W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 25 mei 2018, 14:02

druk in carter

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Mafkees

druk in carter

Berichtdoor Jki8043 » 30 apr 2018, 20:56

Hallo

Ik heb vorige week mijn koppakking vervangen, nadat ik 2 weken geleden een stuiterende oliedrukmeter had en een blaue walm/rook in de spiegel, was een heel gedoe, maar is wel gelukt. Zoals zovaak, als je het een keer gedaan hebt....
Heb nu wel veel druk onder mijn vuldop, olie lekt daar langsheen. Ook heb ik nog steeds een ploppend geluidje tijdens het draaien van de motor.
Heb geen idee hoeveel druk hij mag opbouwen, misschien de rubber ring onder de dop niet goed meer ?
Iemand een idee??
Druk in het carter betekend volgens mij dat er toch nog iets lekt? Heb de klepseals trouwens niet vervangen, hij verbruikte maar zeer weinig olie.
Kop en de zuigers zagen er nog heel netjes uit, net als de cilinderwanden van 2e en 3e cilinder. De 1e en 4e stond de zuiger bovenin, kon daar de cilinderwand niet van zien.

Groeten john
Avatar gebruiker
Jki8043
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 23 apr 2016, 20:45
Woonplaats: Zwolle
Roepnaam: John
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Seat ibiza


Re: druk in carter

Berichtdoor ReinierD » 01 mei 2018, 11:14

Drukverlies van de verbranding langs de zuiger(veren) en cilinderwand lijkt mij. Bij een overigens soepel draaiende benzinemotor kon ik bij stationair draaiende motor geen olie meer bijvullen, want werd weggeblazen. Startte en reed nog prima. Hoeveel paarden ontsnapte weet ik niet, olieverbruik was 1/2 liter per 1000 kilometer, compressie boven de 12 in drie omwentelingen. Overigens had ik de klepseals wel vervangen. Ben nu bezig met een ander blok met 100k minder op de teller erin te plaatsen. 340k blijkt toch slijtage gegeven te hebben.
ReinierD
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 30 maart 2011, 15:32
Woonplaats: Nunspeet
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: burton cabrio 28pk's!
1983
audi 80 1993


Re: druk in carter

Berichtdoor Herman280TE » 01 mei 2018, 15:00

Hoi John,

Heb je al eens een compressietest gedaan?

Gr Herman
Herman280TE
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 01 mei 2013, 13:19
Woonplaats: Leeuwarden
Roepnaam: Herman
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W123 250 aut. 1980
W204 180 combi
R170 320


Re: druk in carter

Berichtdoor Jki8043 » 01 mei 2018, 16:43

Hallo, ik heb de compressie nog niet getest. Als ik slechte compressie zou hebben, zou hij ook moeilijk startten lijkt me. Het is een diesel !!
De koppakking had ik vervangen, omdat hij 2 weken geleden een stuiterende oliedrukmeter had en een blauwe rook wegblies. Ook had hij ineens een vreemd ploppend geluidje. De oude pakking zag er bij 1e cilinder slecht uit. Heeft iemand een foto van een slechte of gebroken klepseals ? Of ervaring hiermee.
Kan een gebroken zuigerveer kunnen ??
Avatar gebruiker
Jki8043
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 23 apr 2016, 20:45
Woonplaats: Zwolle
Roepnaam: John
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Seat ibiza


Re: druk in carter

Berichtdoor Herman280TE » 01 mei 2018, 20:36

Hoi John,

Ik ben een benzine rijder en heb weinig ervaring met diesels. Start een diesel ook slecht als één cilinder een slechte compressie zou hebben?

Gr Herman
Herman280TE
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 01 mei 2013, 13:19
Woonplaats: Leeuwarden
Roepnaam: Herman
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W123 250 aut. 1980
W204 180 combi
R170 320


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten