[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Hoeveel km kan ie mee ?? : Andere dingen

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 8:10 pm

Hoeveel km kan ie mee ??

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Hoeveel km kan ie mee ??

Berichtdoor Richie » zo jul 01, 2012 9:12 am

Ja deze vraag misschien wel veel verschillende reacties opleveren maar dat is niet mijn bedoeling

Maar hoeveel km kan zo'n motor van een Mercedes 230 nou mee. Dus gewoon bij normaal onderhoud enz dus niet teveel extremen als strenge winters en hete zomers en rijgedrag enz enz (uiteraard speelt dat allemaal mee)

Dus met normale rijstijl geluk natuur en dergelijke. Mijn achterbuurman rijd bijvoorbeeld een 190 met 6 ton op de teller.

Wat is jou km stand en met welke motor ???????????????????????????
Richie
 


Re: Hoeveel km kan ie mee ??

Berichtdoor JantjeV8 » zo jul 01, 2012 9:37 am

Bij goed onderhoud, en af en toe de distributie vervangen, gaat een 230 m102 een levenlang mee.

De auto gaat aan de kant omwille van OF kosten aan ophangingen OF omdat hij onder je vandaan roest. Een 230 gaat maar zelden aan de kant omdat er met de motor niks meer te beginnen is.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 898
Geregistreerd: vr apr 16, 2010 6:34 am
Woonplaats: Haarsteeg
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Hoeveel km kan ie mee ??

Berichtdoor Jeroen MB Service » zo jul 01, 2012 9:43 am

Richie

Ik begrijp dat je zo enthousiast bent over je Benz dat je hem voorlopig niet kwijt wilt....
Het beantwoord mischien niet helemaal je vraag maar het volgende topic gaat hier over.

viewtopic.php?f=6&t=2893
Jeroen MB Service
 


Re: Hoeveel km kan ie mee ??

Berichtdoor W124500E » zo jul 01, 2012 10:38 am

ongeveer iedere 3 ton moet je rekening houden met distributie en koprevisie (5000 euro)

dan gaat tie lang mee
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
Avatar gebruiker
W124500E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 689
Geregistreerd: ma jul 05, 2010 1:42 pm
Woonplaats: Scheveningen
Roepnaam:
Type wagen: 500E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Hoeveel km kan ie mee ??

Berichtdoor Gullwing » zo jul 01, 2012 12:37 pm

5000 euro is dat niet wat veel.
Volgens mij krijg je voor dat geld een fabrieks nieuwe motor inclusief inbouwen.
Ik weet dat alles duurder is geworden met de euro maar zoveel?

Diesels halen met wat verstand en goed onderhoud regelmatig 1.000.000 kilometer.
Benzine auto's rijden jaarlijks meestal wat minder.
Toch is 600.000 kilometer geen uitzondering voor een benzine auto.
Meestal komt het eind in zicht wanneer zich tegelijk wat problemen melden die
flink wat kosten meebrengen.
Dan besluit een verstandige eigenaar vaak om te zien naar een vervanger.
Het einde wordt meestal niet bepaald door de motor maar door andere problemen.
Gullwing
 


Re: Hoeveel km kan ie mee ??

Berichtdoor April » wo jul 04, 2012 6:54 pm

Mijn 200 automaat van 1984 was 6 jaar als ik hem kocht op de zondagse automarkt in 1990, met 27000km.
Hij kwam van een sterfgeval ( een postbode) de broers verkochten hem nadat ze ieder er één keer mee naar de zéé waren gereden.
Ik heb hem zoals al mijn wagens, vergeef mij de uitdrukking, totaal uitgewoond.
Ik werkte in die tijd bijna 7 van de 7 d.w.z. 2 a 3 koude starten per dag en korte ritten.
Veel overuren d.w.z. veel verlof.
Twee maal per jaar winter en zomer de polar caravan (1500kg) er achter en de bergen in.
Olie wisselingen zelf uitgevoerd, puntueel met castrol olie.
Bij 227000km was de motor op, nog amper olie druk.
jan.
April
 


Keer terug naar Andere dingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast