W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 20 nov 2017, 18:20

Een paar vragen over mijn 230E

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Mafkees

Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 19 dec 2016, 18:51

Ik heb je een PB terug gestuurd bedankt voor de moeite :handgestures-thumbup:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Gombal » 19 dec 2016, 19:07

:handgestures-thumbupright:
Gemiddeld verbruik 200D 1986 4 bak:
Afbeelding

Gemiddeld verbruik 200D 1986 na wissel naar 5 bak:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Gombal
Erelid
Erelid
 
Berichten: 4949
Geregistreerd: 11 dec 2009, 21:26
Woonplaats: Zeeland
Roepnaam: Arjen
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes W124 300D, Citroën Xsara Picasso 1.6 2000


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 23 dec 2016, 13:55

Ik heb toch weer eens een vraag aan jullie over mijn oliedrukmeter ik heb er al heel veel over gelezen hier op het forum maar ik kom er niet uit.

Mijn oliedrukmeter geeft altijd net iets boven de twee aan onder het rijden en als de motor warm is valt hij stationair helemaal terug naar de 0.

Mijn vorige meter deed dit en ik heb deze week weer een andere tellerbak gekocht en deze meter doet precies hetzelfde als de vorige dus er moet toch iets anders aan de hand zijn.

Een paar weken geleden is de olie ververst dan blijft alleen de olie druksensor nog over maar die kan ik niet vinden hij moet volgens jullie bij het schutbord ergens zitten???

Heeft iemand van jullie misschien een foto van die sensor en waar of hij zit bij mijn 230E???? :handgestures-thumbup:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Prometheus » 23 dec 2016, 15:02

In de voet van het oliefilter
OilPressureSensorM102.JPG
Oliedruk sensor M102
OilPressureSensorM102.JPG (166.68 KiB) 436 keer bekeken


MB 0065429417
W201 2.5D
"Weten wat men weet en weten wat men niet weet is kennis en wijsheid"
Avatar gebruiker
Prometheus
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 274
Geregistreerd: 04 jul 2012, 15:57
Woonplaats: Hoorn
Roepnaam: Ruud
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W201 190D 2.5 190E 2.0


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 23 dec 2016, 16:13

O daar zit hij, ik kon op internet al geen foto vinden heel erg bedankt voor je moeite ik ga morgen eens kijken het is nu al te donker ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 27 feb 2017, 21:29

De oliedruk sensor word binnenkort vervangen maar ik heb nog eens een andere vraag aan jullie mijn aanjager doet het alleen op stand 1 2 en 3 en als stand 4 het wel doet brand de zekering door na een poosje.

Zou het alleen een kwestie van schoonmaken zijn of denken jullie iets anders ik heb morgen tijd om er naar te kijken.

Bedankt weer alvast voor jullie hulp :handgestures-thumbup:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor RD500sec » 31 mei 2017, 10:21

Een gaatje boren is niet de oplossing.

Heb je de tankzender recent los gehad?
Misschien zit de o-ring niet goed?
Of er is een slang van de tankontluchting poreus.
Of het koolstoffilter is lek, via dat filter, dat zit onder het linker voorcherm, verloopt de tank ontluchting/ beluchting.

O je hebt de vraag verwijdert...

Hoe is het nu met de aanjager?
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 355
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 31 mei 2017, 10:50

Ja ha ha ik moest wel lachen het antwoord was al gegeven in het andere topic dus ik dacht haal hem weg.

Het viel me wel op dat de brandstofmeter net voorbij de helft gaat wiebelen dat heeft hij nooit gedaan.

Ik moet eens gaan zoeken op de punten die jij aangeeft en de aanjager motor moet ik nog steeds schoonmaken ik wil kijken of ik dat as weekend kan gaan doen.

Mocht hij toch versleten zijn kan een andere kopen altijd nog maar misschien is hij erg smerig ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 11 jun 2017, 08:15

Ik heb weer een kleine vraag aan jullie ik had al gezegd dat af en toe mijn benzine meter wiebelt maar er was me nog iets anders opgevallen.

Gisteren stond ik voor de spoorweg overgang en hield mijn rem vast en toen begonnen alle meters iets zenuwachtig te worden.

Volgens mijn kennis zou dit in de massa kunnen zitten maar weten jullie welke massa en waar ik dit zoeken kan????

Alvast bedankt weer voor jullie hulp :handgestures-thumbup:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Gombal » 11 jun 2017, 12:43

Makkelijkste is om dat deel van je tellerbak eens te wisselen voor een andere als je die hebt en te kijken of die dat ook doet.
Dan weet je of je in de teller of de vlotter moet gaan zoeken.
Hier ook 2 documentjes om wat dingen te checken.
Bijlagen
benzinemeter.pdf
(50.72 KiB) 21 keer gedownload
benzinemeter2.pdf
(93.32 KiB) 13 keer gedownload
Gemiddeld verbruik 200D 1986 4 bak:
Afbeelding

Gemiddeld verbruik 200D 1986 na wissel naar 5 bak:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Gombal
Erelid
Erelid
 
Berichten: 4949
Geregistreerd: 11 dec 2009, 21:26
Woonplaats: Zeeland
Roepnaam: Arjen
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes W124 300D, Citroën Xsara Picasso 1.6 2000


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 11 jun 2017, 18:46

Bedankt Arjan voor je tekeningen ik denk toch wel dat het in de vlotter zit want vandaag heb ik getankt en dat schommelt hij niet het begint pas na de helft ongeveer.

Misschien zit er toch rotzooi in de tank???

Ik had zelf ook bij de toerenteller een extra massa gemaakt omdat de toerenteller het niet deed ik zou ook eens een extra massa draad naar de andere kant van de tellerbak kunnen leggen eens kijken wat er dan gebeurt??
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Gombal » 11 jun 2017, 19:55

Pin 1 van de grote ronde stekker achter de tellerbak is aarde. Via 2 metalen lippen aan je kilometerteller krijgt je toerenteller aarde. Neem aan dat je die verbindingen eerst gechecked hebt toen je met je toerenteller bezig was.
Zonder iets echt te meten weet je niets en blijft het raden. Het kan nog steeds je teller zijn, mijn vorige ging niet lager als halve tank en sprong ook regelmatig tussen 3/4 en een halve tank. Na wisselen teller geen probleem meer.

Ik zou als ik jou was eerst wat dingen nameten, of pin 1 van de ronde stekker naar aarde een goede verbinding heeft en ook wat er in de documentjes aangegeven wordt om te meten en de waardes.

Dat is de manier om dingen uit te sluiten en achter de echte oorzaak te komen.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 4 bak:
Afbeelding

Gemiddeld verbruik 200D 1986 na wissel naar 5 bak:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Gombal
Erelid
Erelid
 
Berichten: 4949
Geregistreerd: 11 dec 2009, 21:26
Woonplaats: Zeeland
Roepnaam: Arjen
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes W124 300D, Citroën Xsara Picasso 1.6 2000


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 11 jun 2017, 21:13

De massa aan pin 1 was goed hoor alleen geeft mijn tellerbak de massa niet goed door richting het toerenteller gedeelte vandaar dat ik bij de toerenteller een extra massa draad had gelegd toen deed de toerenteller het wel weer.

