Tankfilter weer verstopt
Wat tegen de trekhaak duwen met de voet lost dat dus op.... zie je zo de diesel weer in het prefilter lopen.
Doorstarten om te ontluchten en je bent weer op weg.
Direct gaan tanken, met wat biocide toevoeging uiteraard.
Daarop tank geïnspecteerd via het gat vd vlotter.
Zaten nog enkele kleine blubbers zwarte sludge (halve duim groot fzo) in die ik er ook niet uit zomaar ff uit kreeg Die verstoppen dus de tankfilter eens de tank nog voor 1/4 gevuld is...
Verse diesel en wederom biocide erin.
Grote rit gedaan.
Na de rit was het optrekken zeer pittig geworden
Tank weer bekeken, alles opgelost in de diesel
Diesel afgelaten en die ziet dus oranje/bruin van de troep die opgelost is door de biocide.
Tankfilter was praktisch niet vervuild, slang was wel poreus.
Beide vervangen. Veel meer koppel onderin, veel minder pedaal input nodig om dezelfde prestatie te bereiken
Nu de tank leegrijden... Verse diesel + biocide en het hoofdfilter vervangen.
Dan zijn de boost problemen verleden tijd.
Bedankt voor me de juiste weg op te sturen
Heb de overboost sensor en klep nagemeten, de klep bleek vast te plakken. Gangbaar gemaakt en getest. Ding doet het weer zoals het hoort.
Heb ook de ELR aansturing uitgemeten. (stekker van rode actuator op de pomp)
Die geeft max 10.5volt op de stekker. (zakt wel progressief naar mate de toeren stijgen)
Volgens een workplace manual zou dit 12v moeten zijn, zoniet is de ELR unit te vervangen.
Nu, voor ik zo'n ding koop wil ik wel even een massa/weerstand probleem uitsluiten.
Heb de bedrading nog niet kunnen volgen (met dat stormweer de laatste tijd )
Weet iemand uit het hoofd waar die massa aansluit op het chassis? (van het zwarte bakje naast het k1 overspanningsrelais)
Zou wel fijn zijn, koudstart een correct werkende ELR Statistieken: Geplaatst door Jos91 — ma feb 24, 2020 1:22 pm
]]>