W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 20 aug 2018, 17:30

Diagnose centrale vergrendeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Mafkees

Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor klaasCA » 27 jun 2017, 15:45

Centrale vergrendeling op de 300D (1986) van een familielid is recent uitgevallen.

Werkt niet meer en pomp maakte ook geen geluid, maakt niet uit of je de vergrendeling bedient via bestuurder, passagier of kofferbak.
Ik ben er van uit gegaan dat de pomp zelf defect was en ben een vervanger gaan halen op de sloop.

Bij uitwisselen van de pomp blijkt het probleem nog steeds hetzelfde.

De pomp heb ik nu getest op de werkbank en deze functioneert correct.
Voor het testen heb ik me gebaseerd op volgende document (hier op het forum gevonden) : 80-104 Elektrische Funktion der Zentralverriegelung prufen.

Me baserend op dit document lijkt het erop dat ik met een electrisch probleem zit. Hiervoor moet ik verder gaan uitmeten (auto op dit moment niet beschikbaar)
Er wordt ook verwezen naar document 80-800 (schaltplan).
Is er iemand die me daar aan kan helpen, opdat ik verder kan zoeken naar de mogelijke oorzaak.

Iemand hier ervaring mee? Klassieke punten waar het verkeerd kan gaan (zekering is OK)?
Zie ik nog iets anders over het hoofd?

Alvast bedankt

Klaas
klaasCA
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 28 maart 2017, 19:41
Roepnaam: KlaasCA
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor Vinnievw » 27 jun 2017, 16:29

Werkt de pneumatische hoogteverstelbare van de koplampen?
Vinnievw
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 234
Geregistreerd: 09 dec 2009, 21:58
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W123 220D 1977
W124 E280 Kombi 1995
W124 E280 Kombi 1996


Re: Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor -SK- » 27 jun 2017, 18:28

:text-worthless:

**edit** :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door -SK- op 27 jun 2017, 19:41, in totaal 1 keer bewerkt.
-SK-
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1076
Geregistreerd: 21 jan 2012, 23:48
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor Rojo124 » 27 jun 2017, 18:31

Koplampen gaan via motorvacuum......CV heeft zijn eigen pomp
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
Avatar gebruiker
Rojo124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 06 feb 2011, 19:59
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: 260E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor -SK- » 27 jun 2017, 18:35

Ja, CV is een gescheiden systeem. (Alleen) alle gele slangen/kabels horen bij het CV-systeem.
Heel logisch dus, erg fijn ontworpen
-SK-
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1076
Geregistreerd: 21 jan 2012, 23:48
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor klaasCA » 27 jun 2017, 18:58

Hey -SK-, is gebeurd. Bedankt.
klaasCA
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 28 maart 2017, 19:41
Roepnaam: KlaasCA
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor RD500sec » 28 jun 2017, 00:57

een zekering die er goed uitziet, kan toch defect zijn of geen contact maken.
heb je bij de rechthoekige stekker op de pomp gemeten (rode draad) of je er 12 volt hebt?
is de massa ook goed aan die stekker(bruine draad)?
de ronde stekker met de blauwe (LV) groene (RV) en gele(klep) draden geven een massa signaal bij sluiten van de auto en 12 volt bij openen.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 540
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor klaasCA » 28 jun 2017, 12:05

Bedankt voor de tips.

Heb nog geen tijd gehad om spanning op de stekkers bij de pomp te meten (auto staat in Hasselt, ik woon in Gent).
Zekeringen heb ik doorgemeten, die waren in orde (als ik het me goed herinner zit interieurverlichting op dezelfde zekering, en die is werkende).
Iemand ervaring mee met wat mogelijke zwakke schakels kunnen zijn in de bekabeling tussen zekeringkast en CV pomp?
Om bekabeling tussen pomp en zekering te volgen moet er wel een deel interieur (zetels en tapijt) uit, naar ik vermoed.
klaasCA
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 28 maart 2017, 19:41
Roepnaam: KlaasCA
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor RD500sec » 29 jun 2017, 00:12

Ik zou beginnen bij de pomp te meten, komen de signalen uit de deuren of klep daar niet binnen, zou ik in de deuren of klep bij de schakelaars en stekkers van de schakelaars kijken. Als alle drie de schakelaars geen signaal geven zou ik de plus en massa naar de deuren nakijken.

Of je plaatst een afstandbediening, dan heb je de deursloten alleen nog nodig bij een lege batterij.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 540
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor klaasCA » 29 jun 2017, 19:32

Met deze info kan ik verder aan de slag. Waarvoor dank.
Zal niet voor onmiddellijk zijn maar ik laat mijn bevindingen nog weten.
klaasCA
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 28 maart 2017, 19:41
Roepnaam: KlaasCA
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor Harley » 01 jul 2017, 11:00

ga maar eens kijken in de kabelgoot achter de bijrijders stoel .
daar zit een verbinding van rood met een dun grijs streepje ,meestal zit daar het probleem.
dat komt doordat er vocht bij komt ,als je vochtige matten hebt zit daar geheid het probleem.
succes harley
Harley
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 14 jun 2011, 21:39
Woonplaats: eindhoven
Roepnaam: harry
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: vw polo
hd roadking


Re: Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor klaasCA » 05 jul 2017, 08:18

Dat is een nuttige tip. Ik vermoed inderdaad kabelbreuk of slecht contact daar zekering goed is en de pomp wel draait op de testbank.
Moet de bijrijderstoel eruit om bij deze kabelgoot te geraken?

Mvg,

Klaas
klaasCA
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 28 maart 2017, 19:41
Roepnaam: KlaasCA
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor Harley » 08 jul 2017, 13:28

achter bank eruit ,dorpel lijsten .
misschien dat je dan genoeg ruimte hebt.
succes harley.
Harley
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 14 jun 2011, 21:39
Woonplaats: eindhoven
Roepnaam: harry
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: vw polo
hd roadking


Re: Diagnose centrale vergrendeling

Berichtdoor klaasCA » 07 aug 2017, 10:00

Vorige week tijd gehad om dit probleem eens nader te bekijken.
Dankzij tip van Harley zeer snel de oorzaak gevonden : was idd de verbinding van de permanente +12V (rode draden met grijs streepje).
Even alles opnieuw aan elkaar gesoldeerd en centrale vergrendeling werkt terug naar behoren.
Erg bedankt voor het meedenken en de nuttige tips!

Had reeds een andere CV pomp gehaald bij de sloop, was dus niet nodig. Die kan in de verkoop.
klaasCA
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 28 maart 2017, 19:41
Roepnaam: KlaasCA
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1987
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast