W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 16 dec 2018, 04:05

Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Mafkees

Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Michael94 » 17 dec 2017, 23:05

Hoi iedereen,

Even samenvatten:
Vorige maand heb ik mijn eerste W124 E200 D gekocht.
Blijkbaar was de batterij slecht dus deze heb ik 2 weken geleden vervangen.
De auto had 3 dagen stil gestaan deze morgen en de batterij was leeg...
Nadat ik hem met startkabels terug heb laten starten ben ik een ritje van 30km gaan rijden.
Na 20km autostrade tegen 120-150km/u valt de power weg terwijl ik toch gas aan het geven ben.
Toen ik mij parkeerde op de pechstrook viel de motor gewoon uit zichzelf uit, en starten lukte niet meer.
Met behulp van startkabels hebben we hem uiteindelijk (na enkele keren proberen starten) toch terug doen starten.
De 10 komende kilometers naar huis viel de power weer af en toe weg, en bij het parkeren in de garage viel de motor terug uit...

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Alternator/spanningsregulator? Dieselpomp? Lekke pakking?
ps: ik heb vorige week de dieselfilter vervangen, misschien heeft het er iets mee te maken?

Alvast bedankt! :handgestures-thumbupleft:
Bijlagen
download1.png
Alternator
download1.png (864.21 KiB) 655 keer bekeken
download2.png
12.8V Na een ritje van 30km (1 minuut aan de druppellader)
download2.png (87.95 KiB) 655 keer bekeken
G9_25_N4_1.jpg
Dieselpomp
G9_25_N4_1.jpg (37.08 KiB) 646 keer bekeken
thumb.jpg
spanningsregulator
thumb.jpg (10.13 KiB) 646 keer bekeken
Michael94
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 18 nov 2017, 21:30
Roepnaam: Michael
Type wagen: E200 Diesel
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor JosW124 » 18 dec 2017, 18:44

Een diesel heeft geen electra nodig om te rijden, wel diesel.
Dus ik verdenk een lek in je dieselsysteem.
Heb je je filter volgegooid met schone diesel voor de montage?
Geen lekkages op de leidingen?
Ik heb een 1/2 jaar geleden een E250TD uit Nederland gehaald, bj. 1993 en de slangen naar en van het filter waren allen verouderd, enzo de O-ringen op de uiteindes.
Na deze vervangen te hebben, ca. 50euro bij Mr. Benz was alles weer in orde.
Stopknop op het filterhuis in de goede stand staan?

Succes,

Jos.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 786
Geregistreerd: 12 dec 2013, 22:27
Woonplaats: Frankrijk
Roepnaam: Jos
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 250TD 1991
250TD
1987
Panther M90 1931
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Gombal » 18 dec 2017, 19:27

Je hebt helaas niet 1 maar 3 dieselfilters in het systeem zitten. Een groffilter in je tank (weet niet hoevol je tank zat toen je dit fenomeen had, als die redelijk leeg was weet je dat je naar dat filter moet kijken. Moet je tank wel voor leeg en zit aan de onderkant van je auto boven je subframe achter.)
Het andere filter is het voorfiltertje in je dieselslang naar je diesel opvoerpomp toe. Deze wordt ook vaak vergeten.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak
Afbeelding
Avatar gebruiker
Gombal
Erelid
Erelid
 
Berichten: 5240
Geregistreerd: 11 dec 2009, 21:26
Woonplaats: Zeeland
Roepnaam: Arjen
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes W124 300D, Citroën Xsara Picasso 1.6 2000


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Zuendfolge » 18 dec 2017, 19:40

Hoi Michael,

Ik denk dieselfilter verstopt, zeef in de tank of anders filters in de leiding.

Groeten Math
Avatar gebruiker
Zuendfolge
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 25 okt 2011, 14:22
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: Math
Type wagen: 200TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Hulzie » 18 dec 2017, 19:46

Tankfilter verstopt, tank uitbouwen en filter in heet water schoon maken.

Test, brandstof toevoer slang vooraan aan het brandstof filter los maken, je mond er aan zetten, en terug blazen tot je het in de tank hoort borrelen, dan diesel weer aan zuigen, dat is niet lekker, vertel me niet hoe...... maar het werkt, en dan even starten, zo ja, doet ie het? Dan gauw tank uitbouwen en schoonmaken.
320 Turbo Diesel Automaat.


Afbeelding
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1885
Geregistreerd: 23 dec 2011, 16:57
Woonplaats: Staphorst
Roepnaam: Henk
Type wagen: 320E
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 350 cgi cls;
Alfa 4 2014
2x Suzuki Intruder VS 1400


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Michael94 » 18 dec 2017, 21:12

Ik heb een filmpje gemaakt van de moeizame start.
Uiteindelijk springt de motor aan na veel pompen op het gaspedaal.
misschien dat dit filmpje kan helpen.
Dus het probleem zit duidelijk bij de dieseltoevoer denken jullie, en heeft niets met de dynamo / spanningsregelaar /Overspanningsrelais te maken?

IMG_9493_1024x1024.jpg
Overspanningsrelais, ABS 201 540 37 45 OEM Nummer
IMG_9493_1024x1024.jpg (92.44 KiB) 595 keer bekeken

Alvast bedankt voor de snelle reacties :)
Laatst bijgewerkt door Bram Jansen op 18 dec 2017, 23:49, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: youtube erin geplakt
Michael94
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 18 nov 2017, 21:30
Roepnaam: Michael
Type wagen: E200 Diesel
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Hulzie » 19 dec 2017, 06:35

Dat is je voorgloeilampje toch wat brandt? Dat betekend dat je ook een gloeistift of meerdere kapot hebt, aan het starten te horen niet het relais. Advies wel allemaal vervangen.

Tank schoonmaken begint met filter onder de auto eruit draaien, dus eerst tank aftappen, laat je het filter erin zitten krijg je de tank niet eruit, ga ervan uit dat ie rechtop achter de achterbank staat. Tank zelf schoonmaken in een hogedrukstraat met het spuitpistool, uiteraard wel alles eruit halen eerst zoals vlotter enzo, daarna spoelen met heet water en 1 nacht laten drogen bij een kachel, om te voorkomen dat je water in de tank overhoudt en dat later in je diesel krijgt. Het is 2 dagdelen werk, op 1 dag lukt het niet i.v.m. droogtijd. Je kan het zelf doen, maar weet niet waar je woont een jaar lidmaatschap van sleuteltje17.nl kost 120 euro (10 per maand), alle gereedschap is daar, brug ook, en hulp ook. Ik ben daar zelf geen lid (meer) van, daar ik thuis alles zelf ook kan, maar heb daar jaren veel kennis op gedaan, en scheelt zeer veel geld.

Het gloeilampje wat terug komt, heeft niks met het uitvallen onderweg te maken, het is een en en storing, gloeistiften en brandstof toevoer.

Tank schoonmaken, hoort ook brandstof leidingen doorblazen bij, als er rommel in de tank zat, wat tegen gehouden werd door het grof filter, zal er ook aanslag in de stalen leiding zitten, en je kan er nu zo bij.

Gloeistiften vervangen/uitdraaien bij een warme motor! Wanneer je nu de motor warm draait, blijft het blok nog wel 4 - 6 uur warm genoeg, want doe je dat niet, bij een koude motor breken ze makkelijk af, rekening mee houden dus.

Je kan met die stiften niet eerst nieuwe halen, en dan gelijk wisselen, je moet eerst een oude uitdraaien, daarmee naar een garage gaan, en die stiften bij halen, en zijn namelijk meerdere soorten in lengte en voltage, en het hetzelfde moet er weer in dan er ook uit is gekomen, dat is alleen zo goed te doen. (anders blaas je het relais ervan tussen of ze gloeien onvoldoende, verschil in voltage is 0,2 volt maar dat verschil is het verschil tussen ja of nee)

Bij het tank schoonmaken hoort ook de tussenliggende leiding nazien die naar de motor loopt, dat is een stalen leiding bij bij de motor overgaat in een flexibel deel, die hoor je ook te vervangen, kost maar paar euro per meter, 1 meter heb je aan over, daar wil ook vaag aanslag van rommel in zitten. Prijzen gloeistiften 15 tot 30 euro per stuk. Aandraai momenten van die dingen, niet moervast, maar gewoon met beleid handvast en een tikkie met 1 vinger op de sleutel na, 10 nm ongeveer is dat. (zelf doe ik er altijd een likje vet bij op de draad, altijd handig voor als ze ooit weer los moeten)
320 Turbo Diesel Automaat.


