[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
harde tik elke 9 s komend uit hydraulisch systeem : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu di apr 23, 2024 8:44 am

harde tik elke 9 s komend uit hydraulisch systeem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

harde tik elke 9 s komend uit hydraulisch systeem

Berichtdoor oldboy » za sep 06, 2008 2:42 pm

:woohoo: :woohoo: Al heel lang ben ik op zoek naar de herkomst en daarmee evt de oplossing van harde tikken die achter in de auto hoorbaar zijn. Velen hebben er al naar gekeken, ook Mercedes garage wist het niet. Nu hoor ik dat geluid ook bij stilstaande auto met stationaire motor. Conclusie: dus geen rubbers uit chassis etc maar.....het hydraulische systeem produceerd deze tikken! Na goed zoeken en kijken (ook onder de motorkap) is er beweging te zien in de slang die van de opvoerpomp op het motorblok komt....elke 9 seconde een zichtbare beweging. Mercedes garage: dat is een kapotte nivoregelaar (aluminium, achter rechts in de wagen) Deze vervangen (2 de hands en daarmee ook alle leidingen moeten vernieuwen en..tik blijft) rechts bal en schokbreker vervangen..:woohoo: :S tik blijft. Heeeft iemand nog een idee of dit zelf wel eens aan de hand gehad???? Toch de pomp??
oldboy
 


Re:harde tik elke 9 s komend uit hydraulisch systeem

Berichtdoor jan » za sep 06, 2008 8:03 pm

neem een slang en zet die op je oor en de andere kant op het onderdeel wat jij denkt dat stuk is zo kan je heel goed horen waar het vandaan komt.:silly:
jan
 


Re:harde tik elke 9 s komend uit hydraulisch systeem

Berichtdoor NL300TE » vr sep 19, 2008 3:01 pm

Gecondoleerd... Volgens mij heb ik PRECIES hetzelfde probleem. De tijd tussen de tikken heb ik (nog) niet gemeten maar ik schat dat het ook 9 á  10 seconden is.

Het is een vrij hoog, metalig geluid, een soort 'tinggg' (kan beter een soundclipje invoegen :-) ).

Heeft vlgs. mij inderdaad met de niveauregeling te maken, maar of het mechanisch is, betwijfel ik. Bovendien heb je blijkbaar al (bijna) de hele mechaniek al vervangen.

Denk eens aan het relais c.q. de aansturing van de nivomat.

Ik heb deze auto eens bij André Boer in Wezep getoond (niet als reclame bedoeld, maar het een zeer serieuze vent de veel van de oudere Benzen weet). Hij meende ook dat het een relaiskwestie was.

Mijn nivomat werkt iig niet naar behoren. Kun je natuurlijk zelf heel makkelijk testen: motor uit / klep open / je dikke buurman en/of -vrouw (liefst beiden) laten plaatsnemen / rolmaat naast de wielloop, trekhaak of bumper / een andere persoon laten starten - en meten maar... Komt de kont geen milimeter omhoog, dan weet je hoe laat het is.

Het wel of niet aanwezig zijn van ASR kan iets uitmaken. Sperdiff. heb je geloof ik standaard op de T?

Ik verdiep me er ook verder in en zodra ik iets wijzer ben meld ik me nog wel even.
Een troost: "Je bent Niet de Enige met je Probleem"...
NL300TE
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 29
Geregistreerd: do nov 12, 2009 9:50 am
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:harde tik elke 9 s komend uit hydraulisch systeem

Berichtdoor NL300TE » wo sep 24, 2008 3:27 pm

Ik heb het nog even beluisterd:
'mijn' tik is om de +/- 5 SEC. hoorbaar.

Er is hier vast nog wel iemand die getikt is!?
(of z'n Benz...)
NL300TE
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 29
Geregistreerd: do nov 12, 2009 9:50 am
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:harde tik elke 9 s komend uit hydraulisch syste

Berichtdoor Rikus » wo jan 07, 2009 9:37 am

Hmm die van mij tikt nu ook. Het tikken bij mij zit hem in het ASD. (automatisch sper differentieel). Toen ik de wagen kocht zat er veel remstof op de sensoren en werkte de toestant niet, na schoonmaken terugplaatsen en resetten was alles weer ok (elders op dit forum een artikel over geschreven). Het tikken begon bij mij nu het ASD veel moest ingrijpen door het gladdewegdek. Ik zal het binnekort even uitvogelen. Wellicht te laag vloeistofpijl of even de boel resetten (makkelijk zelf te doen) Ik laat het nog weten.
Avatar gebruiker
Rikus
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: zo maart 23, 2008 8:24 pm
Woonplaats: Haarlem
Type wagen: 300D Turbo
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast