De langverwachte update.
Maandag 6 mei is Autrans gestart met de revisie van de automaatbak, vanmiddag was ie klaar.
Ik kreeg van mijn werkgever een tijdelijke leaseauto ter beschikking: een Citroën C4 Cactus. Het alternatief was het OV, toen was de keuze snel gemaakt. De Cactus bracht me van A naar B. Maar daarmee is ook alles wel gezegd. Er zijn hele volksstammen die zo'n Cactus privé aanschaffen. We hebben het dan toch al snel over zo'n 20.000 euro. Voor iets meer dan helft van dat bedrag rij je ook een dikke W140 (600 SEL V12 full options) en hou je nog genoeg geld over voor houderschapsbelasting, verzekering, onderhoud en brandstof
Vanmiddag de C124 weer opgehaald. Autrans heeft de volgende werkzaamheden verricht:
- Diagnose gesteld.
- Transmissie en koppelomvormer uitgebouwd.
- Transmissie gedemonteerd en schoongemaakt, opgebouwd met nieuwe delen.
- Hydraulisch brein gereviseerd.
- Koppelomvormer opengestoken, gereinigd en voorzien van nieuwe washers en lagers.
- Transmissie en koppelomvormer ingebouwd, afgevuld met olie, testrit gemaakt en akkoord bevonden. Gebruik gemaakt van o.a. Castrol Transmax Z, speciaal geschikt voor Mercedes-Benz automatische transmissies met 4 of 5 versnellingen.
Het resultaat mag er zijn: de auto schakelt als een fileermes door een pakje boter. In één woord: superb!
Ik sluit af met een kleine domper: men is vergeten foto's te maken, damn! Jammer maar helaas. Ik heb begrepen dat men eens per jaar een W124-automaatrevisie doet. Dus bij een volgende revisie van een W124 heeft men beloofd foto's te maken en aan mij op te sturen. Daar hou ik ze uiteraard aan
Groeten,
Nan.Statistieken: Geplaatst door archivarius — ma mei 13, 2019 8:54 pm
]]>