[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Meten is weten. : W124 - Van alles wat....

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 19, 2024 11:46 pm

Meten is weten.

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W124.
Leuk filmpje met een W124? Of met de W124 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W124)

Meten is weten.

Berichtdoor Redeve » ma apr 24, 2017 9:11 am

Sinds januari ben ik bezig met de voor mij nieuwe techniek van de 124. Heb nu twee lopende mooie exemplaren een 260E en een 300E en een complete sloper 260E om de techniek te leren kennen. Mechanisch weinig problemen omdat ik al wel oudere oldtimer ervaring heb. Hoewel er toch nogal wat klik klak en kapot plastic aan zit heb ik gemerkt, maar daar is de sloper dus voor.
De sensoren, computer , LLM,ECU , Lambda, en wat voor andere kreten ik hier nog meer tegenkom zijn nieuw en totaal onbekend voor mij. Als ex. exact beroeps figuur ben ik niet zo voor de adviezen die ik hier veel zie, zo van "probeer" dit eens of "probeer" dat eens.
Daarom ben ik op zoek naar een echte vakman die weet hoe je stap voor stap zaken kan uitsluiten en de fouten kan opsporen en mij ook kan adviseren wat voor meetapparatuur ik moet aanschaffen. Dus bij deze mijn oproep ; wie kan mij in bv. een dag de basis van het doormeten van de 124 bijbrengen?? Hoeft natuurlijk niet gratis , maar moet wel hobby blijven en beetje in het zuiden van Nederland (of Noorden van Belgiƫ) . Zelf woon ik in Essen (vlak bij Roosendaal)
Redeve
 


Re: Meten is weten.

Berichtdoor Henk Lith » ma apr 24, 2017 3:53 pm

Hoi Ger, begin bij de aanschaf van een goed boek over de W124.
Er zijn twee Duitse uitgaven, ik heb ze hier nu even niet bij de hand, maar een ervan is uit de serie Jetz Helfe Ich mir selbst (let niet op mijn schrijven in het Duits, want dat is erbarmerlich :oops: )

Je zal zien dat je met een universeelmeter bijna alles al kan meten.
Kennis van de motoren gaat vooraf aan het meten, want je moet eerst weten wat en waarom je iets gaat meten, en daarna er de juiste conclusie uittrekken natuurlijk.

Je kan hier ook heel veel leren (soms ook hoe het niet moet vrees ik) :lol:

Groet, Henk
Avatar gebruiker
Henk Lith
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 674
Geregistreerd: do apr 30, 2015 6:47 pm
Woonplaats: Utrecht
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Meten is weten.

Berichtdoor Redeve » di apr 25, 2017 7:00 pm

Hoi Henk, Dat Duitse boek ga ik zeker zoeken, heb inmiddels al wel Haynes; Service and Repair Manuel.
Natuurlijk kan je met een universeel meter bijna alles meten. Je moet dan wel weten hoe je dat moet doen. Wat ik hier zie, bv. meet op pen 1 en pen 3 de weerstand , dan moet ik wel weten waar ik pen 1 en pen 2 kan vinden en wat de waardes moeten zijn. Dus gewoon de basis kennis ontbreekt. Gezien mijn leeftijd (ben zelf een oldtimer) wil ik niet teveel tijd verdoen met zelf alles uit te zoeken, vandaar mijn oproep. Bij mijn Mercedes dealer waar ik toch al jaren kom kijken ze je met glazige ogen aan wanneer je wat wil vragen.
Groet, Ger
Redeve
 


Keer terug naar W124 - Van alles wat....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten