De voorbije weken de verstuivers bij een zogenaamde "specialist" laten afpersen en testen en de drukken en het spuitbeeld van alle 6 was goed.
Alleen de retourpijpjes waren hier en daar een beetje mishandeld door de testbank. Beetje jammer en natuurlijk iemand anders bij de balie om op te halen dan aan wie ik ze had afgeleverd en dat was dan weer iemand anders dan de persoon die getest heeft. Van zo'n zaken word ik zelf altijd een beetje simpel.
In ieder geval verstuivers terug gestoken met nieuwe brandplaatjes geen verandering in startgedrag en nagelende stationair loop, ook nog steeds rookpluim bij de start.
Tegelijk een oliewissel gedaan, terug van 10W40 naar 15w40. Deze zat erin bij aankoop en toen liep de motor heel mooi stationair. En daarna flink wat langere ritten gedaan en het nagelen is zo goed als weg, en al helemaal bij warme motor.
Dus misschien toch ook één of meerdere kleppenstoters die aan vervanging toe zijn?
Gisteren dan heel het zaakje weer bloot gelegd om 6 nieuwe gloeikaarsen te steken, tevens gebruik gemaakt van de ruimte om het boeltje eens wat proper te zetten.
Waar ik dacht met een uurtje klaar te zijn werden dat er toch gauw 3 omdat er bij een turbo toch veel in de weg zit om aan alle gloeiers te kunnen.
04140842-F292-445B-A419-89F16C09EDC4.JPG
En vannochtend dan spannend de eerste start bij 5°C. perfect! Geen kuch, geen aarzeling,
onmiddelijk boterzacht rondtokkelen.
Dan kan ik echt een minuutje zitten luisteren naar hoe de loop van zo'n 6 cylinder toch knap in mekaar zit.
Binnenkort ook maar eens kijken onder het kleppendeksel en zien hoe alles er daar uit ziet en hoe de toestand van de ketting is.
Voorlopig ben ik wel weer een trotse eigenaar.Statistieken: Geplaatst door stinus — vr nov 10, 2023 11:07 am
]]>