[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Katalysator op 250D : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 20, 2024 2:57 pm

Katalysator op 250D

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Katalysator op 250D

Berichtdoor Andyam » za feb 13, 2021 3:27 pm

Vanaf welk bouwjaar zou er een katalysator gemonteerd zijn op een 250D?
Als er katalysatoren ingebouwd zijn bij dieselmotoren, is dat vooral landgebonden (bv Duitsland) of was dat algemeen.
Ik ga volgende week een W124 250D bezichtigen maar zou er liever geen katalysator onder hebben (wegens kosten bij eventuele vervanging). Hoe kan ik duidelijk een katalysator waarnemen op een dergelijk model? Ik neem aan dat dat ook wel vermeld staat, als je het VIN nummer op internet opzoekt?
Andyam
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 10
Geregistreerd: za jan 12, 2019 4:25 pm
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Katalysator op 250D

Berichtdoor -SK- » ma feb 15, 2021 11:06 am

Er zijn meer voordelen: Zonder kat loopt de motor mooier bij lage toeren/ stationair en het voertuig wordt er ook iets zuiniger van in het brandstofverbruik.

Uit mijn hoofd zijn de katalysatoren geïntroduceerd in 1989. Welke landen en wanneer precies weet ik niet zeker, maar dat is niet zo belangrijk. Opzoeken heeft ook niet zoveel nut, een auto met kat die naar jou zin is zou ik niet laten staan.

Een kat is eenvoudig te zien, is ook niet zo heel groot en het zit tussen middendemper en uitlaatspruitstuk.
Dat kan je achteraf eenvoudig door een recht stuk buis vervangen of je opent de kat (wel ontzettend goede stofbescherming gebruiken, anders enorm gevaar op longkanker!!) last dit weer dicht na verwijderen van de edelmetalen. De edelmetalen kan je inleveren en krijg je aardig wat munten voor.

Bovenstaande is misschien verboden en raad ik je in dat geval dan ook af
:geek: :whistle:
-SK-
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1255
Geregistreerd: za jan 21, 2012 11:48 pm
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast