijden. En als ik in het weekend rij: zondag. Nadat ze allemaal zijn vertrokken. ;)
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.
the swede
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 02 okt 2016, 23:00
Roepnaam: Swede
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S63 AMG, BMW 750i (E65), Pajero 3.5 V6, Mitsubishi Evo IX, Mercedes 300SL-24, Citroën AX (87)

Volgende

Keer terug naar Op reis met mijn W124

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast