Bloed kruipt waar het niet gaan kan.......na 3 jaar zonder W124 toch weer op zoek. Vooral op aandringen van mijn vrouw, die is mogelijk nog erger besmet met het W124 virus als ikzelf
Dus sinds een paar weken na een lange afwezigheid weer eens wat mee gaan lezen op het forum, blijft leuk om al die verhalen en vragen en oplossingen weer te lezen.
Dus om maar ergens te beginnen eens in de te koop sectie van het forum gekeken.
Vorige week naar Erwin (Erko) geweest, mooie auto, 300D uit 1986, ontzettend veel aangedaan met originele onderdelen. Auto reed heerlijk! Toch besloten het niet te doen, Erwin rijdt er alleen in de zomer mee, bij mij zou hij 365 dagen gaan rijden en dan zou ik eerst een aantal kleine punten netjes moeten maken om ervoor te zorgen dat de pekel niet meteen genoeg te eten had.
Een andere ding wat voor mij eigenlijk de doorslag gaf was de versnellingsbak, ben een handbak gewend maar wilde eigenlijk altijd een automaat. Echter nu ik weer met een automaat reed vond ik dat eigenlijk toch niet prettig, heel persoonlijk natuurlijk, bak schakelde perfect, daar lag het niet aan.
Daarna nog lekker een tijd zitten kletsen, altijd leuk!
Op de terugweg naar huis (Erwin woont ongeveer 250 km van me vandaan) nog even in Almelo bij een andere W124 gekeken die bij een autobedrijf stond, zonder enige vorm van roest volgens de advertentie.
Stond buiten, zag er best aardig uit maar even aan de onderzijde kijken gaf een iets ander beeld als "zonder enige vorm van roest". Dus meteen weer weggelopen.
Daarna naar Amersfoort, had een aantal auto's op internet staan, W124 en ook W201. (ook allemaal zonder roest, jaja)
Groot bedrijf alleen zag niemand in de showroom, ook geen W124 buiten of in de showroom. Wilde net in de auto stappen toen er iemand naar me toe kwam, gevraagd waar de W124 stonden en bleken in de kleder te staan.
Alle auto's daar verschrikkelijk stoffig, even bij 2 W124 aan de onderzijde gekeken en bij een W201.
Verkoper deed net of hij gek was (was voor de rest erg vriendelijk) en vroeg hoe ze er uitzagen. Het simpele antwoord was "krokant"....... (dit ondanks de advertentie met de tekst "de bodem van deze auto is kei en keihard)
Dus ook daar weer onverrichterzake vertrokken.
Gisteren naar Ben (Skerkermo) geweest, 250D uit 1994. Auto goed op het gemakje bekeken, ook nog een rondje gereden met Ben. Wat kleine dingen aan de buitenzijde en dat was jammer, kan veel zelf maar niet spuiten.
Ook deze weer een automaat, dacht misschien zit er verschil tussen een 86'er en een 94'er maar dat dus niet.
Weet nu in ieder geval zeker dat ik absoluut geen automaat wil.
Op de terugweg (Ben woont zo'n 200 km van me vandaan) nog even naar Velddriel gereden, stond een, op de foto, mooie bordeaux rode W124, 250D, handbak. En idd, aan de buitenzijde en binnenin zag het er niet verkeerd uit.
Toen ik bij de voorste kriksteun aan de bestuurderszijde keer moest ik even goed kijken om het te geloven, daar zat een gat groot genoeg om mijn vuist in te steken. Opgestaan en weggelopen.
Volgende week gaan we voor weer een andere kijken en daar heb ik al meer vertrouwen in, ik ben benieuwd!
Kijk een beetje werk, roest of mechanisch vind ik helemaal net erg maar voor sommige auto's wordt een belachelijke prijs gevraagd, alsof ze nog steeds belastingvrij zijn oid en dan moet ongeveer de hele bodem gerestaureerd worden. Vind ik ook niet erg maar dan moet de prijs er wel naar zijn.
Gelukkig zit ik in een andere situatie als 2009, toen wilde ik zo snel mogelijk een diesel hebben ivm de afstanden die ik moest gaan rijden, nu heb ik nog een dieseltje (nog steeds de Ford Fusion 1.4 TDCI, in 3 jaar ook absoluut geen problemen mee gehad en ondertussen 256.000 km erop, zelf 115.000 km mee gereden. Wel de EGR en dergelijke onzin buiten werking, EGR bij een diesel is funest voor je motor, verbruik en vermogen) dus kan ik op mijn gemak zoeken.
Achteraf denk ik nu wel eens, tja, had je de 250D maar niet moeten slopen maar achteraf is alles makkelijk.
Ach, denk dat ik binnen onafzienbare tijd weer gewoon een W124 heb, of om meteen mee te rijden of om eerst netjes te maken en als zomer auto. Dan mag de Ford de winters doen. Daar moet ik nog even over nadenken en is afhankelijk hoe mijn toekomstige W124 eruit ziet bij aanschaf.
Wordt vervolgd, of hier of met een nieuw logboek!