W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 23 jun 2018, 13:19

Gordelaanreiker

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Mafkees

Gordelaanreiker

Berichtdoor Hansa124 » 21 mei 2018, 20:49

Forumleden,

Wie weet hoe je een relais kunt vervangen voor een A124 (cabrio) van de gordelaanreikers.
Ik vermoed dat het zowel links/rechts het relais is.
Ik hoor geen motortje lopen.

Wie heeft een idee wat dit zou kunnen zijn?

gr. Hans
Hansa124
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 21 mei 2018, 09:54
Roepnaam: Hans
Type wagen: 300CE-24 Cabriolet
Bouwjaar: 1993
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Gordelaanreiker

Berichtdoor archivarius » 21 mei 2018, 22:02

Het (preventief) vervangen van de zekeringen kan wellicht de oplossing zijn. Ik spreek uit ervaring...

Voor een paar euro ben je voorzien van een nieuwe set en kun je wellicht het relais laten voor wat het is ;-)


Groeten,
Nan.
Over smaak valt wel degelijk te twisten, over kwaliteit niet.
archivarius
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 451
Geregistreerd: 25 maart 2016, 22:28
Woonplaats: Made
Roepnaam: Nan
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Gordelaanreiker

Berichtdoor Bart_vg » 22 mei 2018, 09:06

Ter test kan je de huidige zekeringen eens heen en weer draaien, zo schuren ze op de contactpunten de oxidatie wat weg en geven ze terug door. Mocht dit het probleem verhelpen, zeker de zekeringen vervangen want dan hebben ze echt wel hun beste tijd gehad :D
Bart_vg
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 490
Geregistreerd: 05 okt 2014, 13:36
Woonplaats: Dendermonde, Belgiƫ
Roepnaam: Bart
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: A124 300CE-24
W124 300E-24


Re: Gordelaanreiker

Berichtdoor Jurjen S » 22 mei 2018, 17:14

Behalve de relais kunnen het ook nog de deur schakelaars zijn, microswitches op de arm van de gordelaangever en de schakelaar in de je gordelvanger, of hoe dat ding ook heet waar je je gordel in steekt.

Stuurkastje met de relais zitten achter de bekleding bij de gordelaangever zelf, dus links en rechts onder je achterste zijramen.
Met een hamer past alles.
Avatar gebruiker
Jurjen S
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 896
Geregistreerd: 26 aug 2013, 15:42
Woonplaats: Bergen op Zoom
Roepnaam: Jurjen
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 2000 W203 C320 (m112 :) )


Re: Gordelaanreiker

Berichtdoor Hansa124 » 22 jun 2018, 11:42

Relais inmiddels vervangen en die zit niet zoals bij een coupe links en rechts maar 1 regelunit onder de achterbank
passagierszijde voor beide gordelaanreikers.
Maar nu...
Er zit nu wel leven in aan 1 kant met vreselijke herrie maar er schuift niks uit...andere kant geen leven.
Wie is expert in die gordelaanreikers bij een 124 cabrio??

gr. Hans
Hansa124
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 21 mei 2018, 09:54
Roepnaam: Hans
Type wagen: 300CE-24 Cabriolet
Bouwjaar: 1993
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Gordelaanreiker

Berichtdoor Hansa124 » 22 jun 2018, 11:48

Hier nog even 2 foto's van de wagen.

gr. Hans

IMG-20180620-WA0000_resized.jpeg
IMG-20180620-WA0000_resized.jpeg (2.08 MiB) 45 keer bekeken
IMG-20180620-WA0002_resized.jpeg
IMG-20180620-WA0002_resized.jpeg (2.11 MiB) 45 keer bekeken
Hansa124
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 21 mei 2018, 09:54
Roepnaam: Hans
Type wagen: 300CE-24 Cabriolet
Bouwjaar: 1993
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Gordelaanreiker

Berichtdoor Frans D » 23 jun 2018, 10:29

Hansa124 schreef:Er zit nu wel leven in aan 1 kant met vreselijke herrie maar er schuift niks uit...andere kant geen leven.


Ik heb dit kort gehad met nieuwe speakers achter in bouwen.
Het bleek toen dat ik de arm iets uitgetrokken had waardoor hij niet meer in de juiste positie stond.
Ik heb toen de arm ingeduwd (op de terugstand) en toen pakte hij hem gewoon weer.
Plaats anders eens een foto van de kant die lawaai maakt, het is waarschijnlijk zo te zien of hij in de goede stand staat.

En tja, met stroom geldt "meten is weten".
Ik zou dus eerst eens meten of de motor wel stroom krijgt aan de kant die geen leven vertoont.

De zekeringen zijn zoals vermeld ook een hekel punt.
Op een gegeven moment deden mijn ramen het niet meer en toen ik een kijkje in de zekeringenkast nam, zag ik behoorlijk veel corrosie aanslag op de zekeringen. Ik heb ze er toen allemaal uitgehaald en de kopjes gepolijst.
Alles reageerde vervolgens veel beter en de ramen deden het weer, dus dat kan een heel verschil maken.

Schitterende cabrio trouwens. :handgestures-thumbupleft:
-
Avatar gebruiker
Frans D
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 28 aug 2017, 19:27
Roepnaam: Frans
Type wagen: 300CE-24 Cabriolet
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten