door Gordi044 » do feb 02, 2012 4:13 pm
Ik ga voor LPG denk ik als ik moest kiezen.
Voordelen
1 het spul kost minder als diesel 2 je motorolie blijft 15000 [ja je leest het goed] goudgeel dus minder verversen, 3 bij een defect aan het brandstofsysteem ben je bij diesel al snel [erg] veel geld kwijt [een revisiepompie kost al echt geld met monteren en afstellen erbij] terwijl je bij LPG hooguit een nieuwe verdampertje nodig hebt a 200 euries, 4 Benzen kunnen goed tegen LPG 5 ik lees vaak op dit forum dat een diesel minder onderhoud nodig heeft als LPG ?? goed vind je 4 bougies wat bij regulier onderhoud het enige verschil is met diesel erg duur dan ? 6 met een volle benzine en volle LPG tank kom je een heeeeeel eind, 7 als deze GOED !!!!!! is ingeboud en de auto is in een prima conditie merk jij niet veel van het vermogensverlies of startproblemen, 8 voorgloeien ; wat is dat ? 9 minder uitstoot van schadelijke gassen, ook voor ons geld ,een klein beetje om het nageslacht denken. 10 een diesel heeft vaak wat meer km gereden dan een benzine auto die later op LPG word gezet.
Ik lees vaak op dit forum over problemen met LPG en als ik dan lees en soms foto's zie van hoe het een en ander is ingeboud en de staat van onderhoud denk ik, tja jajaja !!!
Nadelen
1 Je benzie moet wel goed onderhouden zijn [ontsteking en afstellingen rubbers en pakkingen moeten correct zijn ivm back en crossfire] 2 ruimte verlies, tja, met een ruimtebesparende tank valt het wel mee maar goed, het is een nadeel. 3 het is niet orgineel meer [ als ik bij taxiteile onderdelen koop is en deze monteer is hij ook niet orgineel meer [hahaha] 4 het is niet bij iedere pomp te verkrijgen, inderdaat, dat is een nadeel van formaat. 4 je moet iets vaker je luchtfilter vervangen maar bij sommige systemen hoeft dat ook al niet meer.
Begrijp mij goed ,de diesels van MB zijn van een uitmuntende kwaliteit, het gaat hier dus niet over.
Het is mijn personlijke mening, U mag er natuurlijk geheel anders over denken [MB is toch een soort diesel leverancier en heeft zijn sporen met deze techniek tot in het vere verleden verdiend].
Groet Erwin.