W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 20 nov 2017, 18:21

Een paar vragen over mijn 230E

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Mafkees

Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 28 mei 2016, 06:49

Hallo allemaal,

Ik heb een paar vragen aan jullie over mijn auto hopelijk willen jullie mij helpen?

-de cv doet het alleen aan de bijrijderskant en niet aan de bestuurderskant wat zou dit kunnen zijn?

-de toerenteller doet het ook niet hoe werkt deze bij een W124 is dit een kabel?

-in 1 koplamp zit vocht nou zie ik aan de voorkant van die lipjes zitten ik durf er zo niet aan te
trekken maar haal je op die manier het glas er af?

Ik zal alles bijhouden in een ander topic en jullie op de hoogte houden :handgestures-thumbup:

Bedankt alvast voor jullie hulp ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Bram Jansen » 28 mei 2016, 07:21

Toevallig heb ik pas mijn koplampen vernieuwd, dus ja. Richtingaanwijzer eruit,
Schroefjes (2 stuks) van de strip onder je koplamp eruit en strip weg.
Schroefjes rechts/links en bovenop eruit en de koplamp eruit.

Zo kun je bij die klemmen onder en boven van je glas.

CV zou een vacuüm probleem kunnen zijn. Ergens een slangetje los o.i.d. Daar komt nog wel een ander antwoord op. Ben daar niet zo zeker van.
Avatar gebruiker
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 1339
Geregistreerd: 04 okt 2013, 10:13
Woonplaats: Dit forum
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Jurjen S » 28 mei 2016, 09:36

Toerenteller werkt electrisch, meestal is het de elco op de print van de teller zelf die kapot is, als de rest van de kabels vast zit. Ergens aan het begin van mijn logboek staat hoe ik die vervangen heb.

Voor de CV, de pomp daarvoor zit ander de zitting van de achterbank, rechts.
In principe moet die pomp altijd even een paar seconde lopen als je de stekkers die er op zitten er af haalt en terug steekt. Loopt de pomp niet, heb je of een draadbreuk / schakelaar probleem ergens in het systeem, of een kapotte pomp natuurlijk. loopt ie wel, heb je een Vacuümlek.
Met een hamer past alles.
Avatar gebruiker
Jurjen S
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 858
Geregistreerd: 26 aug 2013, 15:42
Woonplaats: Bergen op Zoom
Roepnaam: Jurjen
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Opel Astra 1.6 2003


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 28 mei 2016, 14:39

Bedankt voor jullie antwoorden daar kan ik iets mee de cv zal wel iets van een losse slang zijn want aan de bijrijderskant doet hij het wel ik ga binnenkort toch de deurbekleding er af halen want de deurvanger knakt ook als de ziekte.

De koplamp daar ga ik ook mee aan de gang er zit behoorlijk veel vocht in.

Ik zal ook in je logboek kijken voor de toerenteller :handgestures-thumbup:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Dannygroot » 28 mei 2016, 17:49

kan ook zijn dat er een alarm in heeft gezeten en dan heb je waarschijnlijk onder je linker vloermat een kabel die ze onderbroken hebben deze kabel is blauw van kleur in een 3 aderige boom
Avatar gebruiker
Dannygroot
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 178
Geregistreerd: 28 sep 2015, 20:34
Woonplaats: ooij
Roepnaam: danny z
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: MB a170 CDI Avantgarde 02 renault clio 1.2 chipie 1996


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 28 mei 2016, 21:21

Er heeft inderdaad alarm in gezeten er zit bij de richting hendel een ledje en daaronder een gat.

Wat zou ik met deze kabel kunnen want dat knap ik niet helemaal wat je bedoeld :oops:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Dannygroot » 29 mei 2016, 07:03

die kabel wordt onderbroken voor het alarm aansturing van de centrale vergrendeling en als hij nog onderbroken is of los ligt doet je cv het niet vanaf de linker zijde
Avatar gebruiker
Dannygroot
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 178
Geregistreerd: 28 sep 2015, 20:34
Woonplaats: ooij
Roepnaam: danny z
Type wagen: 320E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: MB a170 CDI Avantgarde 02 renault clio 1.2 chipie 1996


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 29 mei 2016, 08:42

Oke bedankt ik ga vanmiddag eens zoeken naar die draad als het droog blijft dat zou super zijn als dat hem is ik laat het even weten aan je /jullie ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 31 mei 2016, 18:27

Ik ben gisteravond naar het zoeken geweest naar de blauwe kabel maar helaas heb ik die niet los gevonden er ligt wel een dikke kabel maar die is helemaal heel.

Nu moet ik gaan zoeken naar een andere oplossing voor de cv om hem aan de bestuurderskant werkend te krijgen.

Ik heb er al heel veel over gelezen maar als je de sleutel omdraait aan de bestuurderskant zie je achter toch wel bewegen iets omhoog wat zou dat volgens jullie kunnen zijn het kan nooit veel zijn toch???
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 05 jun 2016, 19:48

Gisteren heeft een kennis even naar het slot gekeken maar het pinnetje in het slot is heel en de vacuüm werkt ook goed (met de mond)

Nu komen er 3 draden uit het slot waarschijnlijk zit het probleem toch daarin of het slot zou van binnen kapot moeten zijn weten jullie raad wat ik nog kan meten bij de draden ik neem aan dat 1 van de draden de cv pomp aanstuurt hopelijk willen jullie helpen???
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor RD500sec » 05 jun 2016, 23:15

Een van die drie draden is blauw en gaat naar de pomp
Van de andere twee draden is een een massadraad, de andere een plus draad.
Als je de sleutel op open draait gaat er een plus signaal naar de pomp,
Als je de. sleutel op sluiten draait gaat er een massa signaal naar de pomp via de blauwe draad.

Je deurslot werkt als schakelaar, misschien is de schakelaar stuk, of de draden maken geen goed contact.
Je kunt meten bij de cv pomp rechts onder de achterbank of het signaal aankomt via de blauwe draad bij de pomp.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 355
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 06 jun 2016, 17:40

Bedankt voor je heldere uitleg ik ga van de week met een kennis even kijken of als je de sleutel omdraait of de pomp wel gaat lopen.

Het kan zijn dat de draad onderbroken is en ik zal de zekeringen ook even nakijken ik blijf het wel raar vinden dat de bijrijderskant het wel doet als het bijv. een slecht contact makende zekering zou zijn.

Zitten links en rechts niet op 1 zekering???
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Jurjen S » 06 jun 2016, 19:28

Zit op 1 zekering dus dat is het niet. Gewoon de draad doormeten vanaf je slot naar de pomp onder de achterbank. Bij mij zat er ook een slechte verbinding in. Die zat op een punt waar links voor en links achter samen komen in de kabelgoot onder de voorstoelen.


Sent from my i-brick using a hammer
Met een hamer past alles.
Avatar gebruiker
Jurjen S
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 858
Geregistreerd: 26 aug 2013, 15:42
Woonplaats: Bergen op Zoom
Roepnaam: Jurjen
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Opel Astra 1.6 2003


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 06 jun 2016, 19:53

Bedankt voor je tip ik hoor de pomp inderdaad aan de bestuurderskant niet lopen dus ga eens die verbinding T stuk opzoeken wat jij zegt k laat het even weten het zal wel morgen worden :whistle:

Ik zal jouw topic ook op gaan zoeken het lijkt me een erg mooie wagen die je hebt :D
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Jurjen S » 06 jun 2016, 20:06

Nico 43 schreef:Bedankt voor je tip ik hoor de pomp inderdaad aan de bestuurderskant niet lopen dus ga eens die verbinding T stuk opzoeken wat jij zegt k laat het even weten het zal wel morgen worden :whistle:

Ik zal jouw topic ook op gaan zoeken het lijkt me een erg mooie wagen die je hebt :D


Het is maar één pomp die links en rechts doet met vacuüm. Dus dat is al niet veel zoekwerk.

Dan gewoon vanaf de pomp onder de bank de draden en slangen naar het linker portier volgen. Ronde stekker met groen geel en blauw er in volgens mij. En ik mag me vergissen maar blauw is links, anders groen ;)

En de vacuum slangen zijn die harde gele, maar ik gok dat die het niet zijn, want dan bleef of de pomp heel lang lopen, of er werkte nog meer niet ;)
Met een hamer past alles.
Avatar gebruiker
Jurjen S
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 858
Geregistreerd: 26 aug 2013, 15:42
Woonplaats: Bergen op Zoom
Roepnaam: Jurjen
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Opel Astra 1.6 2003


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 06 jun 2016, 20:48

De vacuüm slangen zijn het niet die hebben we met de mond al geprobeerd ik heb de deur bekleding er al af het is een blauwe draad die ga ik morgen eens volgen wat jij zegt :whistle:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 07 jun 2016, 11:28

Hallo allemaal,

Danny heeft gelijk er had dus inderdaad alarm in gezeten bij het handrem voet pedaal was de blauwe draad door geknipt en er gingen vanaf daar 2 draden door richting het stuur.

Dat ze de boel dan even niet netjes herstellen of iemand heeft het alarm er uit gehaald die er niks van wist dat kan ook.
Het was even zoeken maar de cv doet het weer dank zij jullie ik ben erg wijs er mee ;)

Van de week ga ik de koplamp er uit halen eens kijken waarom hij nat word van binnen???
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor RD500sec » 07 jun 2016, 11:49

Het glas zit gekit op het kunststof frame, vaak laat de kit los.
Of het afdichtrubber van de koplamp naar het glasframe lekt,
Of er zit een gaatje in het glas.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 355
Geregistreerd: 03 okt 2014, 16:27
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 190E 2.6
500SEC


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 07 jun 2016, 17:21

Oke bedankt voor de tips ik zal de koplamp van de week even loshalen ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Een paar vragen over mijn 230E

Berichtdoor Nico 43 » 08 jun 2016, 14:37

nieuwe draden.jpg
nieuwe draden.jpg (310.54 KiB) 1359 keer bekeken
Ik dacht plaats nog even een foto misschien dat iemand anders er ook wat mee kan???
Mensen met verstand rijden Mercedes
Avatar gebruiker
Nico 43
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 19 aug 2012, 18:44
Woonplaats: Ermelo
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten