W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 16 nov 2018, 23:11

milieuzone Rotterdam 2016

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Moderator: Mafkees

milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor Rojo124 » 04 dec 2015, 18:19

In 2016 mag ik met mijn auto de binnenstad niet meer in... mijn Benz is wel uitgerust met een katalisator/lambda (achteraf ingebouwd bij Mercedes Benz dealer 1992 in Duitsland).
Maar ik heb niet de aanduiding U9 op het kenteken,daarom heb ik een vraag gesteld op de site gezonderelucht.nl en kreeg dit als antwoord:


Bedankt voor uw e-mail. Hierin geeft u aan dat uw auto is uitgerust met een katalysator met lambdasonde en vraagt hoe u ervoor kunt zorgen dat u nu wel de milieuzone in mag komen.

Wanneer u denkt dat uw auto vergelijkbaar of schoner is dan op basis van de DET mag worden verwacht, dan kunt u een langdurige ontheffing aanvragen voor de milieuzone. Voor voertuigen waarvoor deze aanduiding niet is vastgelegd bij de RDW beoordeelt de gemeente of de uitstoot van de auto vergelijkbaar of schoner is dan op basis van de leeftijd van de auto mag worden aangenomen. Voor deze beoordeling is ‘bewijsmateriaal’ nodig. Dit kan zijn:

• Een typekeuringsbewijs van de dealer of fabrikant van je auto waaruit blijkt dat deze schoner is dan verwacht. Uit dit bewijs moet de Euroklasse van je auto blijken. Of dat de auto een geregelde katalysator heeft met de aanduiding E2, K6-G of U9.
• Een typekeuringsbewijs van een door de RDW erkende instantie. Bijvoorbeeld TüV of Horiba in Duitsland. Uit dit bewijs moet de Euroklasse van uw auto blijken. Of dat de auto een geregelde katalysator heeft met de aanduiding E2, K6-G of U9. Let op: Het zelf laten keuren van uw auto kan duur zijn.
• Een verklaring van een BOVAG-erkende garage. Hierin moet staan dat deze garage een TüV-gecertificeerde ombouwkit heeft geïnstalleerd in uw auto. Uit de TüV-certificering moet blijken dat verwacht wordt dat de auto na installatie van de complete ombouwkit minstens zo schoon is als Euro-1 (benzine/LPG) of Euro-3 (diesel).
• Een verklaring van een door BOVAG-erkende garage dat er nieuwe(re) onderdelen zijn geïnstalleerd in de motor of het uitlaatgasnabehandelingssysteem. Het moet gaan om onderdelen die standaard in auto’s zijn ingebouwd met een typekeuring Euro-1 of hoger (benzine/LPG). Of Euro-3 of hoger (diesel).

Indien nodig legt de gemeente Rotterdam uw bewijsmateriaal voor aan een onafhankelijk partij die ons adviseert. Een langdurige ontheffing kost 178,20 per aanvraag. De ontheffing is onbeperkt geldig.
Vanaf 1 januari 2016 kunt u digitaal een aanvraag doen. Wilt u deze langdurige ontheffing al eerder aanvragen? Stuur dan een e-mail naar gezonderelucht@rotterdam.nl.

Ik hoop dat ik uw vragen voldoende heb beantwoord. Wilt u meer weten over de milieuzone? Kijk dan op http://www.gezonderelucht.nl.
Wilt u op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief via http://www.gezonderelucht.nl.

Met vriendelijke groet,
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
Avatar gebruiker
Rojo124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 907
Geregistreerd: 06 feb 2011, 19:59
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: 260E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor RNRS001 » 04 dec 2015, 20:18

Ik had het er toevallig over met de monteur en die zei ook dat ze er wel door moeten komen. Echter, ik vind 178E echt een belachelijk bedrag voor een ontheffing. Echt schandalig. De bewijslast dat mijn auto schadelijk is voor het milieu ligt bij de gemeente. Zij beweren immers dat ik schuldig ben dus zouden de kosten bij hun moeten liggen.
Avatar gebruiker
RNRS001
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 387
Geregistreerd: 03 jun 2013, 11:57
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam: Sebastiaan
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Andere wagen: 300CE
Vorige wagen: 230CE


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor walsumhof » 04 dec 2015, 23:01

mee eens, echt te walgelijk voor woorden 178e hiervoor te durven te vragen.

Zit met zelfde issue, heb een geimporteerde 300CE met een geregelde katalysator en een 'D3' milieunormering, zelfs nog met de bekende Duitse groene sticker op de voorruit. Echter op het kentekenbewijs heeft de RDW bij de inschrijving geen milieuklasse overgenomen - toen niet naar gevraagd maar schijnt gebruikelijk te zijn. Wellicht dat dit achteraf wel aan te passen valt - iemand ervaring mee ?
walsumhof
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 03 sep 2015, 15:43
Woonplaats: Delft
Roepnaam: Eric
Type wagen: 300CE
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: BMW E61 535D 2006


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor Jadystana » 04 dec 2015, 23:11

Het is uberhaupt dramatisch dat als je wel U9 in je kenteken hebt staan je alsnog ontheffing aan moet vragen...
Avatar gebruiker
Jadystana
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 471
Geregistreerd: 17 jan 2010, 22:20
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 300TE-24
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor Gullwing » 04 dec 2015, 23:31

RNRS001 schreef:Ik had het er toevallig over met de monteur en die zei ook dat ze er wel door moeten komen. Echter, ik vind 178E echt een belachelijk bedrag voor een ontheffing. Echt schandalig. De bewijslast dat mijn auto schadelijk is voor het milieu ligt bij de gemeente. Zij beweren immers dat ik schuldig ben dus zouden de kosten bij hun moeten liggen.


Dat zie je echt verkeerd.
Jouw auto voldoet volgens kenteken niet aan de voorwaarden voor het rijden in de milieuzone.
Wanneer de auto later is aangepast en die aanpassing niet vermeld is op het kenteken ligt de bewijslast bij jou.

Misschien kan een groene Duitse milieusticker de toezichthouder overhalen de auto als voldoende milieuvriendelijk te accepteren.
Die sticker krijg je bij Duitse garages voor nog geen 10 euro.
De Duitse TÜV zal vragen om de officiele toelating van de katalysator.
Wanneer je die papieren niet hebt blijft over de sticker aanschaffen bij een garage in de grensstreek.
Ik bedank allen die over deze kwestie niets te melden hadden en ondanks dat toch gezwegen hebben.
Gullwing
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4112
Geregistreerd: 29 okt 2011, 17:06
Roepnaam: Paul
Type wagen: E250 Diesel
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: nnb


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor Stofzuigerman » 05 dec 2015, 00:27

deze al gezien ?

Protest tegen de milieuzone in Rotterdam http://milieuzonerotterdam.nl/

Save the date: Oldtimer meeting Coolsingel
Zaterdag 12 maart 2016 vanaf 12.00 uur - See more at: http://milieuzonerotterdam.nl/#sthash.v34oNGf8.dpuf

Facebook https://www.facebook.com/events/474621752742401/
Avatar gebruiker
Stofzuigerman
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 182
Geregistreerd: 10 dec 2011, 11:03
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Paul
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Toyota FJ40


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor WillieW124 » 05 dec 2015, 00:41

Ja manne uw vervuilende wage bij de stadsgrens late staan en lopende verder, en ondertussen gooit uw buurman nog maar
Weer een geverfd plankske in die heerlijk ronkende allesbrander, kenne we maar weer geniete van de gerookte makrelenlucht op onze slaapkamer :clap: :dance: .
Dass de grootste vervuiler van de laatste 10 jaar , op het aardgas betale we een dikke milieutoeslag en de houtkachelmafia verstikt ons zonder een cent te betale :Kerst:
In bytsje bryk is in minsk gelyk
Avatar gebruiker
WillieW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 15 mei 2013, 18:31
Woonplaats: Prov. Friesland
Roepnaam: Willem
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor Rojo124 » 05 dec 2015, 08:20

Ik heb de auto in 2011 ingevoerd uit Duitsland,gelukkig zaten alle papieren er nog bij...zoals het originele dealer document dat de geregelde kat in 1992 is ingebouwd.
En het kentekenbewijs van de vorige eigenaar (Duits) met daar op de vermelding Euro 2 en ook heb ik nog de groene sticker op de voorruit .
Dus ik denk dat ik met deze bewijzen een heel eind kom...ik ga maar eens een aanvraag per mail indienen.

Maar het blijft natuurlijk belachelijk dat dit 178 euro moet kosten.

ik hou jullie op de hoogte.
gr Ron
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
Avatar gebruiker
Rojo124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 907
Geregistreerd: 06 feb 2011, 19:59
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: 260E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor JosW124 » 05 dec 2015, 17:49

Vraagje, waar is de roetmeting bij de APK goed voor?
(Behalve dan de prijs er van)

Nog maar één; Hoe zit het met het vliegverkeer boven Rotjeknor, ook groene stickers in Duitsland halen?

Jos.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 789
Geregistreerd: 12 dec 2013, 22:27
Woonplaats: Frankrijk
Roepnaam: Jos
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 250TD 1991
250TD
1987
Panther M90 1931
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor Prometheus » 07 dec 2015, 09:02

Nog maar één; Hoe zit het met het vliegverkeer boven Rotjeknor,

Marginaal. Wat frustrerend is dat jan met de pet gedwongen wordt een nieuwe(re) auto te kopen, terwijl de EON kolencentrales op de maasvlakte pleurt die de luchtkwaliteit in en om Rotterdam daadwerkelijk verzieken.
W201 2.5D
"Weten wat men weet en weten wat men niet weet is kennis en wijsheid"
Avatar gebruiker
Prometheus
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 274
Geregistreerd: 04 jul 2012, 15:57
Woonplaats: Hoorn
Roepnaam: Ruud
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W201 190D 2.5 190E 2.0


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor JosW124 » 07 dec 2015, 09:14

Is het dan zo dat de emissies van auto's worden beperkt om volgens de wetgeving ruimte aan de uitstoot van die kolencentrales te geven?
En waar komt al die steenkool vandaan?
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 789
Geregistreerd: 12 dec 2013, 22:27
Woonplaats: Frankrijk
Roepnaam: Jos
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 250TD 1991
250TD
1987
Panther M90 1931
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor Prometheus » 07 dec 2015, 09:45

Is het dan zo dat de emissies van auto's worden beperkt om volgens de wetgeving ruimte aan de uitstoot van die kolencentrales te geven?


Exact !!!

1 kolencentrale stoot evenveel CO2 uit als 3 miljoen auto’s.
De centrale heeft een jaarlijkse uitstoot van 100 ton fijnstof, ruim 2 miljoen kilo stikstofoxide (NOx) en zo’n 570 kilo aan zware metalen waaronder 95 kg kwik.
Ook bij het lossen en de opslag van de kolen komt veel fijnstof en kolengruis vrij.

Zie de beleidsnotitie aangaande keuze voor steenkool uit 2007

KolenvsGas.pdf
Keuze bepaling steenkool vs gas
(246.76 KiB) 87 keer gedownload


Ergo: ieder kg CO2 die bv uit het autoverkeer weggecijferd kan worden, komt ten gunste van het CO2 'budget' van de EON.

En waar komt al die steenkool vandaan?

De kolen wordt voornamelijk aangevoerd uit Colombia, waar het onder erbarmelijke omstandigheden wordt gedolven.
Bovendien bevindt de kolenprijs zich op een laagterecord en gezien het sentiment op de grondstoffenmarkt, mede door verdringen van kolen door (schalie)gas in de VS, wordt door analisten voorzien dat kolen de komende decennia op een laag prijsniveau blijt.
En nog gekker: iedere kg CO2 uitstoot, waar de burger extra voor moet betalen, bespaard de EON geld !! :blink:
Laatst bijgewerkt door Prometheus op 07 dec 2015, 10:02, in totaal 1 keer bewerkt.
W201 2.5D
"Weten wat men weet en weten wat men niet weet is kennis en wijsheid"
Avatar gebruiker
Prometheus
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 274
Geregistreerd: 04 jul 2012, 15:57
Woonplaats: Hoorn
Roepnaam: Ruud
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W201 190D 2.5 190E 2.0


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor JosW124 » 07 dec 2015, 09:57

Dus, terwijl iedereen gek wordt gemaakt met gezever over Co2, wordt de gehele Rotterdamse bevolking en daar omheen de nek omgedraaid door de uitstoot van fijnstof een probleem waar nog steeds zo goed als geen ophef over wordt gemaakt.
Ik heb ooit eens op school geleerd dat planten en bomen van Co2 zuurstof maken.
Dat er in de kassen in het Westland Co2 wordt gebruikt om de gewassen sneller en beter te doen groeien.
Ligt Columbia nog steeds in Zuid Amerika.
Wat zijn de totale energiekosten om die steenkool naar R'dam te vervoeren?
Krankzinnig idee om kolencentrales te bouwen anno 2015.
Wie heeft er werkelijk belang bij? (financieel)
Follow the money.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 789
Geregistreerd: 12 dec 2013, 22:27
Woonplaats: Frankrijk
Roepnaam: Jos
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 250TD 1991
250TD
1987
Panther M90 1931
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor Prometheus » 07 dec 2015, 10:10

Dus, terwijl iedereen gek wordt gemaakt met gezever over Co2, wordt de gehele Rotterdamse bevolking en daar omheen de nek omgedraaid door de uitstoot van fijnstof een probleem waar nog steeds zo goed als geen ophef over wordt gemaakt.

En dat maakt de invoering van een 'milieu' zone in Rotterdam een uitermate hypocriet stukje schijnpolitiek waar een select groepje mensen een hoop centen aan gaat verdienen over de ruggen van 'jan met de pet'
En als dat in de media met een hoop bombarie gepresenteerd wordt als 'strijden voor een beter milieu' hebben een aantal mensen een flinke boterberg op hun hoofd of zijn wij gewoon naief :mrgreen:

Ik heb ooit eens op school geleerd dat planten en bomen van Co2 zuurstof maken.
Dat er in de kassen in het Westland Co2 wordt gebruikt om de gewassen sneller en beter te doen groeien.

Klopt. Vergeet de grootste CO2 opnemer niet, t.w. plankton
De Co2 in kassen is afkomstig van de verwarmingsinstallatie, door zgn. amine absorptie.
W201 2.5D
"Weten wat men weet en weten wat men niet weet is kennis en wijsheid"
Avatar gebruiker
Prometheus
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 274
Geregistreerd: 04 jul 2012, 15:57
Woonplaats: Hoorn
Roepnaam: Ruud
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W201 190D 2.5 190E 2.0


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor Jadystana » 15 dec 2015, 22:11

Lachen, er iets is veranderd, ik mag er nu wel in... (dit nav een artikel op de telegraaf van een man die zijn prachtige Volvo hierom al had verkocht en toen 2 weken later te horen kreeg dat ie er toch wel in mocht).
Bijlagen
Naamloos.gif
Naamloos.gif (197.67 KiB) 2093 keer bekeken
Avatar gebruiker
Jadystana
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 471
Geregistreerd: 17 jan 2010, 22:20
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 300TE-24
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor DaimlerBenz » 15 dec 2015, 23:00

Jij hebt u9 op je kentekenbewijs staan dus volgens mij mocht je er eerst ook al in..
Avatar gebruiker
DaimlerBenz
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 23 aug 2012, 00:20
Roepnaam: Bernard
Type wagen: E320 Coupé
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor Prometheus » 16 dec 2015, 08:34

Ja, nog wel. In het plan wordt gesproken van een jaarlijkse evaluatie en evt. bijstelling.
Die centrales blijven nog wel even draaien want de EON gaat niet ff 1,4 miljard afschrijven (zal er wel op uitdraaien dat een evt. vervroegde sluiting financieel afgewenteld wordt op de belastingbetaler).
Dus wed ik bij deze dat met ingang van 1-1-2017 ook deze auto's er niet (meer) in mogen, want veel verbetering van de luchtkwaliteit gaan ze in 2016 niet meten na deze maatregel en toegeven dat ze een verkeerd besluit hebben genomen is in de politiek uiteraard 'not done' .
Dus rond deze tijd volgend jaar wordt er weer getoeterd dat de maatregel nog niet voldoende effect heeft gesorteerd en moeten ook deze 'vuile' auto's geweerd worden :twisted:
W201 2.5D
"Weten wat men weet en weten wat men niet weet is kennis en wijsheid"
Avatar gebruiker
Prometheus
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 274
Geregistreerd: 04 jul 2012, 15:57
Woonplaats: Hoorn
Roepnaam: Ruud
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W201 190D 2.5 190E 2.0


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor Jadystana » 16 dec 2015, 09:59

DaimlerBenz schreef:Jij hebt u9 op je kentekenbewijs staan dus volgens mij mocht je er eerst ook al in..


Dat klopt, maar daar zou ik een ontheffing voor aan moeten vragen. Eerder mocht mijn auto er volgens dezelfde check dus ook niet in terwijl er toen ook stond dat je langdurige ontheffing kon aanvragen op basis van U9 in je kenteken.
Avatar gebruiker
Jadystana
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 471
Geregistreerd: 17 jan 2010, 22:20
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 300TE-24
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor JosW124 » 16 dec 2015, 10:15

Toelating zou dienen te geschieden op basis van de resultaten van de roetmeting.
Roet is fijnstof, No2, veel gevaarlijker voor ons en het eco systeem dan Co2, hetgeen noodzakelijk is voor de toename van zuurstof via de plantenwereld.
Met een kolencentrale om de hoek maakt het allemaal geen ene flikker uit, behalve voor de belastingsmaffia van de criminele zakkenvullers.
En nog steeds het volk laten geloven dat een beter milieu bij jezelf begint?
Joh, dat is nou net een goede reden een oude Benz te rijden en deze goed te onderhouden.
Ik meen dat als je een miljoen km met dezelfde auto kunt rijden je redelijk duurzaam bezig bent, i.p.v. wetten aan te passen die er voor zorgen dat al die auto's verdwijnen.
Telkens weer is mijn keurmeester verbaasd over de lage uitstoot van onze Benzen, ze zijn beiden van eind jaren '80...
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 789
Geregistreerd: 12 dec 2013, 22:27
Woonplaats: Frankrijk
Roepnaam: Jos
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 250TD 1991
250TD
1987
Panther M90 1931
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5


Re: milieuzone Rotterdam 2016

Berichtdoor Rojo124 » 16 dec 2015, 19:27

Rojo124 schreef:Ik heb de auto in 2011 ingevoerd uit Duitsland,gelukkig zaten alle papieren er nog bij...zoals het originele dealer document dat de geregelde kat in 1992 is ingebouwd.
En het kentekenbewijs van de vorige eigenaar (Duits) met daar op de vermelding Euro 2 en ook heb ik nog de groene sticker op de voorruit .
Dus ik denk dat ik met deze bewijzen een heel eind kom...ik ga maar eens een aanvraag per mail indienen.

Maar het blijft natuurlijk belachelijk dat dit 178 euro moet kosten.

ik hou jullie op de hoogte.
gr Ron


Ik heb inmiddels een aanvraag per mail ingediend incl alle bewijzen en foto's van groene TUV sticker op de voorruit...dus even afwachten maar.
Die 178euro hoef je alleen te betalen als er echt onderzoek moet worden gedaan heb ik begrepen.

Ik hou jullie op de hoogte.
p.s op die groene sticker staat een nummer....weet iemand daar meer over te vertellen?
behoort dat nummer toe aan het VIN nr van de auto bv ?

gr Ron
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
Avatar gebruiker
Rojo124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 907
Geregistreerd: 06 feb 2011, 19:59
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: 260E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee

Volgende

Keer terug naar Andere dingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten