Ook zie je op de foto het stangetje wat in de actuator/vacuüm element moet.
Het is moeilijk uitleggen maar een poging: vermoedelijk is er iets mis met de afstelling tussen actuator en slot.
Bij een sedan maakt de actuator een slag van 20mm en kan, en moet, het stangetje ook 20mm axiaal bewegen.
Dat moet je eerst even checken, bij een T kan dat ook bijvoorbeeld voor beide 30 mm zijn.
Als de actuator een volledige "uit" slag van 20 mm maakt moet het stangetje ook deze maximaal/volledig axiale
slag van 20 mm kunnen maken, tot deze niet verder kan, en vice versa net zo.
De actuator kan stuk zijn en niet meer zijn volledige slag van 20 mm maken maar bv maar 15 mm.
Als het stangetje krom is en/of niet diep genoeg in het zwarte pijpje in het gele tuitje van de actuator zit, verstoort
dit ook de lengte van de in- of uitgaande slag en wordt het volledig draaien van de sleutel geblokkeerd.
Ook kan het schroefdraad in dat zwarte pijpje vernield zijn, o.a. door fout loshalen, waardoor er een axiale speling
t.o.v. het stangetje zit en heb je ook een verstoorde slag.
Dat zwarte pijpje trek je samen met het stangetje uit het gele tuitje, door het gele tuitje terug te duwen in de
uitgaande slag en dat is ook precies 20 mm...
mvg
GeertStatistieken: Geplaatst door Shostakovich124 — do apr 11, 2019 4:08 pm
]]>