[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
ik krijg mijn achterremmen niet ontlucht : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do maart 28, 2024 8:25 pm

ik krijg mijn achterremmen niet ontlucht

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

ik krijg mijn achterremmen niet ontlucht

Berichtdoor Villez » ma mei 04, 2009 9:01 pm

Beste 124 liefhebbers, ik ben sinds een jaar bezig een 250TD om te bouwen naar een 200 (en ineens komaf te maken met de roest). Maar ik blijf echter met een probleem ivm de remmen zitten. Ik krijg mijn achterste remmen niet ontlucht. Er blijft lucht uit de nippels komen, ik heb het al geprobeerd door te pompen aan de pedaal, met een pompje zuigen aan de nippel en door druk te zetten op het olie vatje. Hoe lang ik dit ook probeer er blijft enkel lucht uit komen. Tevens heb ik de remcilinder (het zwarte ronde deel) en het vatje met cilinder eronder al vervangen.
Ik heb ook de indruk dat ik mijn pedaal niet volledig kan indrukken. Kan iemand mij zeggen wat er mis zou kunnen zijn? Want ik word stilaan gek van die remmen :S

Alvast bedankt
Koen
Villez
 


Re:ik krijg mijn remmen niet ontlucht

Berichtdoor Rikus » za mei 09, 2009 1:12 pm

hi, wat je precies vervangen hebt is me niet helemaal duidelijk, bedoel je wellicht de remtang (of remklauw)? Of de hoofdremcillinder.
Wat voor onluchtgereedschap gebruikje dan? een vacuĆ¼mpomp/pistool? Als dat niet werkt is eigenlijk nog de handigste remedie om het even met zijn tweeen te doen.

Feed en bleed
Zorg dat je potje remvloeistof goed gevuld is (gewoon flink vol gooien) en een man gaat achter het stuur zitten, de ander met een ringsleuteltje om de ontluchtingsnippel bij de remtang.
Persoon een vloert eerst het pedaal (met draaiende motor ivm de rembekrachtiging) terwijl de ander de nippel een stukje openzet. (het is handig er even een stukje transparante slang op te zetten dan zie je of het een massieve straal is of een met luchtbellen, tevens kun je de weggepompte vloeistof netjes opvangen (scheelt een hoop geklieder, en dat spul is erg agressief) als de lucht er uit is draai je de nippel dicht. Vervolgens doe je het truukje nog 1 maal rustig. je maat drukt het pedaal in en jij opent rustig nog even de nippel om het laatste beetje er uit te laten en draaid hem vervolgens weer rustig dicht. (zorg wel dat je maat zijn voet op het pedaal houdt en niet weer terug gaat voordat hij dicht is).
Als er veel lucht inzit aan het begin van het systeem kan het lang duren voor alle lucht eruit is, het kan dus zijn dat je met deze methode enkele malen het vloeistof vat moet bijvullen tussen door. Of je moet een proffesionele fles hebben die je op het vat kunt schroeven. (scheelt een wandelingetje tussendoor)

mocht het op deze manier toch niet lukken dan kun je gaan twijfelen aan de hoofdremcillinder. (mits er verder nergens duidelijk vloeistof weglekt...)

Als je bedoelde dat je de hoofremcillinder hebt vervangen dan kan het inderdaad even duren voor je alle lucht eruit heb omdat het uiteraard het hele systeem door moet. De feed en bleed methode werkt feitelijk altijd.

Succes,

rikus
Avatar gebruiker
Rikus
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: zo maart 23, 2008 8:24 pm
Woonplaats: Haarlem
Type wagen: 300D Turbo
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:ik krijg mijn remmen niet ontlucht

Berichtdoor Wim » za mei 30, 2009 7:37 pm

Hallo Koen,

Misschien een wat late reactie....
Het remvloeistofreservoir is voorzien van 2 vakjes,het is van belang dat je het vakje voor het achterste ,gescheiden, circuit met het ontluchten VOL houdt met remolie (anders komt er altijd weer lucht bij)

Groeten
Avatar gebruiker
Wim
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 41
Geregistreerd: ma maart 24, 2008 10:55 am
Woonplaats: Achtkarspelen
Roepnaam:
Type wagen: 200TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten