- Ook al zou er geen diesel meer uit de tank komen, er zit dan nog genoeg in het brandstoffilter om te starten en een stuk te rijden.
- Ook al zou er lucht in de leidingen zitten, dan geldt weer bovenstaande regel.
- Ook al zou de opvoerpomp het niet doen, dan nog zou de motor aan moeten slaan naar meteen weer uitvallen.
- Ook al is er een O-ring lek in de injectiepomp, dan nog moet de motor op de andere 5 cilinders gewoon aanslaan (bovendien krijg je dan diesellekkage naar buiten op je pomp)
- Ook al zou er lucht in 1 van de injectieleidingen kunnen komen, dan nog zou de motor aanslaan op de andere cilinders. Bovendien zal er dan ook zeker ergens diesel naar buiten komen, 120 bar positief is veel meer als max 1 bar negatief.(voor de laatste 2 scenario's, een 200D start ook gewoon en loopt op 3 cilinders, een 6 cilinder zal dus totaal geen moeite hebben om op 5 cilindrrs te starten en te lopen)
- Als echter de stopdoos of het mechanisme erachter blijft hangen dan zal de motor echt niet starten, niet 1 klap. De injectiepomp bouwt dan simpelweg geen druk op.
- De auto heeft resten of nog compleet een startonderbrekingssysteem en dit veroorzaakte het probleem.
De eerste keus heeft elke OM601/2/3 dus dat kan altijd. De 2de is iets origineel?(optie?) Of aftermarket en dus wel of niet mogelijk.
Zolang je nu geen last meer heb geen probleem, anders zijn er maar 2 opties die dit instantaan kunnen veroorzaken.Statistieken: Geplaatst door Gombal — wo okt 11, 2017 5:47 pm
]]>