W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 19 nov 2018, 15:22

gezocht Zebrano paneel

Moderator: Mafkees

gezocht Zebrano paneel

Berichtdoor tegenvoeter » 20 jun 2018, 05:48

Hallo allen,

ik ben op zoek naar een zebrano-hout paneel rondom de automatische versnellingspook. Zie bijlage.

Het paneel met de draaiknoppen voor de verwarming heb ik onlangs lokaal kunnen vinden; nooit moeten doen, nu zie je hoe slecht het andere hout is.... nee, gekheid. M'n eigen paneel op de foto is gescheurd, het vineer laat los zowel als de lak, en ziet er gewoon armoedig uit...
Het gaat om bouwjaar 10/1989, dus een Mopf1. De Mopf2 heeft een net iets grotere opening en gaat niet passen.
Heeft er iemand iets op zolder, de schuur, kelder, garage en die hiervan af wil?
Het algemene antwoord is altijd "marktplaats" maar dat is mijn geval lastig omdat ik een tegenvoeter ben.
M'n ega is de komende weken in Nederland en kan dit hopelijk in de koffer mee terug nemen.
Aanbiedingen met vraagprijs graag via PB.

Bij voorbaat dank,

Erik
Newcastle, NSW, Australia
Bijlagen
zebrano paneel.JPG
zebrano paneel.JPG (121.23 KiB) 178 keer bekeken
tegenvoeter
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam: Erik
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 2007 Mazda MX5
2010 Volvo XC70 D5

Re: gezocht Zebrano paneel

Berichtdoor -SK- » 20 jun 2018, 11:06

De blanke lak (clear coat) is gescheurd door uitdroging, hitte en (druk-)belasting.
Weet je zeker dat het hout zelf ook loslaat? Meestal is het alleen de (erg dikke) blanke laklaag.

Er zijn op het www meerdere reparatieprojecten, volgens mij ook op dit forum (W126 300SE van Bayram, ook te vinden op mercedesforum.nl). Iets wat ik zelf nog niet heb geprobeerd, maar dat zeker weten zou willen doen.

Het zou zomaar kunnen zijn dat je daar veel meer voldoening van hebt, goedkoper uit bent en met een beter resultaat. Beginnen met het verwijderen van de gescheurde blank laklaag geeft je een beter beeld van de staat van het hout zodat je weet of het nog te redden valt.

Alternatieven voor MP zijn https://www.ebay-kleinanzeigen.de en http://www.ebay.de
-SK-
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Gevraagd: onderdelen en toebehoren