[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Lager binnenring van flens trekken : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 20, 2024 4:53 pm

Lager binnenring van flens trekken

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Lager binnenring van flens trekken

Berichtdoor Andya » zo jan 08, 2023 10:05 pm

Ik ben de achteras van mijn W124 aan het reviseren, en ik heb de wielnaaf er op de pers uitgeduwd.
Zoals te verwachten was blijft de binnenring van het wiellager op de wielnaaf zitten.
Het is wel zo dat deze nog op zijn originele positie zit en er dus geen rand is om bv. de armen van een poelietrekker hier
achter te haken. Heeft iemand ervaring met deze te verwijderen?
Op youtube zag ik een voorbeeld waar men de ring met een grinder bijna volledig doorslijpte en dan er af sloeg.
Lijkt me echter nogal riskant om schade te maken aan de naaf zelf.
Zelf denk ik eerder om aan de ring iets te lassen zodat ik er achter kan met een poelietrekker.
Iemand ideƫen of advies?
Andya
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 69
Geregistreerd: zo maart 06, 2022 12:46 pm
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Lager binnenring van flens trekken

Berichtdoor misterbronze » ma jan 09, 2023 4:32 pm

Hoi, ik heb wel een tip. Las een rups van een cm of 2-3 op het loopvlak van de binnenring en pak een natte lap om het snel terug te koelen. Het staal krimpt hierdoor. Doe dit 3 of 4 maal rondom en de ring valt er zo uit. Werkt super. Succes. Gr Frank
misterbronze
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 4
Geregistreerd: di mei 02, 2017 6:20 pm
Roepnaam:
Type wagen: 200TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Lager binnenring van flens trekken

Berichtdoor Kennytuning » ma jan 09, 2023 7:47 pm

Sneetje in geven met de slijpschijf en daarna los tikken.
Kennytuning
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 159
Geregistreerd: zo jun 09, 2013 9:17 am
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 3 gasten