Het stukje staat ook in mijn topic:
nico-zijn-230e-automaat-t16085-40.html
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Gombal » 11 jun 2017, 21:42

Als pin 1goede aarde heeft dan zal je benzinemeter dat ook hebben of er moet een spoor kapot zijn. Heb ik ook gehad, net onder mijn oliedrukmeter was een koperspoor doorgebrand. Met een dun draadje 2 andere punten verbonden zodat alles weer aarde had.
Maar er kan net zo goed iets anders fout zitten, elektrische onderdelen en ouderdom is meestal geen goede combinatie.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 4 bak:
Afbeelding

Gemiddeld verbruik 200D 1986 na wissel naar 5 bak:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Gombal
Erelid
Erelid
 
Berichten: 4949
Geregistreerd: 11 dec 2009, 21:26
Woonplaats: Zeeland
Roepnaam: Arjen
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes W124 300D, Citroën Xsara Picasso 1.6 2000


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 11 jun 2017, 22:12

Ja je hebt gelijk bij mij zal het ook wel zoiets zijn ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 02 jul 2017, 14:43

Ik heb weer een kleine vraag aan jullie er zit bij de relais onder de motorkap bij de zekeringen een rood relais met een zekering er in weten jullie waar deze voor is???

Ik kan er via google niet goed uit komen.

Ik moet wel nog steeds aan de gang met de wiebelende tankmeter en oliedruk meter maar ja tijd :whistle:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 12 aug 2017, 18:54

De wiebelende tankmeter is inmiddels opgelost ik heb er toch eens een busje brandstof reiniger in de tank gegooid en dat heeft geholpen de meter is weer stil de vlotter is toch waarschijnlijk vies geweest :handgestures-thumbup:

Nou heb ik een andere vraag aan jullie ik heb vanochtend op de sloop een andere kachel motor gekocht omdat de mijne het alleen op stand 1 2 en 3 deed maar nu doet de andere precies hetzelfde dus niet op stand 4.

Nou heeft een kennis van mij het over de kachel weerstand waar kan ik die vinden waarschijnlijk is die kapot???

Bedankt weer voor jullie hulp ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Gombal » 12 aug 2017, 19:43

Je kachelweerstand zit achter je rembekrachtiger, moertjes of boutjes moet je vanaf binnen loshalen. Ongeveer het onderdeel in de auto waar je het beroerdst bij kan ;) .
Nou ben ik niet zo elektrisch begaafd maar voor stand 1, 2 en 3 gaat de stroom juist door de weerstand, bij stand 4 krijgt hij de volle mep zonder weerstand als ik het goed heb.
Maar er is vast iemand hier die op dat laatste een nog veel zinniger antwoord kan geven.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 4 bak:
Afbeelding

Gemiddeld verbruik 200D 1986 na wissel naar 5 bak:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Gombal
Erelid
Erelid
 
Berichten: 4949
Geregistreerd: 11 dec 2009, 21:26
Woonplaats: Zeeland
Roepnaam: Arjen
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes W124 300D, Citroën Xsara Picasso 1.6 2000


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 12 aug 2017, 19:53

Nou dat zou mooi zijn als hij op stand 4 de weerstand niet gebruikt maar ja waarom doet hij het dan niet op stand 4 ik hoop dat iemand hier het antwoord weet bedankt alvast Arjen :handgestures-thumbup:

Ik zit nog eens verder te denken maar zou mijn schakelaar in de auto kapot kunnen zijn ???
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Gombal » 12 aug 2017, 21:19

Nog een elektrisch schema (degene rechtsboven), misschien kun je daar wat mee.
Je ziet ook dat stand 4 de dikste draad is, 2,5 mm2. Gaat ook naar je weerstand maar hoe het daar precies zit weet ik niet.
Kan je in ieder geval wat nameten mocht je dat willen ;) .
Bijlagen
blower.pdf
(130.06 KiB) 15 keer gedownload
Gemiddeld verbruik 200D 1986 4 bak:
Afbeelding

Gemiddeld verbruik 200D 1986 na wissel naar 5 bak:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Gombal
Erelid
Erelid
 
Berichten: 4949
Geregistreerd: 11 dec 2009, 21:26
Woonplaats: Zeeland
Roepnaam: Arjen
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes W124 300D, Citroën Xsara Picasso 1.6 2000

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten