Weetje, er is 'één ding waar je rekening mee moet houden is dat ELKE EURO DIE JE IN DEZE AUTO STOPT, HAAL JE ER NOOIT MEER UIT. Hij heeft tenslotte al dik 4 ton gelopen zoals je zelf zegt.
En hoge kilometerstanden zijn niet in trek helaas.
Een andere 124 (6-cilinder of niet) zal je helaas ook dezelfde problemen geven na verloop van tijd. Maar als je dan een auto hebt die in de basis zijn geld wat meer waard blijft, is de investering in onderhoud logischer.
Een japannertje is dan misschien een logische keuze. Maar geloof mij, "Alle waar is naar zijn geld".
Als je bijvoorbeeld de bodem een japanner op een hefbrug ziet, zie je het verschil in roestpreventie met een Duitse auto.
Japanners zijn schrikbarend als het op bodem/carrosserie behandeling aankomt. vliegroest dat langzaam naar binnen rot, is iets wat je op heel veel mainstream auto's ziet tegenwoordig. En echt niet alleen de Japanners. Ford, Opel, De Koreaanse merken, Amerikanen... E
En geen garage die er wat aan doet, want "het is toch niet hun eigen auto".
Het beste onderhoud, is nog altijd eigen onderhoud. Zolang je maar aan je auto sleutelt met het idee DAT JE HEM DE REST VAN JE LEVEN WIL HOUDEN. Dan neem je geen makkelijke afsnijweggetjes, tijdelijke oplossingen en dat soort ongein. Dan maak je hem meteen goed.
Jammergenoeg zijn er zeer weinig mensen in de autowereld die deze instelling erop na houden.
Mijn advies in jouw geval is; Bite the bullet en doe de coupe maar weg, anders wordt het een last in plaats van een lust.
En voor vervangend vervoer kan je idd beter van die goedkopere bakkies oprijden tot de APK verloopt zeg maar. Dan trap je m weg, koop je een ander, en rij je door tot die het weer begeeft.
Langzaam aan moet je dan sparen en geld opzij voor ECHT wat moois, met een knap budget.
Ik weet van mezelf dat ik mijne nooit meer weg zal doen. No matter what. Als er weer eens 1000 euro aan gespendeerd moet worden? Geen probleem. En weet je waarom? Omdat die 1000,- een investering is die volledig VOOR MIJ ALLEEN is. En niet voor een ander, of volgende eigenaar. Want die komt er niet. De auto blijft tot mijn dood van mij.
Laatst bijgewerkt door Loekaaz op di nov 24, 2015 6:41 pm, in totaal 2 keer bewerkt.