Vacuum druk kan verschil maken tijdens warme motor en koude motor, dit weet ik van mijn eigen auto 300 turbo diesel.
Bij mij is de economy meter (eigenlijk van een benzine) aangesloten als vacuum meter. Op deze meter kan ik percies zien wat mijn vacuum druk is. Mij is altijd opgevallen dat dat de vacuum druk iets lager is bij koude motor en hoger opkomt bij warme motor, buiten temp speelt ook een rol hoe warmer hoe hoger de druk.
Mijn bak slipte ook bij een te hooge druk. Dit heb ik fijn afgstelt waardoor hij 0.0% slipt, te weinig druk betekent bonken, te veel zal slip veroorzaken.
Onze autos zijn al best oud en soms zijn er omleiding of modificaties toegepast waardoor de standaard waardes niet meer kloppen i.v.m met vacuumdruk en andere zaken.
Ik zal jou een hele simpele truukje aanraden i.v.m. met slippen. Rijd de auto warm als hij begint te slippen stop even trek de motorkap open en haal de Vacuümslang op de pomp los die naar je versnellingsbak gaat (modulator) als het probleem aan je bakdruk ligt (warm te hoog) zal hij na deze actie niet meer slippen. Ga niet lang zonder vacuum rijden btw op je bak. Mocht je bak niet meer slippen zonder vaacuum aansluiting dan is de oorzaak duidelijk te hoge druk. Je zult dan je druk moeten verlagen op je bak.
Andere truukje om je bakdruk te verlagen als je modulator niet goed werkt is een paar kleine gaatje prikken op het zachte aansluitstuk op je vaacuum leiding die naar je bak gaat. Als je dit met beleid doet dan zul je jou bak eenvoudig kunnen afstellen en zal de druk dalen en waarschijnlijk zal de slip verdwijnen. Mijn bak heb ikook op deze manier afgestelt en loopt al 5 jaar perfect zonder slip en bonk. Toen ik mijn auto net had gekocht slipte deze als een gek.
Mijn aanpak is niet de regulieren manier van werken maar je zou wel het een en ander eenvoudig kunnen uitsluiten en evt. afstellen.Statistieken: Geplaatst door w126560td — di dec 10, 2019 12:03 am
]]>