[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Mercedes W124 300D Turbo Automaat : Algemene vragen over jouw auto

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr maart 29, 2024 6:59 am

Mercedes W124 300D Turbo Automaat

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Mercedes W124 300D Turbo Automaat

Berichtdoor Dutch89 » za dec 29, 2012 1:46 pm

Geachte,

Ik heb een tijdje terug een Mercedes W124 300D turbo automaat 1990
gekocht. En hij wordt gebruikt als Taxi. Ik moet dus regelmatig de auto nakijken.
Mijn vraag is dus:
Wat moet ik echt niet vergeten regelmatig na te kijken??
Ik vul volgens mij nu alleen Moterolie en versnellingsbakvoeistof, ruitenvloeistof

Nog meer dingen heel graag!!

Vriendelijke Groet Dutch
Dutch89
 


Re: Mercedes W124 300D Turbo Automaat

Berichtdoor DJS » za dec 29, 2012 1:50 pm

Een turbo uitvoering is erg gevoelig voor over verhitting.
Daardoor kan de koppakking ook nog wel eens lek gaan.
Let er dus goed op dat er altijd voldoende koelwater in zit en dat de radiateur goed is!
Er zijn mensen die zelfs hun radiateur 1 keer per 2 jaar vernieuwen als preventief onderhoud.
Mits goed onderhouden, halen ze net als de NA uitvoeringen richting een miljoen km!

Een ander punt van aandacht is de distributieketting.
Bij turbo uitvoeringen rekken deze sneller op.
Check dus hem wel eens.

Olie verversing+filter is 1 keer per 10.000 km
Laatst bijgewerkt door DJS op za dec 29, 2012 5:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3616
Geregistreerd: za dec 31, 2011 9:12 am
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Mercedes W124 300D Turbo Automaat

Berichtdoor GekkeHenkie » za dec 29, 2012 1:55 pm

het wordt op prijs gesteld als je je even voorstelt.

verder ik zou ook de remolie mee controleren kwa inhoud en vocht.
stuurbekrachtigingsolie.
en verder geen moet maar ik zou de verlichting ook regelmatig controleren.

Mvg Thijs
GekkeHenkie
 


Re: Mercedes W124 300D Turbo Automaat

Berichtdoor Stann » za dec 29, 2012 2:01 pm

Hoeveel KM verwacht je jaarlijks met deze auto te rijden?
Stann
 


Re: Mercedes W124 300D Turbo Automaat

Berichtdoor Gullwing » za dec 29, 2012 3:18 pm

Preventief onderhoud: alle zekeringen vervangen, kost een paar losse euro's en voorkomt veel ellende.
Kijk even of de contacten in de zekerinkast schoon zijn anders even met een koperborsteltje reinigen, kontakt spray heeft geen zin.
Daarnaast alle lampjes vervangen, scheelt gepruts 's-avonds in de regen, kost iets meer maar voorkomt uitval.

Ververs de remvloeistof en laat meteen controleren of de remklauwen goed gangbaar zijn.
Vastzittende remklauwen geven piepende remmen, onnodig hoger verbruik en meer slijtage aan de remmen.
Regelmatig automaatolie bijvullen duidt op lekkage. Oorzaak opsporen en verhelpen.
Wanneer je niet weet wanneer de automaat voor het laatst ververst is gooi er dan een filter met een pakking en
een liter of 6 verse olie tegen aan. Is goedkoper dan een ruilbak.
Iedere 60.000 km weer een filter en verse olie vindt ie fijn, is voorschrift van Mercedes.

Koeling is meer nog dan bij motoren zonder turbo van levensbelang.
De 300DT heeft eigenlijk te krappe koeling.
Bij een taxi zal de motor niet vaak afgezet worden.
Na een snelle rit nit meteen afzetten maar nog even laten nakoelen.
Onmiddelijk afzetten geeft plaatselijk zeer hoge temperaturen vooral bij de cylinderkop.

Achter de bumper zit aan de linkerkant de oliekoeler van de motor.
Zorg ervoor dat die tijdens onderhoud ook even schoon geblazen wordt.

Op naar de 1.000.000 kilometer!
Gullwing
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten