door Rikus » di jul 22, 2008 8:45 pm
Idd, waarschijnlijk zit er kalk afzetting in je kachelkraan waardoor de vlotters niet meer naar behoren functioneren. Je zou het even kunnen testen wanneer de kachel weer vol hete lucht blaast en de bediening op koud staat even de motorkap omhoog en even een klopje met een steeksleutel ofzo op de kraan geven. (Zit inderdaad voor de accu, afhankelijk van de auto, maar meestal is het een duo kraan voor links en rechts.
Een klopje bied niet altijd de oplossing want bij een langere blokkade kan er ahw een breuk in de spoeltjes komen. Op de kraan zitten 2 dikke rubber slangen (2 in 2 uit) en er zit een 3 polige stekker op.
De middelste pool is de - en de 2 buitenste de + (zo zou je de werking dus ook even kunnen testen met een lage spanningsbron)
Op een andere plek op dit forum heb ik een tekening geplaatst van een test gereedschap voor de kachelbediening, wellicht heb je daar iets aan als het niet de kachelkraan is. Ook de solderingen van de bedieningsprint willen namelijk nog wel eens de geest geven. Of kortsluiten bij bv lekkage van het ruitewisserresevoir dat boven de kachelomlooppomp zit.
Succes en gr. Rikus