Afbeelding
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1885
Geregistreerd: 23 dec 2011, 16:57
Woonplaats: Staphorst
Roepnaam: Henk
Type wagen: 320E
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 350 cgi cls;
Alfa 4 2014
2x Suzuki Intruder VS 1400


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor SanderDTCH » 20 dec 2017, 22:25

Ik wil hier even op reageren..Tijdje geleden had ik het zelfde probleem power minder werd dus verlichting en ect en uiteidelijk de motor ook uit viel en later bleekt dat de accu kapot was..Nieuwe accu erin en het probleem was over..Vond dit probleem ook vaag waarom de motor dan ook uitvalt als er geen stroom meer is.?.

Gr Sander.
Avatar gebruiker
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2961
Geregistreerd: 17 feb 2011, 21:41
Woonplaats: Prov. Zuid-Holland
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor -SK- » 20 dec 2017, 23:47

Je 200D (geen E200D) is uit 1991, maar misschien heeft die auto een KAT? (ex Duitse auto)
Een KAT die vol zit met roet werkt ook tegen (al zou het dan nog wel moeten starten).

@Sander: Dat is i.d.d. een raadsel, want de brandstofpomp is niet electronisch gestuurd.
-SK-
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1084
Geregistreerd: 21 jan 2012, 23:48
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor -SK- » 20 dec 2017, 23:54

Michael94 schreef:Ik heb een filmpje gemaakt van de moeizame start.
Uiteindelijk springt de motor aan na veel pompen op het gaspedaal.
misschien dat dit filmpje kan helpen.
Dus het probleem zit duidelijk bij de dieseltoevoer denken jullie, en heeft niets met de dynamo / spanningsregelaar /Overspanningsrelais te maken?

IMG_9493_1024x1024.jpg

Alvast bedankt voor de snelle reacties :)



Haal de dieseltoevoerleiding los onder de motorkap (bij het kleine voorfilter geloof ik) en zorg dat je een grote glazen pot of iets anders hebt met zuivere diesel (of dieselpurge, nog beter misschien) en laat de motor daaruit 'drinken'.
Zo sluit je een mogelijk verstopte dieseltoevoer vanaf de tank uit.

Het klinkt of de motor bijna geen diesel krijgt.

Zorg dat je ook een 100% goed dieselhoofdfilter hebt EN op de juiste manier geplaatst (dat er geen valse lucht getrokken wordt).

Dan starten en filmpje maken. Wat doet de motor nu? (als het wel goed start, dan weet je dat vanaf de tank naar de leiding onder de motorkap het probleem zit, verstopping!)
Houdt ook de O-ringen op de brandstofpomp in de gaten en de dieselleidingen (luchtbellen?).

Nergens diesellekkage? (bekijk de leidingen naar en van de verstuivers).

Succes, laat maar weten wat het uithaalt.
-SK-
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1084
Geregistreerd: 21 jan 2012, 23:48
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Michael94 » 21 dec 2017, 00:04

Het is een Duitse wagen met een katalysator.
Ik ga morgen het Diesel systeem eens ontluchten. misschien zit er lucht in de leidingen door het vervangen van de diesel filter vorige week. ook ga ik eens proberen te blazen op de brandstof toevoer slang naar de dieseltank (misschien dat die ergens verstopt zit).
1 of meerdere gloeibougies zijn idd ook kapot dus die ga ik ook vervangen dan (maar dan moet ik eerst de motor kunnen starten en laten warm lopen).
Ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt voor de hulp :handgestures-thumbupleft:
Michael94
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 18 nov 2017, 21:30
Roepnaam: Michael
Type wagen: E200 Diesel
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Shostakovich124 » 21 dec 2017, 00:21

Denk dat een verstopt rakend filter zich wel eerder uit in de vorm van af en toe slecht starten en niet meer de topsnelheid halen, powerverlies door diesel gebrek.
Het probleem ontstond plotseling en de auto haalde nog 150 km/h das best snel voor een 200D met automaat
Begin eens met de werking van de stopdoos op de brandstofpomp, klepje op het contactslot
Is er misschien een Vacuümlek door een losgeschoten slang, die van de stationair op de pomp schiet vaak los
De auto heeft ARF/EGR dat heeft ook wat elektronica, misschien moet je het daar zoeken

mvg
Geert
Shostakovich124
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 25 mei 2013, 18:42
Woonplaats: prov. Groningen
Roepnaam: Geert
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1995
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Hulzie » 21 dec 2017, 07:50

Je ziet in dat filmpje het gloeilampje wat terug komt, dat is echt 100% het gloeigebeuren wat niet in orde is, 1 of 2 stiften kapot. Het lampje mag niet meer aan gaan na het starten. Bij 2 ton zitten er veelal de eerste gloeiers nog in, gister nog 1 losgehad waar de boekjes nog bij waren en daaruit was op te maken dat gister, na 280.000 km , ik de eerste serie gloeiers vervangen heb, 6 in dat geval. Wel met zo'n trilstift die dingen eruit gehaald, want heb een hekel aan gebroken gloeistiften.
320 Turbo Diesel Automaat.


Afbeelding
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1885
Geregistreerd: 23 dec 2011, 16:57
Woonplaats: Staphorst
Roepnaam: Henk
Type wagen: 320E
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 350 cgi cls;
Alfa 4 2014
2x Suzuki Intruder VS 1400


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Bart_vg » 22 dec 2017, 16:57

SanderDTCH schreef:Ik wil hier even op reageren..Tijdje geleden had ik het zelfde probleem power minder werd dus verlichting en ect en uiteidelijk de motor ook uit viel en later bleekt dat de accu kapot was..Nieuwe accu erin en het probleem was over..Vond dit probleem ook vaag waarom de motor dan ook uitvalt als er geen stroom meer is.?.

Gr Sander.

Dat is me ook een raadsel! Ikzelf heb een 250D uit 1992, en ooit meegemaakt dat de massa klem was los gekomen van de batterij tijdens het rijden. Pas de volgende ochtend gemerkt toen hij volledig dood was toen ik wou vertrekken. Verklaarde direct waarom de dag ervoor mijn lichten zo zwak brandden als ik aan de lichten stond :lol:
Bart_vg
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 508
Geregistreerd: 05 okt 2014, 13:36
Woonplaats: Dendermonde, België
Roepnaam: Bart
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: A124 300CE-24
W124 300E-24


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Michael94 » 23 dec 2017, 15:08

Hoi Iedereen,

Ik ben net de wagen terug gaan halen van bij de garage.
Er waren een aantal dingen niet goed...
-Er zat lucht op de brandstofleidingen dus alles ontlucht
-De grote nieuwe dieselfilter (Bosch) zat verstopt / veroorzaakte lucht, en is opnieuw vervangen en met dieselpurge gevuld
-De kleine doorzichtige dieselfilter zat vol zwarte smurrie (zie foto) en is dus ook vervangen
-Blijkbaar klopt het indicator pijl op het dashboard van de brandstof niet. er stond 1/4 op terwijl de tank volgens mijn garagist zo goed als leeg was
-garagist zei dat de tank + tankfilter ook gereinigd moeten worden want de diesel die hij uit tank had gepompt was gewoon zwart (werkje voor in de zomer zei hij)
-1 of 2 gloeibougies waren stuk en zijn alle 4 vervangen
-luchtfilter was ook vervangen, oude was pikzwart
-Olie + oliefilter zijn vervangen

Nu loopt hij weer als nieuw, enkel nog het probleem van een parasitaire batterij oplossen ( zekering C trekt 0.45A stroom als de sleutel niet in het contact steekt. Ik vermoed de automatische Antenne. )

Iedereen heel erg bedankt voor jullie behulpzaamheid!
Fijne feestdagen gewenst :Kerst:
Bijlagen
RGyv1LW.png
RGyv1LW.png (428.57 KiB) 407 keer bekeken
Michael94
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 18 nov 2017, 21:30
Roepnaam: Michael
Type wagen: E200 Diesel
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor -SK- » 26 dec 2017, 17:43

Mooi dat je weer rijdt!
Doet me deugd dat mijn advies ook goed was (en ik je niet de verkeerde kant op heb gestuurd).
Helaas heb je onze adviezen (zie hierboven over filters & tank) niet opgevolgd. Dan had je gelijk gezien bij het voorfilter dat deze flink verstopt was. En dus de tank vol troep.

Zo te lezen is de monteur wel een vaardig persoon. Maar waarom hij het schoonmaken van de tank heeft laten zitten is mij een raadsel en wat mij betreft een gemiste kans.

Andere forumers hadden al gereageerd met advies hierover... En over het ontluchten, de brandstofpomp op een OM601 ontlucht automatisch! Wanneer er toch luchtbellen in de brandstofleidingen zijn, heeft dat een oorzaak (zoals je zelf al hebt ondervonden).

Daarom vind ik de handelswijze van de monteur op zijn minst verdacht: Het makkelijke werk uitvoeren (dit is al het tweede brandstofhoofdfilter in korte tijd) en daarvoor een rekening presenteren, de oorzaak van de ellende niet wegnemen (schoonmaken van de tank voert hij niet uit), zogenaamd ontluchten terwijl de brandstofpomp dat automatisch doet.

Ik denk dat het onverstandig is de prut in de tank te laten. Houd het brandstofvoorfilter (die kleine onder me motorkap) goed in de gaten op vervuiling. En houd sowieso een nieuw hoofdfilter en voorfilter op voorraad.

Vervangen kan je prima zelf. Pas wel op dat je de schroefdraad in het hoofdbrandstoffilterhuis niet kapot maakt.
Succes :handgestures-thumbupright:
-SK-
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1084
Geregistreerd: 21 jan 2012, 23:48
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Hulzie » 26 dec 2017, 18:40

Schoonmaken tank is geen zomerklusje! Gewoon een verwarmde garage, ik heb er net een paar weken geleden 1 gedaan hier, maar zou het ook nu zo doen.
De Leiding tussen grof filter en voor filter met echt ook doorgeblazen worden, anders sta je zo weer..(binnen 2 maand) gevaarlijk het is dan hoogtij winter dus goede jassen en dekens in de auto, mocht je werken en rijden bij vroege of late werktijden. Afkoeling is gevaarlijk en gaat zeer snel.

Ontluchten leg ik een link naar een klem die niet goed of scheef zit.

Grof filter vangt het grove vuil op, voor filter is fijn filter, vangt het fijne vuil op, er tussen in zit nog veel vuil, dat is aangekoekt in je leiding.

Mooi dat ie weer loopt, je hebt de oorzaak, maar ik zou hiermee geen genoegen nemen, je krijgt immers wel een forse rekening, voor een beetje meer had je de tank ook schoon gehad, bij weer stoppen heb je factor stress xxl + alle ellende. Mijn mening en ervaring.
320 Turbo Diesel Automaat.


Afbeelding
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1885
Geregistreerd: 23 dec 2011, 16:57
Woonplaats: Staphorst
Roepnaam: Henk
Type wagen: 320E
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 350 cgi cls;
Alfa 4 2014
2x Suzuki Intruder VS 1400


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor -SK- » 26 dec 2017, 19:21

Zo is het maar net Hulzie, we denken gelijk
-SK-
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1084
Geregistreerd: 21 jan 2012, 23:48
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Hulzie » 26 dec 2017, 20:22

Als ik een kleine doorberekening maak - voor mij is het hobby matig bezig zijn- maar dit klusje heb ik veel vaker gedaan.
Doorblazen leiding is 1 minuut werk, daar alles los lag.
Tank uitbouwen schat ik op een half uurtje (filter was er immers uit en tank leeg)
Tank schoonmaken 20 minuten bij een auto was straat.
Nacht drogen kost geen arbeid
Tank weer inbouwen ook een half uurtje, en dan had je voor jou doen een 100% reparatie gehad.

Daar je geen turbo hebt, die slangen en klemmen kan je zo ook bij, bij mij is dat anders. het gehele inlaat spruitstuk moet ik dan afbouwen wat 3 uur werk is i.v.m turbo en EGR wat ik heb, maar bij een gewone 200 is dat erg eenvoudig en dan is het goed.
320 Turbo Diesel Automaat.


Afbeelding
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1885
Geregistreerd: 23 dec 2011, 16:57
Woonplaats: Staphorst
Roepnaam: Henk
Type wagen: 320E
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 350 cgi cls;
Alfa 4 2014
2x Suzuki Intruder VS 1400


Re: Motor uitgevallen tijdens rijden (E200 D)

Berichtdoor Shostakovich124 » 26 dec 2017, 23:57

Michael94 schreef:enkel nog het probleem van een parasitaire batterij oplossen ( zekering C trekt 0.45A stroom als de sleutel niet in het contact steekt. Ik vermoed de automatische Antenne. )



P = U x I
P = 12 x 0.45
P = 5 Watt....

Die parasiet vreet ongeveer 5 Watt en dat komt eerder in de buurt van een lampje o.i.d..
Die voor de kofferbakverlichting zit ook op zekering C en de schakelaar zit in de klep.
Hopelijk stuur ik je nu wel in de goede richting :lol:

mvg
Geert
Shostakovich124
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 25 mei 2013, 18:42
Woonplaats: prov. Groningen
Roepnaam: Geert
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1995
Automaat: Nee
LPG: Nee

Volgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron