[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Deinen en slingeren met een volle kofferbak 230E 1985 : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 11:26 am

Deinen en slingeren met een volle kofferbak 230E 1985

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Deinen en slingeren met een volle kofferbak 230E 1985

Berichtdoor idol » wo aug 19, 2009 7:58 pm

Ik heb eeb probleem en een paar vraagjes over de wegligging van een W124 230E 1985.
Graag jullie reacties.

Met een volle kofferbak geeft de auto een gevoel alsof de er een kar achter de auto hangt die aan het slingeren is vanaf 100 a
110 km/h.

auto is tevens richel en spoorgevoelig.

Alles na laten kijken.

Klein beetje speling op stuurhuis geconstateerd, maar dat had ik ook wel in de gaten, want het stuur had een speling van 2,5-3 cm, maar daar is hij mee door de RDW keuring gekomen, dus dat lijkt me niet al te serieus.

Ik heb zelf toch echt het idee dat het vanaf de achterkant komt.

Schokbrekers waren matig tot goed, maar niet direct noodzakelijk te vervangen

Spoor en reactiestangen allemaal ok...

Wie kent dit, want ik denk zelf dat nieuwe schokbrekers voor en achter en versterkte veren achter de voornaamste verbeterpunten zijn die ik zelf kan uitvoeren.

Is ALKO een beetje merk schokbreker? (Die kun je net over de grens voordelig nieuw inkopen)
Verstekte veren nemen of standaard veren met hulpveren? (....ik wil over een 1/2 jaar ook nog gas inbouwen)
idol
 


Re:deinen en slingeren met een volle kofferbak

Berichtdoor Steven » vr aug 21, 2009 12:43 pm

Yo,

Zijn de banden goed die er onder zitten?
Op mijn 200D lager er 185/65/15
is spectaculair beter geworden door 195/65/15 te monteren.
Qua schokdempers kijken voor Monroe of Bilstein.
Op Te taxiteile in Berlijn zijn die niet zo duur en je hebt kwaliteit.


MVG

steven
Steven
 


Re:deinen en slingeren met een volle kofferbak

Berichtdoor Michael » vr aug 28, 2009 8:19 am

Kans is groot dat dit de rubbers zijn van de achterophanging. Als de 2 grote rubbers net voor je achterwielen versleten zijn wordt ie slingerig.

Vervangen valt mee, je hoeft er de veren niet voor los te halen.
Michael
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten