W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 16 okt 2019, 10:10

kilometer heffing

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Mafkees

kilometer heffing

Berichtdoor sam » 14 nov 2009, 11:16

Beste mensen,

worden oldtimers na het invoeren van kilometer heffing,

duurder in verkoop/ hetzelfde of goedkoper in verkoop.

wat zijn de voordelen en nadelen voor oldtimer na het in voeren van deze regeling
sam

Re:kilometer heffing

Berichtdoor Hans » 14 nov 2009, 18:36

Old timers blijven uitgesloten van km-heffing. Lijkt mij dat er dus weinig verschil zal zijn met de situatie van voor de invoering, of snap ik je niet helemaal?
Op verzoek account gewijzigd
Hans
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor eric200diesel » 14 nov 2009, 21:27

Naar mijn idee onstaat er belastingtechnisch een voordeel dat groter wordt naarmate er meer kilometers gereden worden. Daarmee is echter niet alles gezegd wat de onderhoudskosten van onze klassiekers nemen dan natuurlijk ook toe en de levensduur neemt af. Daarmee blijft de klassieker vooral een auto voor de hobbie en een bescheiden aantal kilometers per jaar.

groet, Eric
eric200diesel

Berichtdoor richardo » 15 nov 2009, 02:10

nee ik bedoel. je hebt een oldtimer te koop voor 5000 euro en nu wil je hem weg doen wegens km heffing
denk je dat je die 5000 er voor kan krijgen na het in voeren van km heffing of kelderen de prijzen van oldtimer erg

eric200diesel schreef:Naar mijn idee onstaat er belastingtechnisch een voordeel dat groter wordt naarmate er meer kilometers gereden worden. Daarmee is echter niet alles gezegd wat de onderhoudskosten van onze klassiekers nemen dan natuurlijk ook toe en de levensduur neemt af. Daarmee blijft de klassieker vooral een auto voor de hobbie en een bescheiden aantal kilometers per jaar.

groet, Eric

maar een Mercedes kan denk veel hebben dus dat moet geen probleem opleveren en wat bedoel je precies met levensduur?

groet

richardo
richardo

Berichtdoor Hans » 15 nov 2009, 17:30

richardo schreef:nee ik bedoel. je hebt een oldtimer te koop voor 5000 euro en nu wil je hem weg doen wegens km heffing
denk je dat je die 5000 er voor kan krijgen na het in voeren van km heffing of kelderen de prijzen van oldtimer erg

Ik snap niet helemaal waarom je 'm weg wilt doen vanwege de km-heffing. Als hij van 1986 of ouder is, maakt het niet uit. Is hij van daarna, dan is het ook niet zo'n zwaar punt om dat de meeste oldtimers toch maar weinig rijden.
Het zou alleen een rol spelen als je een 87-er of later hebt en daar heel veel kilometers mee rijdt. Maar waar praten we dan over? Een 20 jaar oude W124 waar je jaarlijks 40.000 mee rijdt? Met 8 ton op de teller?
Hoe dan ook, ik ga er vanuit dat iemand die een 20 jaar oude W124 wil kopen, daar geen 40.000 km per jaar mee gaat rijden. Dus denk ik dat de km-heffing geen praktisch verschil gaat maken voor normale oldtimer rijders.

Hoogstens zal de kleine categorie die boven de 15.000 km per jaar zit, zich nog eens achter de oren krabben en zich afvragen of het nog wel leuk is een oldtimer te rijden van na 1986.
Op verzoek account gewijzigd
Hans
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto