W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 17 nov 2018, 06:33

Een paar vragen over mijn 230E

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Mafkees

Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Raytheman » 13 jul 2018, 16:10

Ik heb deze liggen maar kan er niet uit opmaken of t 1.5 is of wat anders.
edit:
na effe googlen lijkt t erop dat dit 1.75 is..
sorry, had je graag geholpen :cry:
Bijlagen
20180713_170839.jpg
20180713_170839.jpg (3.74 MiB) 671 keer bekeken
ik vind t moeilijk om te zeggen, maar ik doe t toch: aluminium
Avatar gebruiker
Raytheman
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 276
Geregistreerd: 03 jan 2018, 14:54
Woonplaats: Zwaag
Roepnaam: Ray
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 13 jul 2018, 21:45

Hallo Ray leuk dat je me wou helpen maar ik heb vanmiddag een setje opgehaald voor 2 tientjes en het is gelukt met veel pijn en moeite heb ik nieuw draad kunnen tappen.

Mijn naaf is gered en ik weet nu ook waar het draad van kapot is gegaan toen ik deze AMG velgen er onder heb gezet waren de bouten aan de korte kant.

Ik had al veel eerder langere bouten moeten halen maar ja achteraf.................

Ik zal ze dit weekend even goed opmeten ik denk dat ik wel 1.5cm langere nodig heb aan de voorkant.

Bedankt allemaal voor jullie hulp :handgestures-thumbup:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor 300TDT » 14 jul 2018, 08:36

Bouten van AMG en putdekselvelgen hebben zelfde lengte. Heb daar nog een setje van over
300TDT
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 473
Geregistreerd: 27 dec 2012, 16:25
Woonplaats: Maastricht
Roepnaam: Phil
Type wagen: E320T
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S124 300TDT 1990


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor RD500sec » 14 jul 2018, 20:06

ik denk dat ik wel 1.5cm langere nodig heb aan de voorkant.


Ik denk aan de achterkant ook ;)
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 574
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 15 jul 2018, 05:34

Hallo Phil ik heb je een PB gestuurd over de set wielbouten :handgestures-thumbup:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Kennytuning » 15 jul 2018, 13:15

Lekker veilig zo...
Zou je werken aan je auto in het vervolg niet over laten aan iemand met kennis van zaken? Dit had veel erger kunnen aflopen... Je had een wiel kunnen verliezen...
Kennytuning
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 09 jun 2013, 09:17
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Een aantal Benzen...


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 15 jul 2018, 15:11

De wielen vlogen er niet af hoor :lol: ik zit ook met ons kind en vrouw in de Benz maar had wel de draad vernielt met het steeds er op en af halen.

Kennis van zaken is hier genoeg maar bedankt voor je tip ;)

Ik ga weer verder met mijn eigen logboek :whistle:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor RD500sec » 15 jul 2018, 16:16

Ik hoop toch dat je de tip c.q. Bezorgdheid van Kenny ter harte neemt, rijden met te korte wielbouten kan nare gevolgen hebben voor jou, je gezin, de auto en de overige verkeersdeelnemers....

Je mag de kennis in huis hebben, maar pas je ze ook toe?
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 574
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Kennytuning » 15 jul 2018, 17:11

Als je schroefdraad in je wielnaaf beschadigd is door te korte wielbouten was je wiel niet deugdelijk of correct bevestigd en was je een gevaar voor jezelf en iedereen op de weg... Tot zover mijn preek. Je woont ver genoeg bij mij weg, ik zal er geen last van hebben...
Kennytuning
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 09 jun 2013, 09:17
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Een aantal Benzen...


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Shostakovich124 » 16 jul 2018, 12:40

Kom op, iedereen maakt wel eens een wat ondoordachte (montage)fout en niemand is alwetend.
Ik heb hier foto's gezien van vooraanstaande leden die ook onderdelen verkeerd om of een montagefout maakten.

Nico 43 schreef:Mijn naaf is gered en ik weet nu ook waar het draad van kapot is gegaan toen ik deze AMG velgen er onder heb gezet waren de bouten aan de korte kant.

Ik had al veel eerder langere bouten moeten halen maar ja achteraf.................

Ik zal ze dit weekend even goed opmeten ik denk dat ik wel 1.5cm langere nodig heb aan de voorkant.


Die flens met dat opgesneden draad zou ik alsnog vervangen, een goede gebruikte heb je voor een paar tientjes.
Er zit alleen verschil in wel/geen ABS.
Denk erom dat je de goede bouten koopt, volgens mij heeft AMG ook bolconisch.
Het draad moet ongeveer 15 mm langer zijn dan de velg (aan de binnenkant gemeten).
Voor mag enkele mm langer, achter niet(!) want dan verniel je het hand/voetrem mechanisme in de remschijf.
Denk ook om de boutkoplengte, die putdekselvelgen hebben verschillende lengtes van dik 2 cm tot zo'n 4 cm.
Als jouw velgen een korte boutkop hebben en die van Pil een lange, steken ze buiten de velg en das geen gezicht...

