[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Mercedesfanaat : Even voorstellen

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr maart 29, 2024 1:48 am

Mercedesfanaat

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.

Mercedesfanaat

Berichtdoor Mercedesfanaat » do dec 31, 2009 8:07 pm

Zo net op de valreep van 2009 nog even lid worden van de W124 club B)
Hoe komt dat zo?

Nou dat zit zo.
Ik ben zoals mijn forumnaam al aangeeft een echte Mercedes fanaat.
Dit is al zo vanaf het moment dat ik kon praten.
Ik weet niet meer of ik nou eerst mama of eerst Mercedes kon zeggen :laugh:

Maar goed zelf ben ik momenteel in het bezit van een W116 280SE uit 1979.
Dit is mijn hobby auto en hier rijd ik ook met heel veel plezier in.
Ben ook lid van de W116 club. ( http://www.W116.nl )

Daarnaast verplaats ik mij dagelijks in een Toyota Avensis waarvoor ik een leuk bedrag aan bijtelling per maand mag betalen.
Nu zit ik er al een behoorlijke tijd aan te denken om daar maar eens mee te stoppen.
Dit betekent dat de Toyota niet meer prive gebruikt kan worden en er dus iets anders zal moeten komen.
Nou vind ik een W201 ook mooi maar een W124 heeft toch echt iets meer.
Vandaar dat ik al enige tijd aan het zoeken ben naar een geschikte auto.
Het mooiste zou natuurlijk een wegenbelastingvrij exemplaar zijn maar volgens mij zoekt de halve wereld hier momenteel naar.
Zodoende kwam ik erachter dat de types welke niet meer belastingvrij worden maar wel als oldtimer te verzekeren zijn heel aantrekkelijk worden.
Volgens mij ben ik met het betalen van een beetje wegenbelasting/kilometerheffing altijd nog voordeliger uit dan met de bijtelling voor een auto waar ik bijna niet in rijd.
Mijn oog is min of meer een beetje gevallen op een E200 benzine uit 1990.
Wat zijn de sterke en zwakke punten van zo'n auto?
Ik kan mij voorstellen dat een 230 of 260 meer power heeft en mooier rijdt maar is de 200 echt onder gemotoriseerd of valt dat mee. Hij hoeft maar één keer per jaar en caravan van 1300 kilo heen en weer te sleuren B) . Dus dat valt mee.

Wat zijn verder punten waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo'n auto?
Mijn voorkeur gaat uit naar een automaat. Zijn hier ook specifieke punten bij waar ik op moet letten?

Ik hoop van jullie kennis en ervaring te kunnen leren en binnenkort ook foto's van MIJN W124 te kunnen tonen ;)

Verder wil ik iedereen die dit in 2009 nog leest een goede jaarwisseling wensen en een goed 2010 met veeL MB plezier.
Mercedesfanaat
 


Re:Hallo allemaal

Berichtdoor wallietax » do dec 31, 2009 8:26 pm

Welkom

Qua benzineverbruik zal de 200E en 230E hoger
gelijk liggen dan de 260E en 300E zes cilinders is mijn ervaring.

Slechtere auto's zijn het sowieso niet!

Wel een verstandige keuze zo'n W124 en al helemaal de automaat versie's ;)

gr.wallietax B)
wallietax
 


Re:Hallo allemaal

Berichtdoor Vincent » vr jan 01, 2010 1:13 am

Kijk eens bij http://www.devordel.nl/welkom-bij-de-vo ... fault.aspx
Ik heb mijn 260E daar gekocht, goede prijs en een heerlijke auto
Vincent
 


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten