[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Koelvloeistof verlies 250D 1985 : Diesel Specifiek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do apr 25, 2024 6:29 pm

Koelvloeistof verlies 250D 1985

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Koelvloeistof verlies 250D 1985

Berichtdoor popster » di nov 09, 2010 12:18 pm

hallo, ik heb een 250 diesel automaat uit 1985, nu heb ik al sinds de aankoop last van koelvloeistof verlies, gemiddelt halve liter per 400 kilometer, nu ben ik naar een Mercedes specialist geweest ( frima vuik krimpen a/d ijssel ) daar het ik het koelsysteem af laten persen, ik dacht zelf koppakking, maar na deze test zeiden ze dat ik geen lekke koppakking had, wel hebben zij voor de zekerheid het koelvloeistofreservoir vervangen, maar dit heeft niet geholpen wat ik heb nog steeds vloeistof verlies,ik kan nergens lekkage vinden, geen natte plekken onder de auto of bij de motor, motor wordt niet warm blijf netje bij 80 graden hangen,en heb geen hoge druk in het reservior dat het er bij het overloop slangtje er uit loop. bij een koude start geeft hij wat wit blauwe rook, maar dit is alleen bij de kouden start. ik heb geen idee wat nu verder, is het toch de koppakking ? wie kan mij helpen. alvast bedankt voor jullie reactie.groetjes raymond
popster
 


Re: koelvloeistof verlies

Berichtdoor W124500E » di nov 09, 2010 3:43 pm

Laat hem maar stationair draaien 5 min. bij warme motor en ga dan gas geven

Welke kleur rook heb je en hoeveel?

Is het verwaarloosbaar en vind je geen sporen onder de auto zou ik wachten dat het erger word.
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
Avatar gebruiker
W124500E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 689
Geregistreerd: ma jul 05, 2010 1:42 pm
Woonplaats: Scheveningen
Roepnaam:
Type wagen: 500E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: koelvloeistof verlies

Berichtdoor popster » di nov 09, 2010 6:19 pm

ik ga het proberen, denk jij ook dat het de koppakking is ?
popster
 


Re: koelvloeistof verlies

Berichtdoor robert65 » do nov 11, 2010 7:26 am

Lekke slangen, lekke koppakking zou met de druktest van de garage wel gevonden moeten zijn. Lekke koppakking manifesteert zich of in oververhitting en drukopbouw/borrelen in het koelsysteem (borrelen in het expansievaatje), of doordat er merkbaar water in de motorolie komt (bij warme motor ziet de olie er bruinig uit).

Zelf heb ik bij een Renault ooit eens een lek in een koelslang gehad, die pas boven 2000 toeren zachtjes begon te lekken (maar zoiets zou met het onder druk zetten van het koelsysteem wel naar buiten moeten komen).

Het zou ook zo maar het koelblok van de radiator kunnen zijn.
Het kan na 25 jaar gebeuren dat dit door water/zout/vuil etc. zodanig is aangetast dat het her en der verteerd is en daardoor zweet. De lekkages die hier optreden verdampen meteen en zijn hierdoor amper zichtbaar.
Veeg eens met je hand over het koelblok (zelf heb ik hierbij eens met de minste moeite bijna alle lamelletjes die tussen de koelribben zitten zo kunnen wegvegen => nieuwe radiator en probleem opgelost).

Een andere ervaring (tjonge, tjonge, ik lijk wel een heel ervaren sleutelaar :lol:, maar dit is de ervaring van ruim 12 jaar dagelijks in auto's ouder dan 25 jaar rijden; dus meer door schade en schande wijs geworden) is dat ik een soortgelijk probleem heb gehad in een Amazon; motorblok nieuw, radiator goed, slangen nieuw, nergens zichtbare lekkage, maar toch elke keer koelvloeistof bijvullen :evil: .
Uiteindelijk dan toch maar zo'n blikje van die kattebakkorrels (leak-stop of iets dergelijks) in het koelsysteem gedaan (van dit soort middelen ben ik verder geen voorstander; is over het algemeen een lapmiddel dat je echte probleem niet weghaalt), maar in dit geval een wondermiddel: nog jarenlang veel kilometers gemaakt zonder ooit nog koelvloeistof hoeven te bijvullen. Belangrijkste voorwaarde: zorg dat al je andere componenten goed zijn.


Controleer ook voor de zekerheid je voetenruimte, dat je dus niet je koelvloeistof uit je kachel verliest en dat ondertussen de geluiddempende matten en je bekleding doorweekt raakt.. :S

Succes en ik ben benieuwd of je het lek boven water krijgt........
Robert
robert65
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast