door Rikus » za jan 24, 2009 2:53 pm
Hi, ik las je probleem. Wellicht heb je wat aan het zelf te maken test gereedschap waarover ik elders op dit forum heb geschreven.
Waar ik ook nog even nieuwsgierig naar ben is of je toevallig ook koplampwissers hebt. Onder de tank van je ruitewisservloeistof zit namelijk een extra omlooppomp voor je kachelsysteem. Het wil wel eens voorkomen dat er ruitewisservloeistof lekt langs het pompje voor de koplampen (zit aande zijkant van het reservoir) waardoor de omlooppomp sluiting kan maken. (ik heb dit zelf bij de hand gehad, het lekte precies in de stekker van de omlooppomp. Bij mij had dit tot gevolg dat het bedieningspaneel doorbrande. Klakkeloos vervangen had dus geen zin want die brande gelijk weer door. Zo kwam ik er wel achter dat het niet de bediening zelf was. deze kon ik gelukkig nog repareren met 2 nieuwe weerstanden.
Het kan inderdaad dus zijn dat je bedieningsprint slecht gesoldeerd is. maar de zojuist gegeven optie is zeker ook een typische W124 kwaal.
Je schrijft namelijk dat beide kanten vol hete lucht blasen. Dit betekent dus dat de kachelkraan niet bedient wordt en dus vol open staat. Op de volgende link kun je de test tool vinden: Hiermee kun je in ieder geval controleren of je bedieningsprint wel of niet werkt.
evt. heb ik de mijne nog liggen evenals een omlooppomp overigens.
Succes en groeten,
Rikus