Bij de aankoop van de wagen is mij verteld dat de temperatuur meter kuren vertoonde.
Om die reden zijn reeds een aantal dingen zoals de radiateur vernieuwd.
Daarnaast kreeg ik een vreemd verhaal over het verwijderen van de Condensor omdat de airco zou verwarmen als die werd aangezet. De auto zit dus zonder condensor en de leidingen waren niet afgedopt dus ik heb ze maar afgeplakt. Dus ook geen airco
Nu waar het omgaat.
De temperatuur meter vertoond kuren en ik kan niet direct lokaliseren waar dat nou in zit.
De meter loopt soms, niet altijd, op naar de 120C.
Als ik dan tegen het plastic glas aan tik schiet hij netjes terug naar de 80C
Soms schiet hij ook uit zichzelf omhoog naar de 100C en schiet dan als een jojo weer terug.
Of dit nou aan de meter of aan de censor ligt, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Je zou toch zeggen als de meter kapot is, dan is hij kapot en slaat altijd uit naar hoog of slaat helemaal niet uit. Maar dan zou hij ook als het contact af staat moeten blijven staan, want kapot. Als ik het contact af zet gaat hij keurig net als de andere meters naar beneden,
Een gevaarlijk probleem waar ik wel zo snel mogelijk een eind aan wil maken.
Om te beginnen heb ik een censor besteld. En binnen kort, als de lampjes voor mijn klokkenhuis binnen zijn zal ik het klokkenspel eruit halen en de masse nakijken, maar ook de meter natuurlijk.
Heeft iemand een idee?
Lex