Allen,
Ik heb wel al verschillende soortgelijke onderwerpen gevonden maar daarin stond niet de informatie of oplossing die ik zocht, dus vandaar vraag ik het nog maar eens:
Ik heb onlangs een 230TE uit 1986 gekocht. De koude start gaat niet zoals het hoort;
Koude start springt ie gelijk aan maar zakt daarna te laag in toeren en slaat dan direct af. Alleen als ik direct gas bij geef en de auto even op 2000 RPM houd, blijft de auto daarna stationair lopen. Echter wel te laag (500-700 RPM), en afhankelijk van de buitentemperatuur (nu zo'n 10-12 graden) kan ik pas na een halve minuut wegrijden.
Ik veronderstel hiermee dat de koude startinjector goed werkt en de temperatuursensor dus (?) ook. Verder rijdt de auto ook naar behoren.
Omdat de motor eenmaal warm juist weer iets te snel stationair draait (1200RPM) denk ik dat de stationair bypass regeling defect is. Ik heb deze al schoongemaakt en ik heb ook de aansluitingen gecontroleerd op valse lucht e.d.
Nu heb ik volgende vraag: Hoe zou ik het stationair regelventiel kunnen testen op werking? Zonder eerst lukraak dingen te gaan vervangen wil ik eerst zeker weten of het defect is, of dat de aansturing niet in orde is bijvoorbeeld.
En zou het nog iets anders kunnen zijn?
Alvast bedankt.