[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
H.P. Smit : Even voorstellen

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 11:58 pm

H.P. Smit

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.

H.P. Smit

Berichtdoor H.P. Smit » di feb 24, 2009 5:48 pm

Ik werd in 2005 door de Haagse Politiek uit mijn (Franse) leasebak gejaagd omdat ik te veel woon-werk kilometers maakte. Tja, wat nu? Ik moest in twee maanden iets anders zoeken om er jaarlijks zo'n 40.000 km mee te kunnen rijden. Wat zijn nieuwe en jong gebruikte auto's dan duur! En ik wilde eigenlijk wel eens iets anders dan de grijze middelmaat.
Na wat rondbellen (Bas, nog bedankt!) kwam ik bij Nijkamp Mercedes in Vaassen terecht. Eigenlijk was ik op zoek naar een W123, maar die wilde Nijkamp me niet verkopen vanwege mijn vele kilometers. Het werd een groene W124 300TE uit 1992 met -toen- 91.000 km op de teller. Door Herr Nijkamp himself uit Zuid-Duitsland van de eerste eigenaar naar Vaassen gereden. LPG er in en karren maar.
Tranen in de ogen van mijn (jonge) dochter vanwege de afwijkende kleur en "die oude bak", maar na vier jaar rijden (teller nu 240.000 km) bijna tranen in mijn ogen vanwege: het rijden, de uitstraling, de waanzinnige ruimte, trekkracht (caravan), comfort, toch nog lekker raggen op de Autobahn etc. etc. etc. Wat was dit een goede aankoop!
Inmiddels wel wat kosten gehad (2x waterpomp, stuurstangen, voorveren, accu, voorruit, motor-revisie), maar ik vul ieder jaar gierend van de pret mijn IB-formulier in: geen bijtelling meer en toch een hele fijne, ruime auto! Deze jongen gaat NIET mee doen aan die slooppremie!
Bijlagen
Kermie_in_Parijs.jpg
Kermie_in_Parijs.jpg (68.47 KiB) 1502 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door Anonymous op di feb 24, 2009 5:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
H.P. Smit
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di feb 24, 2009 12:17 pm
Woonplaats: Duiven
Roepnaam:
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Ja


Re:Daar zijn we dan!

Berichtdoor Retep153 » di feb 24, 2009 6:55 pm

Als ik het zo zie mintgroen metalic, net als mijn W124 200D uit 1987 met nu 473.000 op de teller.

Hou er wel rekening mee dat in 2012 de huidige regeling is afgelopen, met dank aan een CU politicus, dan moet je auto minimaal 25 jaar oud zijn om te ontkomen aan de 25% bijtelling over de nieuwwaarde!!!!

Maar ik heb dezelfde ervaring met deze auto, alleen het raggen op de Autobahn is er voor mij niet bij, rustig cruisen is voor mij het devies en dat bevalt mij uitstekend.

Welkom op de site btw

Groet,

Peter

Even een aanvulling, als je auto op 31 december 2011 nog geen 25 jaar is valt hij niet meer onder de catogorie oldtimer. In 2010 valt de auto vanaf 15 jaar weer onder het ouder regime dus 20 of 25% bijtelling.
Retep153
 


Re:Daar zijn we dan!

Berichtdoor H.P. Smit » di feb 24, 2009 9:55 pm

Bedankt voor je reactie. Dat weet ik. Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest: ik ben in loondienst en rijd de auto dus in prive. Geen sprake van bijtelling of enige regeling op dat gebied. Ik geniet wel van het ontbreken van de bijtelling (toch pakweg 700 euro/maand) en de Benz!

De RDW noemt het 'groen', maar Daimler had er een hele mooie naam voor bedacht. Ik heb er -via een goede vriend- zelfs nog een originele folder van met die mooie naam: maar die ligt even buiten het bereik...
Over het raggen: De grote grap is dat ik in Nederland een hele relaxte rijder ben, maar op de Autobahn ga ik wel voor de snelheid. En dan voel je dat de auto boven de 150 kmh 'los' komt. Ik moest laatst een haastrit maken naar Dresden (1 dag op en neer) en dan is het heerlijk om te voelen dat die auto bij 160 รก 170 kmh nog makkelijk verder kan. Ik vind dat heerlijk!

Doe eens een foto van die Benz van jou? Ik ben benieuwd.
Avatar gebruiker
H.P. Smit
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di feb 24, 2009 12:17 pm
Woonplaats: Duiven
Roepnaam:
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Ja


Re:Daar zijn we dan!