mvg
Geert
Shostakovich124
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 144
Geregistreerd: 25 mei 2013, 18:42
Woonplaats: prov. Groningen
Roepnaam: Geert
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1995
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor 300TDT » 16 jul 2018, 16:29

Heb Nico foto gestuurd via pb is korte kopbout
300TDT
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 473
Geregistreerd: 27 dec 2012, 16:25
Woonplaats: Maastricht
Roepnaam: Phil
Type wagen: E320T
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S124 300TDT 1990


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 16 jul 2018, 20:12

Bedankt Geert zoals ik al een paar keer geschreven had is het draad kapot gegaan van elke keer er op en er af halen (o.a.spuiten etc.) ze waren natuurlijk te kort maar niet zo kort dat de wielen er af konden vliegen ga toch geen mensen in gevaar brengen.

Het draad is nu weer perfect in orde dus hoef geen nieuwe naaf te kopen.

Achteraf heb ik er wel spijt van dat ik het op het forum heb gezet maar ja achteraf...............

Ik heb je een PB terug gestuurd Phil ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor 300TDT » 16 jul 2018, 20:19

Ach Nico jij bent tenminste eerlijk.. weet wel zeker dat heel veel mensen hun blunders verborgen houden.

Van foutjes leer je tenminste
300TDT
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 473
Geregistreerd: 27 dec 2012, 16:25
Woonplaats: Maastricht
Roepnaam: Phil
Type wagen: E320T
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: S124 300TDT 1990


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Raytheman » 16 jul 2018, 20:49

Daar sluit ik me voor 100% bij aan!
ik vind t moeilijk om te zeggen, maar ik doe t toch: aluminium
Avatar gebruiker
Raytheman
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 276
Geregistreerd: 03 jan 2018, 14:54
Woonplaats: Zwaag
Roepnaam: Ray
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Vlim » 16 jul 2018, 21:26

Als je je wiel plaatst eerst de bouten met de hand handvast draaien en daarna, als ze allemaal zitten, kruislings aandraaien.

Luchtsleutels beter niet gebruiken.

Na montage aandraaien met momentsleutel.

Als je dat doet, blijft je draad lang goed.
Vlim
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 28 okt 2012, 08:26
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL 1983
W126 500SE 1980
W126 280SE 1984
W140 400SE 1993
W215 CL500 2000


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 16 jul 2018, 21:36

Bedankt ik heb het eerlijk gezegd ook op het forum gezet ook voor anderen.

De bouten zijn met het er op zetten van het wiel, omdat ze zo kort waren niet goed voor het gat gaan zitten vandaar dat het schroefdraad niet lekker meer was.

De bouten er eerst een stuk indraaien doe ik altijd met de hand anders weet je zeker dat het verkeerd gaat.

Bedankt allemaal voor jullie tips laten we weer verder gaan met andere dingen :whistle:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 26 jul 2018, 19:36

Hallo allemaal ik heb weer een vraag aan jullie ik moet binnenkort toch een brug gaan huren om de roest weg te werken bij mijn achterste rubbers van het subframe.

Maar mijn vraag is ik heb al een paar dagen last vast een rot rammel onder de auto ik heb hem vanavond op de krik gezet en heb al 1 ding gevonden de tussendemper daar zit een rammel in.

Zou het zin hebben bij een tussendemper om er een hengst op te geven met een moker dat deden we vroeger wel met een katalysator om de steen weer vast te maken als die rammelde.

Ik weet wel dat er in zo n tussendemper iets van schotjes zitten????
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 25 aug 2018, 12:25

Hallo allemaal ik heb weer een vraag aan jullie de brandstof pomp bij mij heeft een constante stroom en blijft dus constant door lopen.

Hoe en waarom het is gedaan weet ik niet ik zie wel over de bodem een rode draad lopen van voor naar achter ik vermoed dat dit de rechtstreekse draad is.

Nou wil ik vragen loopt de brandstof pomp origineel over een relais of zit hij anders aangesloten ik zou graag alles weer in de oude staat willen herstellen met jullie hulp.

Alvast weer bedankt voor jullie hulp ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1549
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Marcellus » 26 aug 2018, 01:10

Nico 43 schreef:Zou het zin hebben bij een tussendemper om er een hengst op te geven met een moker dat deden we vroeger wel met een katalysator om de steen weer vast te maken als die rammelde.


Eén van de redenen waarom ik geen auto's van mensen koop die geen historie kunnen laten zien en zeggen dat ze al het "onderhoud" zelf hebben gedaan... ;-)
Avatar gebruiker
Marcellus
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 sep 2011, 14:23
Woonplaats: Amsterdam
Roepnaam: Marcel
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Vlim » 26 aug 2018, 13:43

Zal wel een draadbreuk in de oorspronkelijke kabel zijn geweest, of een beunoplossing om het brandstofpomprelais te omzeilen. De plus van de brandstofpomp moet van het relais afkomen.
Vlim
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 28 okt 2012, 08:26
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL 1983
W126 500SE 1980
W126 280SE 1984
W140 400SE 1993
W215 CL500 2000

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron