ik heb ook maar weinig onderhoud aan mijn 300D uit '86. Gewoon de normale dingen, olie, filter e.d.
Wel heb ik gelijk bij de aanschaf reparaties ingecalculeerd, nieuwe spartboordranden achter inlaten lassen, en gelijk laten bijspuiten natuurlijk. Volgende week komt er een nieuw voorraam in, en wordt de A spijl bijgewerkt. Wordt een stuk uitgeslepen en weer opnieuw ingelast, door de roestvorming op de A spijl is mijn voorruit gebarsten.
Ik heb zelf nieuwe spartborden besteld, en deze worden volgende week gelijk gespoten. Ik plaats ze zelf, kan ik gelijk alles even nakijken, en alles goed in de tectyl zetten.
Schilt ook weer in de kosten.
Voor de spartboord randen achter, was ik al met al z'n €1400 kwijt.
Wat er volgende week allemaal gedaan wordt komt mij op €720, de spartborden kosten €60 per stuk.
Afgelopen week een nieuw rubber voor de kofferbak geplaatst, en nieuwe veertjes in het schuifkanteldak gezet. De 'windgeleider' kwam niet meer naar boven toe wanneer ik het dak open zette. En nog 4 nieuwe kofferbak begrenzers geplaats.
De laatste dingen waren niet echt noodzakelijk, maar wat men zegt, dit is ook een stukje hobby, en leuk om te doen.
Geleidelijk aan komt mijn dieseltje weer in een goede conditie, en met nog maar 210dkm op de teller nog heel wat kilometers voor de boeg hoop ik.
Er zijn nog een paar kleine dingen die gedaan moeten worden om alles weer 'up to date' te krijgen. Dit gaan we maar in de donkere dagen doen dit jaar.
Groetejs Nik.Statistieken: Geplaatst door Gast — za aug 14, 2010 12:17 pm
]]>