Berichtdoor Bemerbenz » wo feb 25, 2009 12:29 am

Ook mijn W123 E300D komt van Nijkamp in Vaassen. Heb wel even zitten twijfelen tussen de diesel en een 300E. Nu heb ik gemengde ervaringen met 6 cylinder MB motoren (M110) op LPG. Overigens ben ik verder altijd een fanatieke LPG rijder geweest. Welk type LPG-installatie heb je laten monteren ? Ben wel benieuwd wat je LPG ervaringen zijn.
Verder heb ik positieve ervaringen met Nijkamp in Vaassen, eerlijke auto's,


Gerrit
Bemerbenz
 


Re:Daar zijn we dan!

Berichtdoor H.P. Smit » wo feb 25, 2009 10:32 pm

Gerrit,
Ik heb een klassieke (dus geen G3) lpg-installatie laten inbouwen. Is duur in de belasting. Via -alweer- Nijkamp bij Van Orsouw in Eindhoven. Ik had twee problemen: de auto sloeg bij een scherpe linkerbocht af: bleek een lullig klepje te zijn. Opgelost.
Tweede probleem is chronischer: 's morgens starten (benzine) gaat prima, maar zodra de installatie wil overstappen op LPG, slaat de motor dood. Even met de schakelaar terug naar benzine en dan meteen weer op LPG is de oplossing. Ik weet niet hoe dit komt, maar het werkt voor mij en de rest van de dag rijdt de Benz keurig op gas.
Ik heb een 3-liter met behoorlijk wat vermogen, dus ik merk nauwelijks iets van inleveren van pk's.
Avatar gebruiker
H.P. Smit
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di feb 24, 2009 12:17 pm
Woonplaats: Duiven
Roepnaam:
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Ja


Re:Daar zijn we dan!

Berichtdoor Bemerbenz » vr feb 27, 2009 1:42 am

Als ik het goed begrijp, zet je de niet-rijdend de keuze schakelaar Benzine/LPG van benzine naar LPG en dan slaat de motor af. Daarna start je de motor opnieuw op benzine en je kunt dan wel naar LPG ?
Probeer het eens rijdend. Waarschijnlijk is de afstand tussen de verdamper en het mengstuk vrij lang. (zit de verdamper soms rechts tegen het schutbord en via de aanvoerslang loopt via de radiateur naar het mengstuk onder het luchtfilter ?). De oorzaak kan zijn dat het verdampte vloeibare gas nog niet het mengstuk heeft bereikt op het moment dat je overschakelt van benzine naar LPG. Ook al omdat het gas (door het koude koelwater) nog niet optimaal verdampt is. Door het rijdend te doen na pakweg een kilometer, zal de motor even inhouden, maar even later is er voldoende geheel verdampt LPG om de motor te voeden met LPG. Je kunt er ook voor kiezen om gewoon op LPG te starten. Mijn laatste Mercedes (190) op LPG startte ik op LPG. Op het moment dat je de auto op contact zet wordt een relais bekrachtigd dat een extra stoot LPG naar de verdamper voert, het starten ging altijd perfect. Wel heel even wachten na het omdraaien van de contactsleutel, je hoort het relais afslaan en daarna starten. Vraag het even bij van Orsouw, die hebben ervaring met dit soort problemen.
Bemerbenz
 


Re:Daar zijn we dan!

Berichtdoor H.P. Smit » vr feb 27, 2009 9:14 pm

Ik doe het inderdaad rijdend en zodra de temp. meter iets oploopt, gaat de overstap naar LPG vlekkeloos. Ik ben het echter nog al eens vergeten en dan zit ik 100km verder voordat ik merk dat ik al die tijd op benzine heb gereden. En da's zonde van de centjes.. Vandaar dat ik een oplossing zocht. Als ik in de buurt van Eindhoven ben, zal ik eens langs Van Orsouw rijden. Die hebben de vorige keer ook prima geholpen. Goede tip. Bedankt.
Jij/jullie weten er duidelijk meer van dan ik en daarom leg ik graag een ander dingetje voor: de motor is uit elkaar geweest voor een lekkende koppakking en toen hebben we hem meteen wat gereviseerd. Sindsdien slaat de tweede koelventilator veel te vroeg aan en dat zorgt voor een hoog gierend geluid. Mijn garagist (15 jaar ervaring bij een Mercedes garage) komt er niet helemaal uit. Heeft 'de servo' vervangen, alles nog eens losgehaald en vastgezet, maar zodra de temperatuur boven de 5 graden is, gaat de hulpkoeling aan de slag. Het is een vergelijkbaar geluid dat je hebt op een warme dag in de file en de koeling in de 'paniekstand' schiet. Veel gierend geluid dat dan echter constant is. Bij mij reageert het geluid direct op de toeren die de motor maakt. Knap vervelend. De auto is van airco voorzien en mij is verteld dat daar mogelijk ook een oorzaak kan liggen. Iemand enig idee?
Avatar gebruiker
H.P. Smit
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 12
Geregistreerd: di feb 24, 2009 12:17 pm
Woonplaats: Duiven
Roepnaam:
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Ja


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast