door Olav » ma jun 15, 2020 10:36 pm
Regel 1 is: brandschoon werken. Dus alles, ook de omgeving, helemaal schoon maken en met remmenreiniger inspuiten en met perslucht schoonblazen. Dan het luchtfilter eraf zodat je overal bij kan en de inspuitleiding los zetten. Nu kan je proberen het bovenste deel van de verstuiverhouder aan te draaien. Als je ervoor kiest om alles uit elkaar te halen dan kom je niet onder een druktest uit.
Dan moet de hele verstuiverhouder uit de voorkamer worden gehaald. Neem daarvoor de injectieleiding los. Dop de aansluiting op de po,p gelijk af zodat daar geen vuiltje in kan komen. Leg de leiding ergens schoon weg in een plastic zak. Nogmaals: schoon werken is noodzaak! Voor de verstuiverhouder heb je een diepe dop 27 nodig. Niet gaan zitten buigen aan de retourleidingen-tules, als die afbreken kan je alles weggooien, maar liever met een dremel twee inkepingen in de dop of je investeert in de Bosch verstuiverdop van drie tientjes. Twee sleuven slijpen in een pijpsleutel 27 kan ook.
Ik heb een keer gehad dat de verstuiverhouder afbrak waarbij de draad in de voorkamer bleef zitten en er met geen geweld uit los te krijgen was. Dat wens ik je niet toe want dan kan de kop eraf.